Master Blaster

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EdmondvanSchaik
    • Feb 2008
    • 5

    Master Blaster

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar de naam en foto's van de speaker set van Master Blaster. Dit was een systeem met laag een gevouwen hoorn met speaker JBL en een mid hoog kast met 2x 12", een 2" hoorn en een bullet tweeter, volgens mij ook allemaal JBL.
    Heb een vermoeden dat het iets was van Concept 1.

    Mvg Edmond.
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

    #2
    Ik weet niet welke set je bedoelt, maar kijk eens op de site van Master Blaster : Sound Projects .

    Mvg

    Jack
    Powered by AudioMadness....

    Comment

    • Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

      #3
      Ha Edmond ... jij ook hier ?

      Je had destijds de Impact (identiek aan Axys Source 89), de GT (Grand Tour, compacte 2x18" en box-op-stok-erop), de Supercompact, de Sattelite, en nog wat. Dat waren volgens mij toch wel de eerste setjes van Master Blaster. De set die je beschrijft doet me denken aan een eerdere datum ... zeker weten dat het MB is en geen SA of iets zelfbouw-achtigs ?

      De Concept is volgens een ander topic op dit forum een set met een dubbel 15" sub ... geen idee of dat in een horn of frontloaded is.

      Effe ene mailtje naar SP dan maar ... succes en tot morgen !
      Meer is minder, minder is meer

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        concept 1.

        Van die reclame "als het alleen hard moet koop je maar een straaljager"?

        Dat de top in de glijbaan van de sub paste?

        Aaah dat waren nog eens tijden. *zwijmel*
        Tip haal een music maker uit midden jaren tachtig. Stonden ze een jaar op de achterpagina.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • janneman32
          • Dec 2005
          • 65

          #5
          heerlijk zo'n GT-set. Heb ik nog altijd in de schuur staan en ben ik ook aan het upgraden naar een 2008 versie.

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #6
            Originally posted by janneman32
            heerlijk zo'n GT-set. Heb ik nog altijd in de schuur staan en ben ik ook aan het upgraden naar een 2008 versie.
            ... wat is de 2008 versie ? SMPS inbouwen en PWM endstage, of enkel drivers ?

            Groetos !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • janneman32
              • Dec 2005
              • 65

              #7
              nou, gewoon een flinke schoonmaakbeurt, dus ik ben bezig met nieuwe front-grill's zoals sp3 en sp4 omdat er eens mensen waren die het schuif van de subjes hadden getrokken op een bierfeest. verder wil ik ze gaan bekleden zoals sp- serie's. Voor wat betreft de eindtrappen, ik was geen wijzigingen van plan, maar als iemand een goeie tip heeft houd ik mij aanbevolen.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Stond er ook niet een GT-set op de PA-markt te koop? Naast of bij Rentall?

                Zag overigens ook nog een exacte Axys Source-kopie. Zegt MBM iemand iets?
                Last edited by Outline; 21-02-08, 21:09.

                Comment

                • Husss
                  • Jul 2003
                  • 220

                  #9
                  Originally posted by janneman32
                  nou, gewoon een flinke schoonmaakbeurt, dus ik ben bezig met nieuwe front-grill's zoals sp3 en sp4 omdat er eens mensen waren die het schuif van de subjes hadden getrokken op een bierfeest. verder wil ik ze gaan bekleden zoals sp- serie's. Voor wat betreft de eindtrappen, ik was geen wijzigingen van plan, maar als iemand een goeie tip heeft houd ik mij aanbevolen.
                  Beste Janneman,

                  Welk type versterkerchassis heb je er in zitten.
                  Is dat zo'n zwarte met paarse letters en in het midden een fan op het koellichaam?
                  Binnen op het chassis heb je dan van die losse (ingegoten) microamp modules
                  Indien ja... dan kun je m evt updaten naar een ma4 chassis (meer vermogen) Hoogstwaarschijnlijk kun je je top dan ook nog updaten naar de huidige ET top.

