Klark Teknik DN + vs BSS DPR

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dhirajk
    • Nov 2007
    • 2

    Klark Teknik DN + vs BSS DPR

    Beste engineers,

    Hierbij mijn volgende vraag/dillema.

    Ik ben voornemens nieuwe dynamics te kopen en ik ben aan het twijfelen tussen de KT DN + versie (504 en 514 quad compr en quad gate) of de zelfde variant van BSS (dpr 504 en dpr 404 eveneens quad's).

    Heeft er iemand hier ervaring mee en wat zijn de tips.

    Mijn overige spullen zijn:

    TC D-Two
    Lexicon PCM 91
    Yamaha REV-7
  • studio tinpanalley
    • Jun 2007
    • 59

    #2
    ik heb de dpr 402 gehad en was hier heel tevreden over,
    op school werken we met de 901 en de 504... beiden zeer goed.
    dus bss voor dynamics,

    als ik nu een eq (DN360/370) zou kopen of een multitrack recorder (DN9696),
    dan zou ik voor klark teknik gaan

    grtz,

    wim

    Comment

    • gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

      #3
      Originally posted by studio tinpanalley
      als ik nu een eq (DN360/370) zou kopen of een multitrack recorder (DN9696),
      dan zou ik voor klark teknik gaan
      Sinds wanneer maakt Klark ook multitrack recorders?

      Comment

      • studio tinpanalley
        • Jun 2007
        • 59

        #4
        in samenwerking met Sadie (speciaal voor de Midas XL8 ontworpen)
        96 tracks op 96 khz !!
        aansluitingen op de nieuwe standaard : AES 50 (48 channels over 1 utp kabel)
        prijskaartje rond de 20.000€
        (ik zag het bakje op de ACF staan naast de xl8)

        grtz,

        wim

        Comment

        • SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

          #5
          Voor meer info: Midas Press Release
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Ik heb een KT DN514+ en een DPR504 en ik ik ben meer tevreden over de 504 dan de 514+. Als je strak wil gaten bij de 514+ dan hoor je de gate tikken (open en dicht) Ik heb nu zoals wel bekend alles op BSS(960, 504, 404) en DBX(160A) En daar ben ik echt dik tevreden over. De 504+ heb ik nooit echt goed kunnen proberen, maar je moet denk goed kijken wat aan funkties wilt. De 404 heeft bijv. een D-Esser, de 504 kun je de attack en release release regelen...Zo heeft ieder merk zijn eigen ding..
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • berolios
              • Sep 2005
              • 1538

              #7
              Ik heb zelf een DPR 404 in mijn rackje en ben daar buitengewoon tevreden over. Attack en release tijden kun je snel of normaal zetten dmv een switch en tot nu toe heb ik nog geen een keer de behoefte gehad aan meer. Wat ik helemaal tegek vind is de de-esser die je per kanaal erbij hebt... die gaat ook terug tot iets van 1 kHz, dus je kunt hem ook als een soort van dynamic EQ gebruiken... als ik me niet vergis een andere VCA tov de compressor.

              De klark ken ik wel, maar heb ik nooit echt mee gewerkt. Klark maakt absoluut geen rommel, maar persoonlijk zou ik voor de BSS gaan, mede omdat er nu eenmaal zeer bruikbare extra functies op zitten.

              Hopelijk kun je hier wat mee.

              Cheers!
              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

              Comment

              • keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

                #8
                Originally posted by berolios
                Wat ik helemaal tegek vind is de de-esser die je per kanaal erbij hebt... die gaat ook terug tot iets van 1 kHz, dus je kunt hem ook als een soort van dynamic EQ gebruiken... als ik me niet vergis een andere VCA tov de compressor.
                Klopt helemaal, de de-esser gebruikt een andere VCA. Kan me ook 100% aansluiten bij jouw verhaal. Ik gebruik (of misbruik ) die functie ook voornamelijk voor zangeressen die een enorm irritant stemgeluid produceren als ze op hoog volume moeten euh... zingen.
                Vind de de-esser op de BSS echt een aanvulling. De gate die op de meeste compressoren zit is -bij vocals tenminste- veel minder noodzakelijk.


                Groet, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                Comment

                • dhirajk
                  • Nov 2007
                  • 2

                  #9
                  heren technici,

                  hartelijk dank voor jullie reacties.
                  ik denk persoonlijk ook dat ik voor de bss'en ga.

                  ik heb er een paar keer mee mogen werken en ze deden het echt geweldig.
                  maar ik hoorde ook zeer goede geluiden over klark teknik.

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #10
                    Er zijn maar een paar merken die aan de top staan in het live gebeuren...

                    BSS
                    Drawmer
                    Klark Teknik
                    SPL













                    Behringer...;-)
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    Working...