Geschikte standaard voor Antenne "Vlag"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crash
    • Sep 2004
    • 88

    Geschikte standaard voor Antenne "Vlag"

    Hallo,
    Op dit moment gebruik ik K&M 26085 one hand microfoonstandaards om mijn vlaggen op te zetten. Met deze standaard kom ik op een redelijke hoogte ca. 1.9 meter maar zou toch net even hoger (boven het publiek) uit willen komen. Kent iemand een soortgelijk statief (geen driepoot) met een hoger eindresultaat? Verder zou ik de vlaggen via een soort snelkoppeling willen monteren en niet met de draad verbinding, heeft iemand hier een mooie oplossing voor?
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

    #2
    K&M heeft hogere Mic standaards...

    er is een quick clamp voor microfoons, volgens mij van K&M maar kan ook van LP zijn. is een zilveren bus met een palletjes, je draait de snelkoppelingen eenmalig op de standaard en op de vlag thats it.

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      ff bij een lokale PA verhuur bedrijf gaan kijken of zij nog een stand met ronde base hebben met extra hengel.

      nu kan ik natuurlijk niets over jou situatie zeggen, maar als je overhead wilt werken kun je toch ook de stander (met vlag) bovenop een tafeltje of fx rack zetten?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

        #4
        Hoi Crash,

        Ik zou zoiets in overweging nemen (kost rond de 100 Euro):
        Manfrotto professional tripod 005B, hoogte 2,9m.

        Er zijn ook koppelingen van 3/8" naar de snelkoppeling die op het statief zit: namelijk deze. Kun je zo onder je vlag schroeven, en dan in het statief klemmen. Hopelijk heb je hier wat aan.
        Gezien de grootte van zo'n vlag, en het feit dat het geheel toch erg topzwaar wordt zou ik ZEKER een driepoot nemen. Als het omflikkert heb je namelijk een hoop ellende...

        Groet, Rob.
        Last edited by keenoncoolstuff; 11-03-08, 23:23. Reason: heb het juiste artikel gevonden
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

        Comment

        • Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

          #5
          Ik gebruik bijna altijd Mantrotto super klemmen.
          Er is altijd wel ergens een punt waar je je vlaggen hoog kunt ophangen.

          Comment

          • Barthez
            • Dec 2003
            • 256

            #6
            Zoals Rob al aanhaalt zou ik ook zeker kiezen voor een driepoot, of anders een klem (evt met hengel), die je bijvoorbeeld aan een hoog rack vastklemt.

            goeie stands zijn de K&M Overhead Mic Stands (Overhead mic stands: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG), deze hebben opgevouwen ongeveer dezelfde diameter als microfoonstatieven, dus passen ook in de buizen van een gemiddelde stands-case.

            Voor de snelkoppeling hebben wij een paar hele handige dingetjes liggen (3/8 binnen/buitendraad, tweedelig, met kliksysteem), ik zou alleen niet weten waar die vandaan komen, ik zal eens voor je kijken.
            Goed plan! ...doen we niet!

            Comment

            • crash
              • Sep 2004
              • 88

              #7
              Gezien de reacties hebben jullie mij overtuigd van het feit dat een driepoot toch wel veiliger/verstandiger is. Shure vlaggetje kost toch net niet niks en zal een val waarschijnlijk niet ongeschonden overleven. Wat betreft de snelkoppeling ben ik op dit moment bezig met een persluchtsnelkoppeling RECTUS GROUP, is solide maar vergt de nodige aanpassingen i.v.m. verschillende draadtypes.

              Barthez: Ik ben dus zeer geinteresseerd in de koppeling die jij gebruikt.

              Alvast bedankt.

              Comment

              • keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

                #8
                Heb in mijn eerder post even de links aangepast en een plaatje bijgevoegd. Was blijkbaar iets misgegaan.
                Wat ik zo mooi vind van het manfrotto-statief is dat de driepoot op zich redelijk laag bij de grond staat. Kun je soms dus nét iets makkelijker kwijt.
                Dit soort statieven wordt in de video-wereld vaker gebruikt om een fresnelletje ofzo op te zetten. Kan uit eigen ervaring mededelen dat ze best oké zijn.

                Groet, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                Comment

                • Jeroen
                  • Aug 2000
                  • 1021

                  #9
                  Als je op het front statieven hebt staan voor het front licht zou je ze daar ook in kunnen knopen, scheelt weer een extra statief + omloop gevaar.

                  MICROPHONE HOLDER: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG

                  Dat is dan wat je nodig hebt, geen idee wat ze kosten.

                  /EDIT: Na 10 sec googlen kwam ik hem tegen voor 28,66 inclusief BTW
                  Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                  Comment

                  • Elmo
                    • Jun 2006
                    • 208

                    #10
                    Originally posted by Barthez
                    Voor de snelkoppeling hebben wij een paar hele handige dingetjes liggen (3/8 binnen/buitendraad, tweedelig, met kliksysteem), ik zou alleen niet weten waar die vandaan komen, ik zal eens voor je kijken.
                    ik denk dat wij dezelfden bedoelen heb al gezocht maar kon het zo snel niet vinden.

                    Comment

                    • crash
                      • Sep 2004
                      • 88

                      #11
                      Nou Rob ik ben even op de site van manfrotto aan het snuffelen geweest, wat een keuze zeg. De tripot met adapter die je adviseert is precies wat ik zoek namelijk klein in ingeschoven toestand, hoog genoeg, licht en stabiel.

                      Comment

                      • keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

                        #12
                        Originally posted by crash
                        Nou Rob ik ben even op de site van manfrotto aan het snuffelen geweest, wat een keuze zeg. De tripot met adapter die je adviseert is precies wat ik zoek namelijk klein in ingeschoven toestand, hoog genoeg, licht en stabiel.
                        Hooi Kresj,

                        Klinkt alsof je er best enthousiast over bent. Mocht je hem bestellen, laat alsjeblieft even weten of jíj er in de praktijk ook tevreden over bent...
                        Niet dat je over een tijdje denkt: "Wat heeft hij me nu weer aangepraat..!

                        CU, Rob.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                        Comment

                        Working...