Samson C02 condensator mic

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dzjarr
    • Sep 2003
    • 18

    Samson C02 condensator mic

    Hoi,

    Ik heb een 4 tal c02 mics van samson in gebruik. Nu is er een die het niet goed doet. Hij ruist in het laag behoorlijk en hij plopt zelfs af en toe zachtjes. Ik heb de gebruikelijke dingen al uitgelsoten: kabel, mengtafel en heb zelfs de kopjes uitgewisseld, maar het probleem zit waarschijnlijk in de electronica in de mic zelf.
    Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Elco of transistor misschien?
    Ik heb alles al doorgesoldeerd voor de zekerheid. Iemand tips?
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

    #2
    Dit klinkt als een vocht probleem.
    Als je dit soort microfoons in een te vochtige omgeving gebruikt kun je
    er op wachten dat ze dit soort geluiden gaan maken.
    Leg ze een poosje op zo'n zakje met van die anti vocht korrels,
    als dat niet helpt zit je aan een nieuw kapsel...
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

    Comment

    • Roel_CX
      • May 2006
      • 49

      #3
      heb hetzelfde probleem gehad.ik had er twee, en 1tje plopte zelfs vrij hard.
      op drums als OH niet zo'n probleem, maar dat ding heeft wel een live-opname van een koor verkl**t. tijdens de pauze een andere genomen, maar dat was dus te laat.
      het ligt idd niet aan het kopje, maar aan de elektronica binnenin(heb ook wat getest), ik veronderstel kapotte elco idd. zo klinkt het ook.
      ik heb hem dan eens wat doorgemeten, maar kon niet vinden waar het zat.
      kheb dan maar 2 sennheiser e612 gekocht.
      en serieus, ik denk dat een setje nieuwe mic's de beste oplossing is.
      ik koop al zeker nooit nog goedkope microfoons.
      het is even investeren, maar de betrouwbaarheid is me te belangrijk

      mvg

      roel
      __________________________________________

      Comment

      • gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

        #4
        Het is ook regelmatig het kapsel. Ga voor de grap eens met een Schoeps proberen in een sauna te hengelen. Binnen 3 minuten kun je stoppen. Het vocht gaat tussen de platen zitten en voila: spetterdespetter, schoffelschoffel.

        Sennheiser maakt gebruik van RF techniek voor hun condensators. De capaciteit moduleert niet een "spanning", maar de frequentie van een "draaggolf". Daardoor kan de "spanning" laag gehouden worden en is vocht niet meer in staat om ongewenste lekstroompjes te veroorzaken.

        Zoiets... Het is alweer een paar jaar geleden


        grt

        Comment

        • dzjarr
          • Sep 2003
          • 18

          #5
          Ik heb net een paar c-2's van Behringer besteld. Ben wel benieuwd hoe die zijn. Zijn in elk geval nog goedkoper...
          Ik ga toch proberen de elco's te vervangen van de samson c02. Kost niks. Ik heb er een aantal liggen en als die in de toekomst ook moeilijk gaan doen kan ik die ook fixen misschien. Of misschien op voorhand al. Eerst even afwachten wat dat doet.

          Comment

          • ikweetvannix
            • Oct 2006
            • 66

            #6
            Originally posted by dzjarr
            Ik heb net een paar c-2's van Behringer besteld. Ben wel benieuwd hoe die zijn. Zijn in elk geval nog goedkoper...
            Ik ga toch proberen de elco's te vervangen van de samson c02. Kost niks. Ik heb er een aantal liggen en als die in de toekomst ook moeilijk gaan doen kan ik die ook fixen misschien. Of misschien op voorhand al. Eerst even afwachten wat dat doet.
            Laat even weten hoe die C2's bevallen, ik hoor er veel positieve verhalen over (ook wel wat negatieve, maar dat zit meer in de hoek van het algemene Behringer-bashen).

            Ze schijnen best wel oké te zijn, zeker voor een Behringer... zowel de sound, als de kwaliteit van de electronica/behuizing. Ben benieuwd
            "Speakons in je oren..."

            Comment

            • dzjarr
              • Sep 2003
              • 18

              #7
              Ik heb de c-2's binnegehad en heb ze even snel bekeken:

              Behuizing: Mooi klein en stevig
              Aansluiting: Wel goed, maar klemt behoorlijk met neutrik-plug. Beetje voorzichtig zijn dus.
              Accecoires: Er zitten de plopkapjes bij en een beugel waar je beide mic's op kunt zetten op een statief. Erg netjes en handig moet ik zeggen!
              Klank: Erg goed zeker voor de prijs. Misschien iets minder helder dan de Samsons, maar daar is met de eq genoeg aan te doen zonder dat je extreme dingen moet gaan doen.
              De schakelaar op de mic hadden ze op zich weg mogen laten. Je kaan de 100 Hz wegfilteren geloof ik, of alles - 10db. Heb ik niet helemaal goed bekeken, maar als die functies zitten bij mij op m'n mengtafel.

              Kortom: Eerste gezicht erg goed! Nu betrouwbaarheid nog... Ik moet zeggen dat ik best een behringer-fan ben. Prijs/kwaliteit is vaak gewoon goed volgens mij. OK, geen topkwaliteit, maar toch. Er zijn genoeg kastjes die het prima doen van Behringer!

              Comment

              • dzjarr
                • Sep 2003
                • 18

                #8
                Zo,

                Heb de nieuwe elco's en twee nieuwe torretjes in de samson cond. mic gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem:
                Na ongeveer een minuut begint de mic in het laag behoorlijk te ruisen en zelfs wat te ploppen.
                Wat nu? Iemand nog ideeen?

                Comment

                Working...