Nieuwe Pa Set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RifatSahin
    • Nov 2007
    • 30

    Nieuwe Pa Set

    Ik ben van plan om volgende week een nieuw PA set te kopen..

    Ik had in gedachte een : Powermate 1000 mk2 ( 2 x 700 ) en wat boxen betreft twijfel ik wel..

    Ik dacht aan : Dynacord F 150 2 keer tops en bass F8

    OF!!!

    Dynacord D 15-3 en de daarbij behorden de 118 subs..

    Alleen nu wil ik graag even meningen peilen welke ik het beste kan gebruiken.??

    ( Ik heb bij een muziekwinkel de D serie getest en die zijn ECHT
    keihard ) ..

    Zijn er mensen met ervaring over de F serie??
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

    #2
    Beste RifatSahin,

    Ik gebruik al enige jaren de F150 in combinatie met de F8.
    Over de F150 ben ik, vooral als je de prijs kwaliteit verhouding meeneemt in je beoordeling, zeer tevreden.
    Het is een goed te tillen top die goed klinkt. Ik wilde in eerste instantie de F120 omdat ik weinig goede ervaringen had met een 15" in combinatie met een 1"hoorn. De F120 vond ik echter te dun klinken.
    Moet wel zeggen dat de F150 voor een 15" top niet heel laag gaat maar dat vindt ik dan wel weer lekker als ik deze alleen voor spraak gebruik.
    De beveiliging in de toppen werkt goed, het heeft mij al eens een recone bespaart omdat de huurder niet met de spullen om kon gaan.

    De F8 is geen beuk sub meer een baskast. In combinatie met het LPN filter, zie ook op de powermate zit wordt het wel beter maar ik vindt dit niet mooi. Even luisteren dus.
    Ik gebruik vaak twee per kant.
    Je zou de PWH17, naast de F8, ook eens kunnen beluisteren, hier heb ik echter geen ervaringen mee.

    Twee x F8 gestackt met een F150 levert een mooie hoogte op.

    Ik stuur de set aan met de DSP224.
    Als versterkers gebruik ik 2 x een S1200 en een L2400. De S1200 gebrugd voor de tops en twee subs per L2400 kantje.

    De powermate is wel wat te licht voor deze set en de D-light set. Maar als het voor jou voldoende is en je gaat er verstandig mee om dan hoeft dit geen probleem te zijn.

    Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit wel.
    Ik verwacht ook nog wel een reactie van Olaf, die heeft ervaringen met de F8 en F150 als Powermax set.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

    Comment

    • RifatSahin
      • Nov 2007
      • 30

      #3
      Dank je voor je bericht..

      Ik heb de D serie beluisterd bij de muziekwinkel ( groot winkel ) ik stond zo een 10-15 meter van de boxen ( D 15-3 en de 118 sub ) en sjonge jonge wat een geluid het was HEERLIJK ( alleen de Powermate mk2 zat er aan )

      Dus qua kracht heb ik meer dan voldoende omdat ik MAX voor 500-1000 man speel.. ( turkse bruiloften en dergelijke in niet TE grote salons )..

      Dus wat dat betreft heb ik aan de PM mk 2 meer dan genoeg.. Alleen zat te twijfelen over de boxen.. vandaar...

      Comment

      • SPS
        • Mar 2004
        • 1662

        #4
        Heb zelf de D12-3 in gebruik. Met EAW SB150 subs (2x) er onder. Perfect hoor!
        Heb de 12-3 genomen omdat ik meer live doe dan Disco.
        Kleiner en lichter, en samen met de 15 inch subs prima voor live werk. Zeeeeer tevreden over dynacord.
        (Werk trouwens met CP3000S van EV er op in actief mid/high-sub modus en de dynacord P1050 als ze fullrange gaan.
        Heerlijk geluid met de LPN aan...)

        Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          Voor de meeste bruiloften zal die setup zeker voldoen. Maar ik denk wel dat je voor de grotere, niet alleen turkse, bruiloften uiteindelijk versterkervermogen tekort gaat krijgen. Die powermate is volgens mij 2x700W max maar +/-400W op 8 ohm

          Zinvol is deze versterker voor de toppen te gebruiken en uiteindelijk na een filter een losse eindbak op de sub te zetten. Anders is de setup behoorlijk underpowered. En met duizend man een een kokende band gaat je laag tekort schieten.

          ik weet ook niet zeker of je een dergelijk kaliber speakerset met goed fatsoen moet daisychainen op een eindbak. Sta je met een topset voor veel geld, laat je net die laatste euro´s voor een scheidingsfilter achterwege..

          Ook weet ik niet of de mixer kanalen tekort zal hebben voor een band die over een PA voor 800 man staat De speakers kunnen het aan maar als ik het gemiddelde aantal inputs van een turkse band even tel zul je snel kanalen tekort gaan komen aan de mixer.

          Conclusie... prima speakerkeuze. dynachord setups zijn toch een beetje de golf GTI´s van de werkende bands Betrouwbaar en erg mooi materiaal.

