Clipmics voor drumstel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

    Clipmics voor drumstel

    Hallo iedereen,

    Voor een band ben ik op zoek naar hoogwaardige clipmics voor op een drumstel.

    De prijsklasse mag niet te hoog zijn, denkende aan 200/300 euro.
    Liefst veilig opgeborgen in een kistje, die vervolgens ook weer in een kist verdwijnt van ons.

    Het drumstel/micset bestaat uit:

    2x Overhead
    1x Bass
    1x Snare
    3x Tom
    1x Hi-hat

    Heeft er iemand tips of suggesties over welke setjes goed zouden kunnen zijn? Het liefst ook ervaringen.

    Alvast bedankt!
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    2 tegenstijdigheden :

    Voor een band ben ik op zoek naar hoogwaardige clipmics voor op een drumstel
    De prijsklasse mag niet te hoog zijn, denkende aan 200/300 euro.
    Audio Technica, Shure, Sennheiser, AKG....En ga zo maar door...Persoonlijk heb ik de beste ervaring met AT...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • stefan90kauw
      • Jun 2005
      • 189

      #3


      Ik weet inderdaad dat die 2 botsen, maar ze willen Alcons Audio voor 50 euro op de zwarte markt kopen.
      Als je snapt wat ik bedoel


      Met welke set van AT heb je dan ervaring?

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Wij draaien zelf met Artist Elite en ATM...Ben over beide goed te spreken...Ben alleen bang dat Artist Elite buiten het buget valt...ATM Kun je nog eens kijken...
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • Berend
          • Feb 2006
          • 85

          #5
          Originally posted by stefan90kauw
          Ik weet inderdaad dat die 2 botsen, maar ze willen Alcons Audio voor 50 euro op de zwarte markt kopen.
          Als je snapt wat ik bedoel


          Met welke set van AT heb je dan ervaring?
          Iemand Alcons Audio's kwijt?......
          dusssss.........

          Comment

          • maar
            • May 2008
            • 4

            #6
            Samson DM8KIT is een prima degelijke set in koffer.

            Comment

            • Breur
              • May 2007
              • 80

              #7
              Kijk ook eens naar het merk Fame. Ik heb daar zelf het drummic setje van en ben zeer tevreden . Kosten niet zo heel veel, moeten wel enigzins ge-EQ-ed worden, maar voor dat bedrag zeker leuke micjes. Heb het pas 1x echt gebruikt en dan alleen de kick, snare, HH. Resultaat mag er echt wezen. Dus als je ze niet zo heel veel gebruikt, dan zijn deze perfect (denk ik). Ze zitten trouwens ook in een mooi koffertje......

              Breur

              P.S. Je zal wel 1 overheadje extra moeten kopen.....

              Comment

              • rolanddeg
                • Nov 2004
                • 337

                #8
                Op de testdag zijn de EV tom microfoons nogal goed bevallen... Die ik overigens ook voor gitaren gebruik, helemaal super

                N/D468 - Electrovoice

                Die microfoons zijn het. Vervolgens zijn er hele mooie klemmetjes voor te krijgen die je op je rand kan klemmen... Voorbeeldfoto:



                Microfoons kosten 120 euro ofzo iets, en ik vind ze beter dan die sennheiser gevallen...

                Comment

                • jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

                  #9
                  Fractie meer: ik heb ze voor 189 incl. BTW ingekocht (heb nu setje met 4 stuks erin). Maar inderdaad hele goede microfoons in die prijsklasse voor je drumstel.

                  Comment

                  • hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

                    #10
                    Hé Jurjen, zou je mij eens een mailtje kunnen sturen?

                    hugo [apeding] vanmeijeren [punt] nl

                    Het lijken mij erg mooie microfoons toe, zit er sterk aan te denken om een setje deze kant op te laten komen.

                    Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                    Comment

                    • MusiQmaN
                      • Sep 2006
                      • 328

                      #11
                      Originally posted by rolanddeg
                      Op de testdag zijn de EV tom microfoons nogal goed bevallen... Die ik overigens ook voor gitaren gebruik, helemaal super

                      N/D468 - Electrovoice

                      Die microfoons zijn het. Vervolgens zijn er hele mooie klemmetjes voor te krijgen die je op je rand kan klemmen... Voorbeeldfoto:



                      Microfoons kosten 120 euro ofzo iets, en ik vind ze beter dan die sennheiser gevallen...

