Welke versterker voor monitoren?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

    Welke versterker voor monitoren?

    Voor mijn electro voice s200 monitoren zoek ik een bijpassende versterker. Qua gewicht liever niet te zwaar. Nu zie ik b.v. iets over een nieuwe crown xls 402D......in Duitsland nog geen 400 euro, is dit wat?? of anders: wat is nog meer geschikt voor mijn doel?
    Wil niet meer betalen dan 5 a 600 euro voor een monitor versterker.
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    Hoi Ton,

    Kun je niet gewoon je CA6 daar op gaan gebruiken? Is wel wat zwaar maar is toch wel een ideale versterker...

    Of heb je hem verkocht?


    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • Berend
      • Feb 2006
      • 85

      #3
      Jou EV s200's zijn 300 W bij 8 ohm, terwijl de crown402D 450 W aan 4 ohm levert.. aan 8 ohm zal dat mss 250 W zijn. conclusie: zwaardere versterker nemen. Kom je op de 602D met 380 W aan 8 ohm, en dat is ook nog krap. Maar wel nog onder jou budget. En maar 13 kilootjes.
      dusssss.........

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        crown microtech 1200. heeft mij nog noit in de steek gelaten.

        Comment

        • TonBeljon
          • Apr 2006
          • 104

          #5
          Originally posted by hugovanmeijeren
          Hoi Ton,

          Kun je niet gewoon je CA6 daar op gaan gebruiken? Is wel wat zwaar maar is toch wel een ideale versterker...

          Of heb je hem verkocht?


          Groeten Hugo
          Ja die heb ik inderdaad verkocht Hugo, omdat ik hem toen niet gebruikte. Nu was ie mooi van pas gekomen.

          Comment

          • Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

            #6
            De Crown 602 is erg goede versterker. Ik ben erg veel met deze versterker onderweg geweest en hij heeft altijd perfect zijn werk gedaan (meerdere amps).
            kwa vermogen is een 602 wel aan te raden t.o.v. een 402.

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Ik heb de Crown XLS602D in gebruik gehad op mij HK PRO 12M monitoren maar heb deze toch snel ingeruild voor een XTi2000. De 602 is toch best wel zwaar en levert eigenlijk niet voldoende vermogen voor mijn meeste toepassingen. Ook vind ik de versterker qua klank niet echt overtuigend. De XTi klinkt veel beter (ligt ook aan het prijskaartje waarschijnlijk). Verder is het natuurlijk ideaal om in je versterker enkele presets in EQ en X-over te kunnen maken voor verschillende toepassingen. Ik heb bijna nooit meer een EQ nodig voor mijn monitoren nu.

              Comment

              • Berend
                • Feb 2006
                • 85

                #8
                Originally posted by MarkRombouts
                Ik heb de Crown XLS602D in gebruik gehad op mij HK PRO 12M monitoren maar heb deze toch snel ingeruild voor een XTi2000. De 602 is toch best wel zwaar en levert eigenlijk niet voldoende vermogen voor mijn meeste toepassingen. Ook vind ik de versterker qua klank niet echt overtuigend. De XTi klinkt veel beter (ligt ook aan het prijskaartje waarschijnlijk). Verder is het natuurlijk ideaal om in je versterker enkele presets in EQ en X-over te kunnen maken voor verschillende toepassingen. Ik heb bijna nooit meer een EQ nodig voor mijn monitoren nu.
                Ik zit ook te denken aan die HK 12 voor zaal. Bevallen ze goed? Heb je er ook subs bij (en welke) voor als je ze voor zaal gebruikt?
                dusssss.........

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #9
                  Originally posted by Berend
                  Ik zit ook te denken aan die HK 12 voor zaal. Bevallen ze goed? Heb je er ook subs bij (en welke) voor als je ze voor zaal gebruikt?
                  Beetje off topic maar: ik heb alleen de monitoren, dus geen info over de andere speakers uit de lijn. De monitoren bevallen mij echt prima, klinken met slechts weinig EQ goed en gaan stevig door als het nodig is.

                  Voor de zaal gebruik ik SoundProjects SP2 toppen met SP3B subs.

                  Comment

                  • Berend
                    • Feb 2006
                    • 85

                    #10
                    Ow ja, ik had de M over het hood gezien, vond het al grote speakers om als monitor te gebruiken . Idd wel een klein prijsverschilletje tussen 602 of xti2000.

                    Weer on-topic:
                    @mac: microtech1200 levert toch ook te weinig voor zijn monitoren?
                    Nou hoef je ook niet perse een zwaardere versterker als je je monitoren toch nooit vol open zet, maar toch. ?!?
                    dusssss.........

                    Comment

                    Working...