Electro voice cp2200 wit? zwart?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

    Electro voice cp2200 wit? zwart?

    Ik ben van plan om een cp2200 versterker te kopen voor mijn e.v. s200 speakers.....Nu zie ik deze versterkers met een wit frontje en met een zwart frontje...Is 1 van beide een ouder type en zo ja, is er verschil tussen het oude en nieuwere type?
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    #2
    Wat grappig... Die vraag heb ik onlangs aan Gijs (Electric Audio) gesteld, maar ben het antwoord weer vergeten. Het maakte in ieder geval niks uit voor wat ik ermee wilde. De belangrijkste specs zijn gelijk.

    Probeer het anders eens bij Electric Audio als je echt twijfelt.

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Hmmmmm, ik heb hier een grijs model CP2200 van EV in m'n rack..
      Wit nog nooit gezien, wel de 'nieuwere' CP serie, die zijn zwart met een witte band.

      Leuke versterker, maar de XLS 802 van Crown is goedkoper en die doet het zelfde.......
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • TonBeljon
        • Apr 2006
        • 104

        #4
        nou waar blijven de kenners?

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          De geheel grijze versie is wat ouder, de versie met de witte band aan de voorzijde is nieuw.

          Technisch zijn er volgens mij verder geen verschillen.

          Comment

          • BlackLight_Frank
            • Feb 2004
            • 143

            #6
            Verschillen oud / nieuw :

            CPversterkers.jpg - Windows Live SkyDrive

            Verschil is alleen de kleur !!

            Frank
            Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

            Comment

            • salsa
              • Jan 2007
              • 1315

              #7
              Grote voordeel is wel dat de CP3000 en 4000 switchmode modellen zijn die maar 8.15 kilo wegen..
              Nadeel vindt ik toch het aanschafprijs, maarja..worden gebouwd in Duitsland..
              Ik heb begrepen dat EV binnenkort ook met een switch mode CP2200 komt, verward deze niet met de Dynacord LX2200, deze is gelijk aan de CP3000..

              Dave.
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

              Comment

              • TonBeljon
                • Apr 2006
                • 104

                #8
                Voor 950 euro kan ik een nieuwe electro voice cp2200 kopen.....leuke prijs? Doen? Vandaag hoorde ik weer van een geluidsfreak dat ie ze regelmatig ter reperatie heeft omdat de torren er uit vliegen........Ga ik toch weer twijfelen...

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #9
                  E 950.- is goede prijs.
                  Gebruik nu een jaartje de CP2200 in brug op een dubbel 18 inch laag kast.
                  Gaat prima, geen torren zien vliegen, en ook de CP3000s amps gaan nu een jaar zonder problemen mee.

                  Comment

                  • TonBeljon
                    • Apr 2006
                    • 104

                    #10
                    Ik heb hem gekocht en al even geprobeert natuurlijk. mooi! Als ik mijn oor te luister leg vlak boven de versterker hoor ik een lichte brom (Niet uit de speakers hoor) is dit normaal?

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #11
                      Zou best eens de ventilator kunnen zijn...
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • TonBeljon
                        • Apr 2006
                        • 104

                        #12
                        De ventilatoren hebben nog niet gedraaid na uren aan te hebben gestaan met een c.d. spelertje er op. Ze gaan wel even aan als je de versterker aanzet, daarna meteen weer uit.
                        Mijn e.v. s200 boxjes klinken trouwens ook als HERBOREN! Wat een verschil met de versterker uit de spirit powerstation zeg, Zo mooi helder en krachtig nu. Heb nu alles van e.v. Wel een beetje uit de klauwen gelopen voor een duotje haha! Binnenkort ga ik mijn nieuwe e.v. set (2x sba 760 en 2x sxa 360) en de cp2200 versterker met s200 boxjes als monitor uit proberen in een gymzaal vol verstandelijk gehandicapten bij mij op het werk. Zo snijt het mes mooi aan 2 kanten, zij een paar gezellige disco uurtjes en wij kunnen mooi even testen zo. Ben benieuwt!!

                        Comment

                        • 4uss
                          • Aug 2005
                          • 578

                          #13
                          Originally posted by TonBeljon
                          Ik heb hem gekocht en al even geprobeert natuurlijk. mooi! Als ik mijn oor te luister leg vlak boven de versterker hoor ik een lichte brom (Niet uit de speakers hoor) is dit normaal?
                          Trafo? Bij de meeste apparaten hoor een lichte brom als je je oor er op legt hoor... dat vind ik nog niet zo vreemd.

                          Comment

                          • TonBeljon
                            • Apr 2006
                            • 104

                            #14
                            Originally posted by 4uss
                            Trafo? Bij de meeste apparaten hoor een lichte brom als je je oor er op legt hoor... dat vind ik nog niet zo vreemd.
                            Ja dat zal het wel zijn.

                            Comment

                            • salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

                              #15
                              Hey Ton,

                              Welke 'kleur' is het nauw geworden???

                              Dave
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                              Comment

                              Working...