                      Zou ik alleen wel clipjes van sennie nemen, die draaiclipjes kosten EN je rim va je tom (als drummer erg belangrijk) en met dat draaien met je veel te lang bezig om ze vast te zetten, kan je beter kijken naar bijv. The Claw van LP.


                      Op mp staat trouwens een setje AKG D440's te koop, die clipjes (H440) zijn ook erg fijn lijkt me.







                      Last edited by MusiQmaN; 22-05-08, 14:35.
                      Drummer en techniek freak.
                      _____________________________________________

                      Comment

                      • RayM
                        • Jan 2006
                        • 742

                        #12
                        Kijk eens naar JTS TX 7BM kit, keurig in een koffertje. Prijs ligt rond € 300,00 incl. Prijs/kwaliteit verhouding is goed.

                        JTS Wireless Microphone > Products > Wired Microphones > Wired Microphone Kit > TXB-7M/5M/5M1
                        Last edited by RayM; 22-05-08, 14:57.
                        Heerlijk die stilte

                        Comment

                        • jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

                          #13
                          Originally posted by MusiQmaN
                          Zou ik alleen wel clipjes van sennie nemen, die draaiclipjes kosten EN je rim va je tom (als drummer erg belangrijk) en met dat draaien met je veel te lang bezig om ze vast te zetten, kan je beter kijken naar bijv. The Claw van LP.
                          Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar er is altijd een keerzijde. Aan de ene kant zijn die Sennheiserclips echt bedoeld voor die kleine drummics van hunzelf, alle grotere mics (zeker aangezien je een extra micholder op de clip moet schroeven) nemen dan ineens heel erg veel ruimte in en als je ze op de achterkant van de clip zet, is het altijd een concessie met de hoek waaronder de mic staat (alhoewel dat gelukkig met de draaibare kop van de 468 heel goed te compenseren is, dat is dan een enorm voordeel!)

                          Op de foto van de geluidstestmeeting zie je de verste mic links/achter (een audix) op die manier bevestigd.

                          Daarbij is er (helaas) nog geen internationale norm voor de grote van rims, waardoor je soms excessief grote formaten tegenkomt, waar de sennheiserclip niet oppast. Ook die schokvrije ophangingen (extra ring eromheen, zie wederom de foto) is ook een enorm opstakel, waardoor je weer extra lang zit te k*tten met de clip.

                          Dan ben je uiteindelijk sneller met zo'n schroefclip. Het enige wat dan van de technicus wordt gevraagd is een stukje discipline in het aandraaien (vast is vast, toch?)

                          Comment

                          • purplehaze
                            • Jul 2004
                            • 692

                            #14
                            De Shure A50d klem lijkt op de sennheiser clip, echter is wat groter en bruikbaar voor grotere en zwaardere mics.
                            Je kunt er zonder probs een beta56 opschroeven en zelfs op een klein tommetje zetten en dan nog blijft de mic uit het slagveld vd drummer.
                            echt een aanrader!

                            Comment

                            • flash-a-new-generation
                              • Nov 2006
                              • 228

                              #15
                              beste forumleden,

                              wat is er mis met de sennheiser drumclips? wij gebruiken wel de de E-504 ipv de E-604.. deze klinken net wat beter!! maar ik heb ook wel eens de AKG C-418 clipjes gebruikt en dit valt mij ook echt niet tegen!! daarnaast blijft de MD421 op de Floors gaaf klinken, maja geen clipjes!! de audix klinkt ook goed!! naja er zijn tal van mogelijkheden.. en de Rimshots vang je ook gewoon goed op met een E504 en je beschadigd de rim niet.. maja.. het zou kunnen. voor base gebruiken we of de Sennheiser 602 of MD421 of Shure B52a. Overhead Micro Gefell M70 en Hi-hat neumann KM184 of AKG CK91..

                              maar er innerdaad genoeg op de markt van goede kwaliteit..
                              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                              Comment

                              Working...