kst10 vs meyer msl

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    kst10 vs meyer msl

    Hallo collega's,
    Effe vraagje vanaf dit winderige eiland vandaag.
    Wij draaien momenteel met hp700 msl4.
    Gaat prima maar het stacken een hell, Vooral om op verschillende lokaties op juiste hoogte te komen.
    Nu heb ik aanbieding liggen van ks-audio triaks t10.
    Nu zit ik te dubben om daarop over te gaan.
    Ook omdat een collega ook hier met dezelfde set draait,en wij dan samen de grote feesttenten kunnen behappen.
    Nu staan beide sets er wel eens maar denk niet dat dit ideaal is.
    Mijn vraag hoe verhoudt de ks t10 triaks set zicht tov de meyerset.
    Let wel we draaien 95 procent feesttenten waar t vaak rocken moet.
    Dus ipv 4hp700 en 6 msl4 met cq1 infill zou het dan worden.
    16xtw bass en 8xt10f met solo infill.
    Bvd.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    v 4x 700hp naar 16x nog wat......

    i rest my case

    Comment

    • ostracized
      • May 2002
      • 214

      #3
      He Theo, ik dacht laatst je set al op een niet nader te noemen site voorbij zien komen(evenals een dikke auto).
      Afgezien van de klank, daar ken ik beide sets niet genoeg voor:

      sowieso hoef je het om het gewicht niet te doen, 72Kg (ks) tegen 82Kg (meyer). Beide h*fters om te stacken...
      de subjes kun je wel vrolijker van worden, 45Kg/stuk tegen 92 Kg, je moet alleen meer doosjes stapelen. trouwens, TW: ik neem aan dat je T12W bedoelt? Ik dacht namelijk die collega van jou daarmee te zien draaien icm T10 toppen...

      btw: KS T10 is niet (meer) selfpowered(maar dat wist je wel)

      16x 18" sub vs 4x dubbel18" is ook niet helemaal 1:1 dacht ik zo...
      (maar zoals ik al eerder zei, ik ken beide sets niet genoeg... (de T12 weer wel...))

      gr Otto
      (...)

      Comment

      • theo
        • Nov 2001
        • 503

        #4
        v 4x 700hp naar 16x nog wat......
        Ja mac dat jij helemaal voor de meyer bent weten we, klank is ook super maar het gaat nu om functionaliteit.
        Hier staat namelijk al een ks set vandaar. 4hp tegenover 16 tw is inderdaad geen vergelijk, is dubbele 18 inch tegen een enkele 18.
        Maar zoals jij ook weet is een hp700 maar 1.16 plus 90cm voor de top is dus te laag.

        Hallo Otto,
        Nee mijn collega hier draait met de t10 kasten ook de bassen.
        Ook dat t niet selfpowered is weet ik komen dan 4x ta4u bij.
        Het voordeel zou zijn dat ik makkelijk meer kasten kan wegzetten, zonder veel bijkomende kosten (huren,boot,overtocht).
        Alleen is mijn vraag ga ik achteruit qua klank?
        De druk zal toenemen das duidelijk.
        Bvd theo

        Comment

        • jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

          #5
          He Theo ,

          Is het dan misschien een idee om de kasten van Metz naast jou kasten te zetten, en eens te testen of het qua klank uit maakt, er zal altijd verschil in zitten. het is alleen of jij dat vervelend vind of niet, en of dat opweegt tegen de extra functionaliteit die je erbij krijgt..

          Ik kan me indenken dat je voor de KS set zou kiezen, ook al klinkt deze iets minder dan de MSL set. Puur op basis van wat jij al schetst.
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

          Comment

          • theo
            • Nov 2001
            • 503

            #6
            hallo,
            Ja de kasten van metz(de ksset) heeft wel vaker naast de meyer set gestaan,opzich gaat dat natuurlijk wel maar zitten altijd met fase verschillen.
            Als we nu 1 merk gaan voeren klinkt t denk ik beter met elkaar en is t plaatje ook wat mooier.
            Maar ja dat is nu het probleem wat is wijsheid.
            En ja wat klinkt beter en mooier dat is denk ik smaak en hangt een beetje aan de randapparatuur en de schuiver.
            Gr theo

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Als je in de grote opstellingen kunt gaan werken met één systeem. Dan zal de kwaliteit er altijd op vooruit gaan denk ik, ongeacht of je dan een Meyer of KS setup hebt staan.

