A&h Zed24

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raug
    • Apr 2008
    • 3

    A&h Zed24

    Dag allemaal,

    ik ben nieuw op dit forum, en nieuw in PA-land. Voor onze kerk ben ik (samen met meer ervaren lieden) opzoek naar een complete nieuwe geluidsset, en ik ben me dus ook aan het orienteren op mixers.

    Ik zie van alles voorbij komen. Mixers waar mijn oog op gevallen is:
    Mackie 1604 VLZ-3,
    Mackie 1604 VLZ Pro,
    A&H ZED 24
    Yamaha mg32/14FX

    We hebben dus minimaal 24 kanalen nodig, en ik vraag me af welke pareltjes ik over het hoofd zie, wie er ervaring heeft met deze mixers. Ons budget voor de mixer is ca. EUR 1000, maar we kunnen natuurlijk euro's schuiven van speakers, mic's, kabels, behuizingen, etc. etc.

    Toepassing: versterking van zang, akoestische instrumenten (fluiten, vleugel, djembe), (bas)gitaren, etc. maar we willen ook sprekers kunnen versterken, CD-DVD's aansluiten, een eventuele out voor de ringleiding zou ook niet gek zijn, enzovoorts.

    ik ben benieuwd naar jullie reacties.
    Groet,
    Ries
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Als ik eerlijk ben lijkt de ZED-24 me een aardig tafeltje om af en toe eens ergens neer te zetten, maar dan wel tijdelijk. De aansluitingen bovenop kunnen dan lekker makkelijk zijn. In een vaste installatie lijkt me dit echter niet bepaald een nette oplossing.
    Daarentegen zal de kwaliteit van de ZED wel hoger liggen (A&H kennende) dan de Yamaha MG serie, waarover ik al eens vaker heb gesproken... naar mijn mening leuk voor de hobbiebob, maar dit wil je niet in een kerk zetten hoor.

    Waarom komt de Mackie 1604 voor in het rijtje als je minimaal 24 kanalen nodig hebt? Deze heeft er naar mijn inzien toch echt maar 16...

    Als ik een voorstel mag doen: kijk voor een tweedehands A&H GL2200. Heb een tijdje terug een GL2200 24 kanaalstafel voor exact 1000 euro op de kop getikt, in uitstekende staat, en ben er erg content mee.
    Zeker voor in kerken zijn deze tafels veel gezien en voorzien ze goed in een behoefte. Als je er gewoon mee omgaat staat ie er ook gerust 10 jaar zonder problemen (er vanuitgaande dat deze wel op één plaats staat).

    Comment

    • raug
      • Apr 2008
      • 3

      #3
      Hoi 4uss

      Ik vergiste me, 16 kanaals was onze minimum requirement, maar je weet hoe dat gaat...
      Een 2e hands GL2200 kunnen we inderdaad goed overwegen. Zijn die makkelijk te vinden?
      Last edited by raug; 08-04-08, 19:24.

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Een 2e hands GL2400 kun je natuurlijk ook naar kijken maar de 2400 is de opvolger van de 2200, dus die zal waarschijnlijk moeilijker te vinden zijn. Veel verschil zit er functioneel gezien niet tussen de 2200 en de 2400: de 2400 heeft een matrixmixertje, mist tov de 2200 2 returns en de talkback heeft een los kanaal gekregen. Als je minimaal voor 16 kanalen gaat kun je ook hier eens kijken: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...als-mixer.html
        Last edited by BJD; 08-04-08, 18:37.

        Comment

        • 4uss
          • Aug 2005
          • 578

          #5
          Originally posted by raug
          Hoi 4uss

          Ik vergiste me, 16 kanaals was onze minimum requirement, maar je weet hoe dat gaat...
          Een 2e hands GL2200 kunnen we inderdaad goed overwegen. Zijn die makkelijk te vinden?
          Ik heb wel ervaring met 16 kanalen in een kerk, en zolang het een kerk is met orgel is dat ruimschoots voldoende. Maar ik bespeur hier wel iets dat op een band lijkt...
          Je hebt dan al snel:
          1 spreker
          1 zangleiding
          3 zangers
          1 fluit
          2 vleugel (hoog/laag)
          1 djembé
          2 gitaren
          1 basgitaar
          2 CD-speler

          Dan zit ik op 14... doe je ook maar íets geks zit je met te weinig kanalen.
          Dit soort dingen koop je meestal 1 keer, en daar moet je dan vervolgens jaren mee doen (want geld is er ook maar één keer, daarna is het meestal erg moeilijk om nog budget los te peuteren)... doe het dan ook meteen goed.

          2e hands GL2200 was toen ik er een zocht een half jaar terug goed te vinden, nu iets minder zie ik, maar dat verschilt echt per week.

          Comment

          • raug
            • Apr 2008
            • 3

            #6
            Bedankt voor jullie reacties.
            Vooral dat andere draadje was goed om te lezen. Mackie, A&H en Soundcraft, dat zijn in ieder geval de merken waar ik ook aan zat te denken. Geen Behringer en Yamaha begrijp is.

            Zijn er mensen die ervaring hebben met de Soundcraft LX7II-24? -ik vond een mooie aanbieding.

            Het zit het trouwens met reclame maken voor andere bedrijven anders dan J&H?

            Ik denk dat ik in commitee even moeten beslissen of we voor nieuw of 2ehands gaan. Ik heb nooit zo'n bezwaar tegen gebruikt, zeker als je kwaliteit koopt. Maar dat beslis ik niet alleen.

            het moet uit de lengte of de breedte he...

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Simpel: reclame maken op het forum anders dan door de forum host is niet de bedoeling.
              Wil je info: link even naar de productpagina's van de merken/types waar je over wil "forummen".
              Lijkt me helder
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              Working...