          Ik denk dat je beter een 16 kanaals mixer plus tweeweg versterkersetup kan investeren. Dat kan ook in een 19 inch rek net zo makkelijk aan te sluiten ziin maar zal minder snel tegen grenzen aanlopen voor vrijwel hetzelfde bedrag.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • arie
            • Feb 2003
            • 550

            #6
            1000man lukt misschien net kwa spraak(moet wel iedereen stil zijn in de zaal)maar muziek voor 1000 man op een normaal vollume lukt je never nooit met dit setje(achtergrond muziek lukt wel maar geen echt feest), dan kom je echt heel veel power tekort, groeten arjan

            Comment

            • RifatSahin
              • Nov 2007
              • 30

              #7
              In elk geval heren voor alle info.. Dan heb ik alsnog een vraagje. Stel dat ik ALLEEN tops zou nemen. Welke zou ik dan het best kunnen nemen??

              De D 15-3 of de F 150??

              Meningen s.v.p (F)

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                Zeker de D15-3. Komt veel verder, heeft een hoge spraakverstaanbaarheid door z'n 6 inch midje, en een grote spreiding. Dus...
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                • RifatSahin
                  • Nov 2007
                  • 30

                  #9
                  Originally posted by SPS
                  Zeker de D15-3. Komt veel verder, heeft een hoge spraakverstaanbaarheid door z'n 6 inch midje, en een grote spreiding. Dus...
                  merci (F) Ik dank je voor je mening..

                  Comment

                  • 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

                    #10
                    Misschien een domme reactie, maar ik snap niet dat je 800-1000 man kunt doen met 2 15" topjes en een 18" die dan ook nog eens underpowered zijn?

                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                    Comment

                    • RifatSahin
                      • Nov 2007
                      • 30

                      #11
                      Originally posted by 4AC
                      Misschien een domme reactie, maar ik snap niet dat je 800-1000 man kunt doen met 2 15" topjes en een 18" die dan ook nog eens underpowered zijn?

                      de zalen zijn niet bepaald RUIM ze zijn wat compact..dus dat zit wel goed.. Ik heb nu een miniscule setje van 150w x 2 ( boxen ) en een mengpaneel van 2x200w .. En daar lukt het ook wel mee 300 man :P ( ja wij turken zijn heel vaag ja :P )

                      Maar het hoeft niet echt TE hard te gaan bij ons.. ik denk dat het daar aan ligt.. Enige wat er aangesloten wordt zijn 2x stereo keyboard uitgangen, 2-3 mics, en een turkse gitaar vandaar..

                      Comment

                      • RifatSahin
                        • Nov 2007
                        • 30

                        #12
                        Ik heb trouwens nu een Dynacord PM 1000 MK2 en de D 15-3 besteld.. In de toekomst wil ik er 2 subs onder gooien.. Ideetjes ??

                        Comment

                        • 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

                          #13
                          Originally posted by RifatSahin
                          de zalen zijn niet bepaald RUIM ze zijn wat compact..dus dat zit wel goed.. Ik heb nu een miniscule setje van 150w x 2 ( boxen ) en een mengpaneel van 2x200w .. En daar lukt het ook wel mee 300 man :P ( ja wij turken zijn heel vaag ja :P )

                          Maar het hoeft niet echt TE hard te gaan bij ons.. ik denk dat het daar aan ligt.. Enige wat er aangesloten wordt zijn 2x stereo keyboard uitgangen, 2-3 mics, en een turkse gitaar vandaar..
                          Oke, als dat voor u voldoende is dan snap ik dat. En ik vindt turken niet per defintie vaag...

                          Originally posted by RifatSahin
                          Ik heb trouwens nu een Dynacord PM 1000 MK2 en de D 15-3 besteld.. In de toekomst wil ik er 2 subs onder gooien.. Ideetjes ??
                          Dat zou leuk zijn, maar als ik kijk naar uw toepassingen zou ik eerder 2 topjes erbij gooien. Dat maakt denk ik meer verschil qua geluidsdruk en kwaliteit. Een keyboard met turkse muziek vergt 'denk' ik niet zo veel bas maar mid/bass mid/hoog.

                          Overigens geeft die powermate maar 350 en max 430 watt op 8 ohm. Dus in de toekomst zou je ook op zoeken kunnen gaan naar een mixer met wat meer vermogen. Of een livemixer met losse amp...

                          Maar goed... toekomst is toekomst. Verlopig kom je denk ik een heel eind met die twee 3-weg topjes!
                          Last edited by 4AC; 06-06-11, 15:59.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                          Comment

                          • RifatSahin
                            • Nov 2007
                            • 30

                            #14
                            Originally posted by 4AC
                            Oke, als dat voor u voldoende is dan snap ik dat. En ik vindt turken niet vaag...



                            Dat zou leuk zijn, maar als ik kijk naar uw toepassingen zou ik eerder 2 topjes erbij gooien. Dat maakt denk ik meer verschil qua geluidsdruk en kwaliteit. Een keyboard met turkse muziek vergt 'denk' ik niet zo veel bas maar mid/bass mid/hoog.

                            Overigens geeft die powermate maar 350 en max 430 watt op 8 ohm. Dus in de toekomst zou je ook op zoeken kunnen gaan naar een mixer met wat meer vermogen. Of een livemixer met losse amp...

                            Maar goed... toekomst is toekomst. Verlopig kom je denk ik een heel eind met die twee 3-weg topjes!
                            Nou ik heb ze binnen vandaag mijn eerste optreden ermee even aankijken hoe het zal gaan... En als ik 2 subs neem dan denk ik dat ik daadwerkelijk een extra losse versterker erbij neem.. Maar dat zien we dan wel...

                            Ik heb in elk geval na 10 jaar een nieuwe installatie :P feliciteer me maar heren :P hehehehe...

                            Comment

                            Working...