Electro Voice Phoenix

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jppa
    • Dec 2006
    • 24

    Electro Voice Phoenix

    Hey hallo,
    Heeft er iemans ervaring met de nieuwe Phoenix set van Electro Voice.Er zijn verschillende configuratie's beschikbaar.
    Het gaat met name om de 2 x 15"top met de 2"hoorn. Er zijn in Nederland nog maar enkele sets verkocht.
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

    #2
    Frank van Blacklight hier op het forum kan je meer vertellen. Volgens mij had ie 4x top en 6x sub. welke precies. ff zoeken op het forum!

    Met vr gr,

    Husss

    Comment

    • BlackLight_Frank
      • Feb 2004
      • 143

      #3
      Wij hebben inderdaad een Phoenix / PX-set, in deze link staat wel een lijste waar de opstelling uit bestaat : http://www.licht-geluid.nl/forum/pro...en-beckum.html

      De 2 x 15" toppen waren volgens mij nog niet beschikbaar toen wij de set begin dit jaar kochten. Maar volgens mij ben je met de 2 x 12" ook beter af. We hebben van de RX-set ook de 2 x 12" nu al een jaar of 4, tot volle tevredenheid.

      Wij zijn er in ieder geval tevreden over. Je kunt hem gerust een keer huren, zo vaak per jaar gebruiken we de set toch (nog) niet. De versterkers (met de DX-38) gebruiken we ook gewoon voor onze RX-set, waar we ons meestal mee kunnen redden. Alleen in de feest-tenten gebruiken we de PX-set. Bij de RX hebben we dan alleen maar één van de versterker-kisten nodig met een CP4000 / 3000 / 2200 / DX-38.

      Met de nieuwe DX die er aan komt, zou je het met één processor kunnen doen, deze heeft 6 uitgangen. Als je meer wilt weten, hoor/ lees ik het wel. De importeur wil je vast ook wel het één en ander laten zien of horen.
      Gewoon .nl achter het merk in typen en www ervoor en vind het wel.

      Frank
      Black Light
      Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

      Comment

      • jppa
        • Dec 2006
        • 24

        #4
        Wij kunnen de set uitproberen van de dealer met de 2 x 15"top en de nieuwe processor en eindtrap. vind de 15"romiger klinken in de showroom. ben benieuwd in de zaal met publiek en live band.

        Comment

        • Den Berte
          • Apr 2003
          • 147

          #5
          ev Phoenix kasten

          hey,

          heeft er iemand ervaring met de ev phoenix reeks in de pa wereld?
          klinkt het lekker en is hij ook te gebruiken voor andere dingen?
          hoe sturen jullie hem aan qua versterkers en cross?

          mercikes

          Comment

          • mb-service
            • Jan 2009
            • 5

            #6
            Ben in bezit van 4 PX-2181 subkasten en 4 RX-212 topkasten. Deze set wordt aangestuurd door een EV DC-one digitale processor, 2 x EV CP-2200 versterkers voor de topkasten en twee digitale TG5 versterkers voor de basweergave. Na talloze luistertest, vonden wij deze set uiterst geschikt voor de weergave van grote DJ-sets (meer dan 1000 man) en Live-optredens.
            Ook uiterst geschikt voor sporthallen en reuze feesttenten. De Basdruk blijft gewoon doorgaan, zonder vervorming. De RX-212 staan bekent voor hun sprakelende mid en hoge weergave, echter wel niet voor grotere afstanden, dan wordt er een delay geplaatst. Top klank en vele lovende conclusies hebben wij hier aan overgehouden.

            Comment

            • mb-service
              • Jan 2009
              • 5

              #7
              Heb de eeste set-demonstratie in België (door invoerder) mogen gaan beluisteren. Deze bestond toen uit 6 baskasten PX 2181, 4 topkasten PX 2122 en 2 topkasten PX 2152 . Set stond opgesteld in een oudere zaal met de slechts mogelijk akoestiek, gewoon om zijn nut te bewijzen. Wij stonden op 30 m afstand (zaal was 15 m breed) en onze kleren wapperden, ik was direkt verkocht. Doordringende bassen (vielen ook TL-kasten naar beneden) en een zéér duidelijke zang in al zijn facetten, zelfs op 30 m, klonk hij vlak voor me.
              De PX 2122 hebben ze wat moeten innemen omdat hij te fel ging. Heb mij daarom ook deze set gekocht en heel tevreden, en ik niet alleen....
              De aansturing is door de nieuwe DC-one van E.V. en het geweld wordt geleverd door CP 2200 en TG5 versterkers van E.V.

