Sennheiser ew 152 G2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

    Sennheiser ew 152 G2

    Kan iemand mij vertellen wat ongeveer het max bereik is van deze set zonder gebruik van de vlaggen?

    groet,
    erc
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    in wat voor soort omgeving word ie gebruikt? klinkt misschien vreemd maar kan zeker effecten hebben op de ontvangst ook de plaatsing van de ontvanger kan vele effecten hebben
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • janneman32
      • Dec 2005
      • 65

      #3
      is eigenlijk moeilijk te voorspellen. Als je niet teveel last hebt van ethervervuiling (digitale televisie) is een afstand van 50 meter best wel haalbaar mits je er een goeie antenne booster of een antenneplaat tussen plaatst. Daarbij is het ook weer van belang dat je niet teveel kabel tussen de plaat en de ontvanger hangt.

      Voorbeeld: op een theatertour waarmee ik op reis ben staan mijn ontvangers direct achter het zwarte vlak (manteau) aan de rechterzijde van het toneel. e.e.a. is voorzien van aktieve antenneplaten. lengte van de coax is resp. 6 en 10 meter. Het komt voor dat ik de ene dag volledig storingsvrij ben, terwijl ik de andere dag flink wat tijd kwijt ben aan het opzoeken van spare-frequenties om mijn 13 zenders er tussen te krijgen.

      Verder is het zo dat wanneer je een beltpack gebruikt het wel wil voorkomen dat er al storing optreed als er in de zichtlijn van de zender en antenne een mens zit, omdat deze een groot gedeelte van het zendvermogen kan opzuigen.

      Al met al is het dus lastig te voorspellen. Het beste wat ik je kan adviseren is om bij een a/v verhuurder eens zo'n zender op te pikken en gewoon de proef op de som te nemen. Tevens kan het geen kwaad om even uit te zoeken of er op jouw lokatie misschien problemen zijn met bepaalde kanalen.


      Greetzzz, Jan

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Verder is het zo dat wanneer je een beltpack gebruikt het wel wil voorkomen dat er al storing optreed als er in de zichtlijn van de zender en antenne een mens zit, omdat deze een groot gedeelte van het zendvermogen kan opzuigen.
        +
        Het beste wat ik je kan adviseren is om bij een a/v verhuurder eens zo'n zender op te pikken en gewoon de proef op de som te nemen. Tevens kan het geen kwaad om even uit te zoeken of er op jouw lokatie misschien problemen zijn met bepaalde kanalen.
        =
        Testen: ZEKER doen maar hou er rekening mee dat als je zaal vol publiek zit de volgende avond je bereik tot meer dan de helft kan slinken als je met de zender door of in het publiek gaat! Slechtste geval dat wij ooit gehad hebben: tijdens de test: ongeveer 110 m storingvrij. De avond tijdens het gebruik met publiek op het terrein: ongeveer 30 m!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • janneman32
          • Dec 2005
          • 65

          #5
          tijdens de test: ongeveer 110 m storingvrij. De avond tijdens het gebruik met publiek op het terrein: ongeveer 30 m!
          Klopt als een bus. Als er een goeie HF isolator is voor radiostraling dan is het wel water, en aangezien mensen daar voor 90% uit bestaan......... affijn reken maar uit. Een van de slechtste plaatsen om een ontvanger te plaatsen is dan ook direct naast de front of house, aangezien daar nogal wat "waterzakken" voor gaan staan/zitten.

          greetzzz, Jan

          Comment

          Working...