                  PS RENTALL heeft idd nog wel GT-set(jes?) staan
                  Last edited by Husss; 21-02-08, 22:32.

                  Comment

                  • EdmondvanSchaik
                    • Feb 2008
                    • 5

                    #10
                    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

                    Showband is goed bezig! Jij snapt hem!!! Dat is inderdaad de set die ik bedoel. Topje kon in de sub.
                    Dank je......



                    Originally posted by showband
                    concept 1.

                    Van die reclame "als het alleen hard moet koop je maar een straaljager"?

                    Dat de top in de glijbaan van de sub paste?

                    Aaah dat waren nog eens tijden. *zwijmel*
                    Tip haal een music maker uit midden jaren tachtig. Stonden ze een jaar op de achterpagina.

                    Comment

                    • DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

                      #11
                      Originally posted by Outline
                      Stond er ook niet een GT-set op de PA-markt te koop? Naast of bij Rentall?

                      Zag overigens ook nog een exacte Axys Source-kopie. Zegt MBM iemand iets?
                      Originally posted by Outline
                      Zag overigens ook nog een exacte Axys Source-kopie. Zegt MBM iemand iets?
                      MBM=Master Blaster Manufacturing
                      Is geen cloon maar gewoon origineel.
                      Dit staat op sets die gefabriceerd zijn in de "rommelige" tijd van de splitsing van Gerrit (Produktie / ontwerp) en Jan (Verkoop)
                      Als ik me het goed herriner is dit ergens in 88/89 geweest.

                      Tja de 15" hoorn geladen baskast, lompzwaar en de topkast kon er inderdaad ingeschoven worden. Zijn tot ongeveer 86 geproduceerd. Toen kwamen de source kasten.
                      Een impact is niet altijd helemaal hetzelfde als een B89. In de loop van de tijd zijn er wisselingen van RCF (Origineel impact) naar beyma (Hoger rendement) naar Precision Devices (Ivm toen slechter wordende kwaliteit beyma)
                      Een kast die origineel als B89 (vanaf 1989) gemaakt is, heeft een wat andere voeding die beter paste bij de 8 ohm beyma tov de 4 ohm RCF. Een T86 is zo goed als onveranderd gebleven vanaf het begin (1986)
                      Er zijn enorm veel oude Master Blaster kasten die voorzien zijn van AXYS fronten, waardoor ze niet altijd makkelijk te herkennen zijn. Het serienummer plaatje brengt dan uitkomst. (Een MBM heeft altijd een beyma speaker)

                      Dat de nieuwe source B98 en T98 heet, heeft ook iets met het jaartal te maken. Achteraf misschien niet heel gelukkig aangezien er toch veel mensen door in de war komen.
                      Last edited by moderator; 25-02-08, 08:06.

                      Comment

                      • Husss
                        • Jul 2003
                        • 220

                        #12
                        Originally posted by showband
                        concept 1.

                        Van die reclame "als het alleen hard moet koop je maar een straaljager"?

                        Dat de top in de glijbaan van de sub paste?

                        Aaah dat waren nog eens tijden. *zwijmel*
                        Tip haal een music maker uit midden jaren tachtig. Stonden ze een jaar op de achterpagina.

                        Ik ben richting de bodem van de oude doos gegaan en heb eea gevonden.
                        Zal het vd week proberen in te scannen.

                        met vr gr,

                        Husss

                        Comment

                        • Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

                          #13
                          We wachten ongeduldig af....

                          Comment

                          • EdmondvanSchaik
                            • Feb 2008
                            • 5

                            #14
                            Oude doos!!

                            Halloooo Husss, we wachten nog steeds af!!

                            Comment

                            • Husss
                              • Jul 2003
                              • 220

                              #15
                              Originally posted by EdmondvanSchaik
                              Halloooo Husss, we wachten nog steeds af!!
                              FF een beetje geduldig he Zal vd week eens de scanner aansluiten... moest al een jaar geleden gebeuren;-)

                              Zal het nu maar eens bespoedigen!!!

                              Comment

                              Working...