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Originally posted by mb-service
                Heb de eeste set-demonstratie in België (door invoerder) mogen gaan beluisteren. Deze bestond toen uit 6 baskasten PX 2181, 4 topkasten PX 2122 en 2 topkasten PX 2152 . Set stond opgesteld in een oudere zaal met de slechts mogelijk akoestiek, gewoon om zijn nut te bewijzen. Wij stonden op 30 m afstand (zaal was 15 m breed) en onze kleren wapperden, ik was direkt verkocht. Doordringende bassen (vielen ook TL-kasten naar beneden) en een zéér duidelijke zang in al zijn facetten, zelfs op 30 m, klonk hij vlak voor me.
                De PX 2122 hebben ze wat moeten innemen omdat hij te fel ging. Heb mij daarom ook deze set gekocht en heel tevreden, en ik niet alleen....
                De aansturing is door de nieuwe DC-one van E.V. en het geweld wordt geleverd door CP 2200 en TG5 versterkers van E.V.
                Dat het een goede set is weet ik uit een betrouwbare bron, maar als mensen tegenwoordig zoveel geld uitgeven voor een geluidsset op basis van de bovenstaande argumenten. ..(lekker belangrijk die broekspijpen wapper; dat kan altijd door meer sub weg te zetten, TL balken die naar benenden komen?; rare locatie voor een demo dan ongeacht de eerder genoemde argumenten)

                Wat is het verschil tussen de 2122 top en 2152 top bijvoorbeeld. Hoe is de spreiding van de hoorn. Overal even egaal of toch niet? Is de 2122 niet wat te dun of juist te fel zoals je zegt omdat hier het verschil tussen de 18" subs en de topppen te groot is? Is de 2152 niet te wollig? En welke set heb je gekocht?
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • axys
                  • Aug 2006
                  • 107

                  #9
                  Kijk ook eens in deze topic: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...e-phoenix.html
                  JP/PA Geluid & Licht

                  Comment

                  • BlackLight_Frank
                    • Feb 2004
                    • 143

                    #10
                    Er zijn keuzes genoeg voor elke smaak en elk budget. De één houd van dit, de ander van dat en je hebt een hoop mensen die niet kunnen betalen wat ze eigenlijk willen.
                    De prestaties en prijs van de PX set die we nu hebben paste goed bij onze wensen, maar er zullen vast heel veel mensen een andere mening toegedaan zijn.

                    Frank
                    Black Light
                    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

                    Comment

                    • Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

                      #11
                      Hey Hallo,

                      Ik heb op het moment ook wat PX kastjes in bezit
                      (8x 2181 en 8x 2122) en kan niet anders zeggen dan geweldig voor het geld!

                      Heb nog nooit klachten over deze set gehad, de set klinkt open en zuiver, en het laag drukt goed door. Op dance feesten leg ik er meestal nog wel 4 rx kastjes bij, om midden voor de dip in het laag wat op te vullen. Heb al verschillende bandjes en artiesten erover gehad hier, en alleen maar lof.

                      Mits goed afgesteld, is 1500 tot 2000man geen probleem met 3 basjes en 2 topjes per kant.

                      Aansturen doen we met 1DC one en 3tg5 per rack (kan dan ook bas en top als enkele stack weg zetten met 1rackje erbij) 3tg5 puur voor het gemak, mocht er een tg5 weg vallen (bijv. op laag) kan je altijd door....
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                      Comment

                      • SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

                        #12
                        Originally posted by axys

                        Hmmm... is dat niet gewoon deze topic
                        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                        Comment

                        • axys
                          • Aug 2006
                          • 107

                          #13
                          Originally posted by SoundOfSilence
                          Hmmm... is dat niet gewoon deze topic
                          Je hebt gelijk.
                          Toen ik dat bericht gepost heb, stonden er twee topics over de Phoenix in de lijst. Zal wel verkeerd gekeken hebben.
                          JP/PA Geluid & Licht

                          Comment

                          • BlackLight_Frank
                            • Feb 2004
                            • 143

                            #14
                            @ Ws Soundexpresse :

                            Ik neem aan dat je RX118 baskastjes bedoelt en die midden voor het podium gooit ?

                            In de grootste locatie (feesttent) waar wij de set hebben gebruikt hebben we nog geen bas-tekort gehad. Was een tent met harde zijwanden, dus die bas bleef behoorlijk binnen. Aanstaande zaterdag doen we een feestje in een feesttent van 32 x 60 meter, helaas wel met zijwanden van tentzeil, brrrrrrrrrrr.....
                            We willen zaterdag extra infill toepassen voor het hoog. Hebben jullie dit ook al vaker toegepast ?
                            We denken zelf 4 x ZX5 te gebruiken. Aangezien daar ook DVX speakers in zitten, neem aan dat we daar geen delay voor in hoeven te stellen om geen fase-verschuiving te krijgen.
                            Hebben jullie, of iemand anders, hier ervaring mee ???

                            Ik neem aan dat je bij het plaatsen van RX-toppen / of baskasten wel een kleine delay instelt om alles goed gelijk te trekken ?

                            En ja, onze redenatie voor de aanschaf was ook, goed geluid wat ver draagt voor een aantrekkelijke prijs. En we hadden toch al met EV gevulde versterker-racks die we hier nu ook voor gebruiken nu.

                            Frank
                            Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

                            Comment

                            • 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

                              #15
                              Originally posted by BlackLight_Frank
                              Aanstaande zaterdag doen we een feestje in een feesttent van 32 x 60 meter, helaas wel met zijwanden van tentzeil, brrrrrrrrrrr.....
                              Frank
                              Midwinterfeesten Beckum?
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                              Comment

                              Working...