              Ik heb regelmatig gewerkt met verschillende KS sets. Helaas voor dit topic niet de T10. Wel de T12 en diverse kleinere systemen. Klankmatig vind ik het KS prima op orde en ook drukken de meeste systemen flink door.

              Meyersound is echter naar mijn menig toch net een stapje hoger in geluidskwaliteit. Ik heb nog weinig gehoord wat daaraan kan tippen, maar dat is inderdaad erg persoonlijk.

              Je zou eigenlijk binnenkort een keer in een (niet te grote) tent de twee systemen naast elkaar moeten opbouwen en dan één set op het Meyer draaien en daarna een set op de KS set. Dan hoor je echt de verschillen.

              Anders moet je je collega er misschien van overtuigen over te stappen naar Meyer ??

              Comment

              • jakobjan
                • Jul 2002
                • 599

                #8
                Ik bedoelde ook precies wat Marc schrijft, op 1 klus of gewoon eens op een avond beide sets naast elkaar zetten, en dan om en om luisteren , en bepalen of de kwaliteit het waard is om de set in te ruilen..
                Jakob-Jan
                Lightjockey Beta tester
                Freelance Licht tekkie

                Comment

                • arie
                  • Feb 2003
                  • 550

                  #9
                  is het geen idee om tussen je bestaande meyer set een paar mid bassen tussen te leggen bijvoorbeeld de ds-4p, deze is hier volgensmij voor bedoeld en dan ben je gelijk op mooie hoogte, gr arie

                  Comment

                  • theo
                    • Nov 2001
                    • 503

                    #10
                    Hallo Arjan,
                    De bass/mids ds-4p zijn eigenlijk niet nodig de hp700 loopt ver genoeg door naar boven.
                    Ook hou ik liever zo veel mogelijk ruimte in de vrachtauto zit altijd al bommetje vol.
                    Gaat ook om de mogelijkheid om samen met de collega te gaan draaien.

                    Ook hebben deze kasten wel naast elkaar gestaan, vond de ksset meer druk geven in t midgebied(zal wel 15 vs 12 inch zijn).
                    Vond de ks top eerder agressief worden als de meyer top vooral als er wat meer volume op gaat.
                    Verder is t volgens mij allebei wel ok maar zoek ik nog wat gebruikerservaringen en adviezen.
                    Gr theo

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      waarom ruil je die t10's niet in voor een 4xmsl4/4x700 setje?

                      heb je t systeem ook netjes voor mekaar.

                      btw, ik had afgelopen zomer 6x 700 op 18000 man liggen, en dat ging prima...

                      Comment

                      • theo
                        • Nov 2001
                        • 503

                        #12
                        Originally posted by MacGyverSounds
                        waarom ruil je die t10's niet in voor een 4xmsl4/4x700 setje?

                        heb je t systeem ook netjes voor mekaar.

                        btw, ik had afgelopen zomer 6x 700 op 18000 man liggen, en dat ging prima...
                        Ja dat zou een idee zijn, maar niet haalbaar je weet zelf wat meyer kost.
                        gr theo

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          ks is echt niet veel goedkoper, sterker nog, met de huidige dollarstand durf ik de stelling aan dat je goedkoper uit bent met meyer dan met de duitse en franse collega's//

                          Comment

                          • theo
                            • Nov 2001
                            • 503

                            #14
                            Originally posted by MacGyverSounds
                            ks is echt niet veel goedkoper, sterker nog, met de huidige dollarstand durf ik de stelling aan dat je goedkoper uit bent met meyer dan met de duitse en franse collega's//
                            Ja nieuwprijs wel mac maar dit gaat om occasion sets, en ik kan niet in de spaarpot van mijn collega kijken.
                            Dus denk, weet wel zeker dat die optie uit te sluiten is.

                            Comment

                            Working...