trompet versterken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • world sound
    • Jan 2007
    • 77

    trompet versterken

    Hoi ik heb over een tijdje een cd-presentatie van een bandje en hier komen ook andere artiesten optreden.
    Een artiest speelt trompet en nu is mijn vraag kan ik hier de sm 57 voor gebruiken ?
    of raden jullie iets anders aan ?
    Mics die ik zelf heb liggen zijn : sm58,sm57,akg c900 en sennheiser E 840.
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Als je wilt kiezen uit je lijstje:
    SM58 gaat heel goed!

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Originally posted by SPS
      Als je wilt kiezen uit je lijstje:
      SM58 gaat heel goed!

      Paul
      Nouja, je kan beter een SM57 Instrument microphone nemen.....
      Alom gerespecteerd en klinkt voor blazers 'gewoon' goed.
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        SM57 werkt prima.

        Als het een andere wordt moet je wel opletten dat een trompet bij de beker een onwaarschijnlijk hoge spl heeft.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • RHulshof
          • Jan 2008
          • 66

          #5
          ik zou ook voor de sm 57 gaan maar goed sm 58 kan je ook zeker eens proberen zou voor mij optie twee zijn in jou lijst

          Comment

          • dexter
            • Jul 2005
            • 433

            #6
            Ik zou dus juist geen SM57 nemen, dit door het ontbreken van een plopkap. Dit omdat er nogal wat luchtdruk uit de trompet komt.

            SM58 of nog beter een Sennheiser E865, deze laatste omdat hij een betere klank heeft naar mijn mening op een trompet en andere blaas instrumenten.
            Helaas staat deze niet in jou rijtje, zou gewoon SM58 pakken.
            Last edited by dexter; 08-03-08, 21:20.

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              een trompet plopt amper. En wat je hoort is een onderdeel van het geluid.

              Een trompet is trouwens zelden te zacht in een normaal bruiloften / pertijen circuit. Een perspex reflectieplaat is trouwens gratis en zeer aan te bevelen.
              (om jezelf te horen en niet de voorste rijen te verdoven met het volume)
              lekker belangrijk!

              Comment

              • world sound
                • Jan 2007
                • 77

                #8
                ik denk dat ik het gewoon eens uitprobeer met de soundchek en dan hoor ik het verschil tussen de sm58/57

                Comment

                • 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

                  #9
                  Originally posted by world sound
                  ik denk dat ik het gewoon eens uitprobeer met de soundchek en dan hoor ik het verschil tussen de sm58/57
                  Ik denk niet dat je heel veel verschil zult merken, want in weze zijn het dezelfde microfoons. De 58 heeft alleen een popkap, waardoor je wat tophoog minder hebt, maar ik vraag me af of je dat gaat horen... Als de 57'ers op zijn kun je altijd nog de popkap van de 58 draaien (eventueel een van een Beta57 er op draaien, dat past allemaal), maar dat is geloof ik geen issue omdat je wel sm57 hebt.
                  Je kunt overigens ook heel goed een microfoon als de Sennheiser e904, e905 voor zetten. Het belangrijkste is dat de microfoon niet over zijn nek gaat bij de extreme volumes van zo'n instrument.

                  Comment

                  • Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

                    #10
                    trompet creëert niet zo veel wind. Dus ploppen is geen probleem.

                    Mijn ervaring:
                    - MD421
                    - SM-57

                    MD 421 heeft mijn voorkeur. Er mooie volle sound kan je hiermee maken.

                    Comment

                    • Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

                      #11
                      Ja, een 421 is ook mijn favoriet voor trompet.
                      Wat wellicht ook kan, is een AKG D12, dat doe ik regelmatig voor trombone, en dat werkt zeer goed.

                      Comment

                      • Jeroen
                        • Aug 2000
                        • 1021

                        #12
                        57/58 is naar mijn mening/ervaring een prima keus! En inderdaad de 57 is dezelfde microfoon als de 58 op de plopkap na.
                        Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                        Comment

                        • MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

                          #13
                          Bij mijn weten en volgens de specs zit er wel degelijk verschil tussen de 57 en 58 en wel in de SPL levels. Een 57 heeft meer gain voor feedback en kan hogere geluidsdruk aan. Volgens mij zit er ook nog verschil in het freq. bereik.

                          De 57 is de ideale mic. voor een trompet. (Of snair/gitaaramp) Een trompet blaast heel geconcentreerd op een hoog db vermogen via de kleine hoorn veel geluid uit.

                          Een trombone heeft dan minder en heeft meer laag. Hier is de 58 weer goed voor.

                          Voor de wat schelere trompetten is de B57 erg mooi. Geeft een warmere klank.
                          d&b Audiotechnik

                          Comment

                          • kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

                            #14
                            Audix PL80, heb ik zeer prettige ervaring mee op trompet en trombone. Maar goed de 421 klinkt ook lekker, maar die schuift meestal op naar sax, het is net wat je in je koffer hebt.
                            Klip-on heeft niet mijn voorkeur tenzij er echt veel bewogen wordt. Maar zoals altijd, kwestie van smaak, budget en beschikbaarheid.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                            Comment

                            • MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

                              #15
                              Wat ook goed werkt voor trompet zijn de Sennheiser E604's (of de oudere MD04 of de nieuwere E904), de E606 (of andere versies).

                              Ook clip-on werkt wat mij betreft zeker prima, niet met AKG C419, maar wel met onder andere Sennheiser E908B.

                              Verder heb ik voor opnames wel eens erg goede resultaten behaald met een simpele AKG C1000S, dus...

                              Er zijn best veel mic's die werken, je moet misschien gewoon even proberen wat jij het mooiste vind bij de soundcheck. Een SM58/57 zou ik niet snel gebruiken, omdat je dan toch wel wat van het tophoog moet inleveren wat de sound niet echt ten goede komt.

                              Comment

                              Working...