mp3 recordertje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    mp3 recordertje

    Vroeger.. (froeggah) namen we wel eens een mixje op, om een referentie te hebben voor de repetities etc, op Dat , cassette of MD..
    tegenwoordig schijnen er MP3// ac3 recordertjes te zijn, met een 40 gig ofzo aan boord, om op te nemen.

    Extra niet in recording geplaatst, maar in Live, wegens de toepassing: gewoon om 10 uur savonds aanzetten, en om 2 uur weer uit.

    wie heeft ervaringen met zo'n ding??

    groet
    gerard
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Tascam heeft daar een leuk ding voor tegenwoordig...

    The Tascam Europe Website in english language. Full information about current audio recorders, audio players, mixing consoles, computer audio interfaces (usb interfaces) and optional accessories for professional and semi-professional use.


    Wel geen 40 gig...maar wel wisselbare geheugenkaarten. WAV 16 & 24 bit en tot 320kBit MP3...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Mac , ik heb deze , zeer goed ding met vele aansluitmogelijkheden

      M-AUDIO - MicroTrack II - Professional 2-Channel Mobile Digital Recorder

      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

        #4
        Wel eens wat met de Zoom H4 gedaan. Lekker simpele en betaalbare recorder, neemt alles op op een SD-kaart, zitten al twee mics in (X-Y) en kan nog twee extra kanalen aansluiten (4 sporen tegelijk dus).

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          in mijn band gebruiken inmiddels al 3 bandleden de zoom H4. Met 2 gig.

          Gratis cubase LE erbij.
          ook bruikbaar als AD soundcard voor je computer.

          xlr/jack met fantoom voor externe bronnen.

          direct naar MP3, wav in 44,1 , 48Khz en zelfs 24bit/96KHz
          bruibare interne limiter, microfoons.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            Bij mij zit een MP3 recorder in de mengtafel ingebouwd, direct naar een USB stick opnemen.
            Maximaal 192 kbps, voor mij mer dan voldoende.

            (vast niet moeilijk te raden welke mengtafel ik heb)

            Je zou ook een Marantz 1HE MP3 recorder halen, werkt ook goed

            Comment

            • Rock On
              • Jan 2004
              • 250

              #7
              @ Sis: Kan die H4 ook de interne micro's en de input tegelijk opnemen? Dus dat je een lijntje uit je tafel pakt voor de kwaliteitssound, en de mic's voor de ambiance?
              Die dan later thuis in alle rust op de PC tot een mooi geheel samen gevoegd kunnen worden...
              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

              Comment

              • Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

                #8
                Originally posted by MacGyverSounds
                gewoon om 10 uur savonds aanzetten, en om 2 uur weer uit.
                Zo Gerard, mag jij wel zo laat opblijven?
                Ook hier de H4
                uitstekend apparaatje, kan me alleen bij showband aansluiten.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                Comment

                • sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

                  #9
                  Originally posted by Rock On
                  @ Sis: Kan die H4 ook de interne micro's en de input tegelijk opnemen? Dus dat je een lijntje uit je tafel pakt voor de kwaliteitssound, en de mic's voor de ambiance?
                  Die dan later thuis in alle rust op de PC tot een mooi geheel samen gevoegd kunnen worden...
                  Volgens mij ben je mis , ik had het over de M-audio en niet de H4 !!
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    Jakkes heeft een yamaha.... krijg ik nu een prijs? Het eikelige aan die dingen is dat de opnames op MP3 op een niet standaard conversierate gaat. (hoger dus) Waardoor die opnames niet in het goede tempo afspelen in mijn windows XP speler. Je moet dus gaan converteren voor je het op een website gaat zetten.

                    Originally posted by Rock On
                    Kan die H4 ook de interne micro's en de input tegelijk opnemen? Dus dat je een lijntje uit je tafel pakt voor de kwaliteitssound, en de mic's voor de ambiance?
                    Die dan later thuis in alle rust op de PC tot een mooi geheel samen gevoegd kunnen worden...
                    NEE. je kan slechts een stereopaar tegelijk opnemen. Ook is het niet mogelijk de twee kanalen andere instellingen te geven. Gewoon een stereorecordertje. Maar voor het geld is het een te gekkke one-trick-pony. "twee kanalen audio instoppen en opslaan met alles er op en er aan"

                    Je hebt wel twee sporen extra ter beschikking voor een af te spelen stereo guide track. Je kunt dus wel een guidetrack thuis opnemen en dan naar een oefenruimte gaan en een drummer een stereotrack op laten nemen om thuis onder je muziek te plakken.

                    Ik heb heel lang gezocht maar zelfs met 4 en 8 sporen multitrack recordertjes op flash/harddisk zul je meestal maar twee kanalen tegelijk kunnen opnemen.
                    de apparaten die vier of acht sporen tegelijk als input hebben zijn fors duurder, onhandiger, niet batterijgevoed, kwetsbaar en barsten van de ingewikkelde functies die je niet wil voor een snelle opname.
                    Last edited by showband; 06-04-08, 11:17.
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 806

                      #11
                      Ik heb een paar keer een 4 sporen opname gedaan (stereo mengtafel + XY ambiance mics): gewoon laptop en gaan! Er bestaan vrij compacte geluidskaartjes op firewire of USB2 met 4 input waarvan 2 XLRs met fantoom.

                      Maar dan heb je wel een kwetsbare laptop meegebracht naar je gig... Ben zelf ook aant wachten tot iemand een 4 sporen flash recorder op de markt brengt

                      Comment

                      • AH
                        • Apr 2004
                        • 248

                        #12
                        Edirol R-44 is een nieuw apparaat dus geen ervaring mee, maar is wel 4 spoor evt 8 spoor (met 2 stuks)
                        Gaat 750,- kosten.
                        Anne Homan

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          Het gaat er niet om hoeveel sporen hij heeft.

                          Je moet zoeken naar hoeveel sporen hij TEGELIJK kan opnemen.
                          Daar zit ém de clou bij die dingen. Nergens op de website van edirol staat dat ie dat kan. Hoewel ik verwacht dat er nu eens eindelijk een apparaat op de markt komt wat dit wel kan.

                          voor 750 euri kun je dus bijna drie stereo flashrecordertjes kopen. En in je PC leg je audio zo synchroon....
                          (ik doe dat met de audio uit de videocamera)
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            Originally posted by Poelmans
                            Ik heb een paar keer een 4 sporen opname gedaan (stereo mengtafel + XY ambiance mics): gewoon laptop en gaan! Er bestaan vrij compacte geluidskaartjes op firewire of USB2 met 4 input waarvan 2 XLRs met fantoom.

                            Maar dan heb je wel een kwetsbare laptop meegebracht naar je gig... Ben zelf ook aant wachten tot iemand een 4 sporen flash recorder op de markt brengt
                            okee , dan wachten we samen.. biertje ondertussen?
                            \
                            Originally posted by Upgrading your system
                            Zo Gerard, mag jij wel zo laat opblijven?
                            .
                            is wel erg lang na Sesamstraat..... ff vragen aan mams...

                            Comment

                            • Rock On
                              • Jan 2004
                              • 250

                              #15
                              Sorry Sis! Scheel gekeken! Ik moest Jurjen hebben, maar Showband heeft mijn vraag prima beantwoord. Waarvoor dank!
                              Die H4 is de enige met een normale XLR voor de input. De andere apparaatjes moeten allemaal via een kerstboompje verloopjes aangesloten worden.

                              Dus dat wordt nog even een paar maandjes verder dubben....
                              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                              Comment

                              Working...