DAP insertiekabel probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsunnyday
    • Nov 2005
    • 112

    DAP insertiekabel probleem

    Beste

    Ik heb onderlaatst een insertie snoer van DAP x reeks gekocht van 10 meter. Deze had ik nodig.

    Nu zit het zo.

    Van de (stereo) jack gaat hij naar XLR female en male. Nu is de input achter op mijn Presonus CL44 male en de output female. Op de kabel staan de pijltjes andersom.

    Wie weet er raad?

    Dank u
    Zonde van de Zendtijd.
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Originally posted by djsunnyday
    Van de (stereo) jack gaat hij naar XLR female en male. Nu is de input achter op mijn Presonus CL44 male en de output female. Op de kabel staan de pijltjes andersom.
    Al domweg geprobeerd? Ik kan me heel slecht voorstellen dat ze male als input en female als output gebruiken. Volgens de sites die ik kan vinden heeft t aparaat ook jack-aansluitingen, kun je die niet gebruiken? Als je insert toch via stereo-jack gaat is hij niet gebalanceerd, en maakt jack of XLR toch geen verschil in werking.

    Comment

    • frankvv
      • Jun 2007
      • 56

      #3
      Beste DJSunnyDay,


      Het geluid komt altijd (in figuurlijke zin) uit een male xlr, en gaat dan in een female xlr. Als ik kijk op dit plaatje is de input van je CL44 toch echt female en kun je het gewoon aansluiten zoals het past.


      Groeten,

      frankvv

      Comment

      • Mark-LED
        • May 2004
        • 822

        #4
        Verbeter mij als ik het fout heb, maar volgens mij maakt DAP geen insertiekabels met XLR connectoren. Ze maken wel splitjes met xlr male en xlr female, beiden op een jack stereo male.

        Geluid loopt met XLR altijd met de pennetjes mee, dus output is altijd xlr male, input is altijd xlr female.

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Originally posted by Melo-G
          Verbeter mij als ik het fout heb, maar volgens mij maakt DAP geen insertiekabels met XLR connectoren. Ze maken wel splitjes met xlr male en xlr female, beiden op een jack stereo male.

          Geluid loopt met XLR altijd met de pennetjes mee, dus output is altijd xlr male, input is altijd xlr female.

          ...En zou de sleeve van de jack dan mss aan de pinnen 1 en 3 van de XLRs liggen, de tip aan pin 2 van de male XLR en de ring aan pin 2 van de female XLR? Enne, hoe noem je zo'n kabel dan? oooooooh, heet dat nou een insertkabel, nou toch weer wat geleerd joh

          @topicstarter. Als de inputs van jouw compressor male chasisdelen zijn ben ik een banaan, heb je het nou al eens gewoon geprobeerd aan te sluiten?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • soep
            • Jul 2005
            • 37

            #6
            Originally posted by sparky
            ...

            @topicstarter. Als de inputs van jouw compressor male chasisdelen zijn ben ik een banaan, heb je het nou al eens gewoon geprobeerd aan te sluiten?
            En dat is ook zo...



            Logisch toch...

            gr.
            Soep
            Tja...

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Originally posted by sparky
              ...En zou de sleeve van de jack dan mss aan de pinnen 1 en 3 van de XLRs liggen, de tip aan pin 2 van de male XLR en de ring aan pin 2 van de female XLR? Enne, hoe noem je zo'n kabel dan? oooooooh, heet dat nou een insertkabel, nou toch weer wat geleerd joh
              Jawel maar niet alle merken mengtafels zetten op de tip de output (send) vanuit de mengtafel. Ik weet dat yamaha het bijvoorbeeld net andersom deed/doet als soundcraft. Ik heb wel eens wat mengtafels uitgerust met schakelaars zodat je de tip en ring van de insertie kunt omdraaien.

              Is bij dit kabeltje de male en female XLR om die reden al ooit eens verwisseld?
              Probeer het gewoon en als het niet werkt soldeer je de XLR'en toch om.

              Comment

              • Mark-LED
                • May 2004
                • 822

                #8
                Originally posted by sparky
                ...En zou de sleeve van de jack dan mss aan de pinnen 1 en 3 van de XLRs liggen, de tip aan pin 2 van de male XLR en de ring aan pin 2 van de female XLR? Enne, hoe noem je zo'n kabel dan? oooooooh, heet dat nou een insertkabel, nou toch weer wat geleerd joh

                Nee die splitjes die ik bedoel zijn:

                sleeve - pin 3
                ring - pin 2
                tip - pin 1

                Op beide xlr connectoren, zowel male als female.


                Wijs me die DAP insertie kabels met XLR maar eens aan, ik kon ze toentertijd (paar maandjes terug) in ieder geval niet vinden.

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Okee, dus als ik het goed begrijp maakt DAP een kabel waar vanuit een TRS-jack een kabeltje naar een XLR-F en een kabeltje naar een XLR-m gaat en dit is dan als een gebalanceerd splitje bedraad!!??
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

                    #10
                    Originally posted by Melo-G

                    Wijs me die DAP insertie kabels met XLR maar eens aan, ik kon ze toentertijd (paar maandjes terug) in ieder geval niet vinden.

                    Zoeken

                    tadaa....
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                    Comment

                    • Jacob
                      • Jan 2006
                      • 152

                      #11
                      Via de zoekfunctie kwam ik deze lijst tegen


                      En in je handleiding zal ook wel staan of het tip of ring send is.

                      Comment

                      • djsunnyday
                        • Nov 2005
                        • 112

                        #12
                        Originally posted by Jacob
                        Via de zoekfunctie kwam ik deze lijst tegen


                        En in je handleiding zal ook wel staan of het tip of ring send is.
                        Ik denk dat ik de kabel maar terug breng. De kabel van dap is namelijk gegoten.

                        Verloopjes kan ook. Maar helaas krijg je dan weer een toeter van 6 cm achter op je apparatuur.
                        Zonde van de Zendtijd.

                        Comment

                        • Jeroen
                          • Aug 2000
                          • 1021

                          #13
                          Je kunt overwegen om zelf een kabel te bakken? Of zeg ik nu iets doms,...
                          Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                          Comment

                          • sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

                            #14
                            Dus je hebt em geprobeerd en het werkt niet?
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                            Comment

                            • djsunnyday
                              • Nov 2005
                              • 112

                              #15
                              Originally posted by sparky
                              Dus je hebt em geprobeerd en het werkt niet?
                              Ja..

                              Maar ik denk dat ik de soldeerbout maar warm maak.
                              Zonde van de Zendtijd.

                              Comment

                              Working...