A&h Zed24

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raug
    • Apr 2008
    • 3

    A&h Zed24

    Dag allemaal,

    ik ben nieuw op dit forum, en nieuw in PA-land. Voor onze kerk ben ik (samen met meer ervaren lieden) opzoek naar een complete nieuwe geluidsset, en ik ben me dus ook aan het orienteren op mixers.

    Ik zie van alles voorbij komen. Mixers waar mijn oog op gevallen is:
    Mackie 1604 VLZ-3,
    Mackie 1604 VLZ Pro,
    A&H ZED 24
    Yamaha mg32/14FX

    We hebben dus minimaal 24 kanalen nodig, en ik vraag me af welke pareltjes ik over het hoofd zie, wie er ervaring heeft met deze mixers. Ons budget voor de mixer is ca. EUR 1000, maar we kunnen natuurlijk euro's schuiven van speakers, mic's, kabels, behuizingen, etc. etc.

    Toepassing: versterking van zang, akoestische instrumenten (fluiten, vleugel, djembe), (bas)gitaren, etc. maar we willen ook sprekers kunnen versterken, CD-DVD's aansluiten, een eventuele out voor de ringleiding zou ook niet gek zijn, enzovoorts.

    ik ben benieuwd naar jullie reacties.
    Groet,
    Ries
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Als ik eerlijk ben lijkt de ZED-24 me een aardig tafeltje om af en toe eens ergens neer te zetten, maar dan wel tijdelijk. De aansluitingen bovenop kunnen dan lekker makkelijk zijn. In een vaste installatie lijkt me dit echter niet bepaald een nette oplossing.
    Daarentegen zal de kwaliteit van de ZED wel hoger liggen (A&H kennende) dan de Yamaha MG serie, waarover ik al eens vaker heb gesproken... naar mijn mening leuk voor de hobbiebob, maar dit wil je niet in een kerk zetten hoor.

    Waarom komt de Mackie 1604 voor in het rijtje als je minimaal 24 kanalen nodig hebt? Deze heeft er naar mijn inzien toch echt maar 16...

    Als ik een voorstel mag doen: kijk voor een tweedehands A&H GL2200. Heb een tijdje terug een GL2200 24 kanaalstafel voor exact 1000 euro op de kop getikt, in uitstekende staat, en ben er erg content mee.