Bass probleem McLarren toppen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Progrezz
    • Apr 2008
    • 104

    Bass probleem McLarren toppen

    Hey,

    Ik heb een nogal raar probleem met mijn McLarren DA15 speakers (met DAS componenten). Als ik 1 speaker aanzet is alles ok, maar als ik ze beide laat spelen is de bass precies weg voor het grootste deel. Ze staan redelijk dicht bij elkaar in een niet al te grote ruimte en bij 1 speaker is de woofer vervangen door een JBL 2226H (mss vervang ik deze ooit wel terug door een DAS woofer).

    Wat is volgens jullie het probleem? Zouden de bassen elkaar opheffen (eventueel door vertraging op 1 vd 2) of is de opstelling van mijn luidsprekers verkeerd (ze staan vrijwel naar elkaar gericht)?? Hoe los ik dit op?



    Alvast bedankt
    Last edited by DJ_Progrezz; 07-04-08, 19:19.
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

    #2
    je hebt de beide laag speakers uit fase staan, met andere woorden je hebt van 1 van beide speakers de plus en de min niet goed om zitten waardoor de ene speaker naar voren beweegd en de andere naar achteren dit heft elkaar op en dit resulteerd weer in een slechte laag weergave, kijk dus even goed of je dit wel goed hebt zitten, groeten arjan

    Comment

    • DJ_Progrezz
      • Apr 2008
      • 104

      #3
      Hehe, je hebt gelijk, ik heb het opgelost door 1 speakon "verkeerd" in te steken

      Comment

      • keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

        #4
        Dat moet je me eens uitleggen...
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Originally posted by DJ_Progrezz
          Hehe, je hebt gelijk, ik heb het opgelost door 1 speakon "verkeerd" in te steken
          Zou je niet gewoon even je laagdriver goed aansluiten in de kast ipv op nog meer plekken de polariteit om te draaien?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • Turboke
            • Oct 2006
            • 463

            #6
            Je moet je JBL speaker maar eens testen, weet dat die nogal eens de polen verwisselen.
            Is simpel gewoon met een 1.5 volt batterij de +pool op de + van je speaker en de - ook, indien je speaker uitslaat zijn de aansluitingen in orde maar ik heb een vermoeden dat deze naar onder zal slaan.
            We horen er wel van.

            Comment

            • Peter Vanhove
              • Jun 2002
              • 347

              #7
              Had je 30 sec de tijd genomen om de pdf van de JBL te bekijken op http://www.jblpro.com/pages/pub/components/2226.pdf dan had je waarschijnlijk volgende zin wel opgemerkt. "Positive voltage on BLACK terminal gives forward diaphragm motion."
              Gewoon de bekabeling aan de jbl wisselen en je probleem is opgelost.
              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

              Comment

              • Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

                #8
                Hoe krijg je het voor elkaar een speakon verkeerd om in te steken?

                Ow en nu staat je hoog weer uit fase door je actie.
                SR20DET

                Comment

                • DJ_Progrezz
                  • Apr 2008
                  • 104

                  #9
                  Originally posted by Turboke
                  Je moet je JBL speaker maar eens testen, weet dat die nogal eens de polen verwisselen.
                  Is simpel gewoon met een 1.5 volt batterij de +pool op de + van je speaker en de - ook, indien je speaker uitslaat zijn de aansluitingen in orde maar ik heb een vermoeden dat deze naar onder zal slaan.
                  We horen er wel van.
                  Je hebt idd gelijk, heel erg bedankt voor je hulp.


                  Dat is gewoon iets waar je niet aan denkt, logischerwijze is + ALTIJD rood.


                  Originally posted by Freek Fokker
                  Hoe krijg je het voor elkaar een speakon verkeerd om in te steken?

                  Ow en nu staat je hoog weer uit fase door je actie.
                  Omdat aan men crown versterker zo'n pluggen zitten: DAP pomona plug black > Kabels/Stekkers > Overige Stekkers
                  Last edited by DJ_Progrezz; 08-04-08, 17:45.

                  Comment

                  • keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

                    #10
                    Dan heb je dus ook niet de speakon verkeerd om ingestoken...
                    Last edited by keenoncoolstuff; 08-04-08, 20:27.
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                    Comment

                    Working...