TT22a overgevoelig voor tikken in 230v ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sussudio
    • May 2001
    • 534

    TT22a overgevoelig voor tikken in 230v ?

    Vandaag ontvingen wij onze nieuwe geluidsset: RCF 2 x TT22a + 2 x 8001.
    Uiteraard meteen uitgepakt en de hele dag in de woonkamer laten staan.

    Nu viel het mij op dat er regelmatig harde tikken te horen zijn. Na een beetje testen bleek dit o.a. het geval als de verwarming aanslaat, als er een TL-lampje aangaat, als de rolluiken naar beneden/boven gaan. In iets mindere mate hoor ik het eigenlijk al als er een willekeurig lampje aan/uit gaat.

    Met onze oude geluidsset had ik dit totaal niet, of in ieder geval niet in deze mate.

    Zijn deze kasten gewoon overgevoelig voor tikken in het 230v net ?
    Last edited by sussudio; 22-11-07, 20:00. Reason: andere oorzaak
    Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    #2
    Meteen terugsturen naar je leverancier.
    Wij hebben er al aardig wat in gebruik, nog geen tikkie gehoord, op geen enkele (boten, oude kastelen, vochtige kelders, buiten etc etc ) lokatie

    Comment

    • sussudio
      • May 2001
      • 534

      #3
      Inmiddels toch nog even verder getest. Uiteindelijk blijken de TT22a als ze helemaal appart staan geen probleem te hebben. De tikken ontstaan pas als de 8001a aanstaan, die reageren schijnbaar op tikken in het stroomnet en daar reageren de TT22a dan weer op.
      Drive-in Discoshow Sussudio
      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Originally posted by Hansound
        Meteen terugsturen naar je leverancier.
        Wij hebben er al aardig wat in gebruik, nog geen tikkie gehoord, op geen enkele (boten, oude kastelen, vochtige kelders, buiten etc etc ) lokatie
        Da's makkelijk roepen, terugsturen naar je leverancier. Als ik er geen geluid uit krijg omdat ik geen kabel heb ingestoken ook maar terugsturen?

        Wat voor bekabeling gebruik je en wat voor apparatuur sluit je op wat voor manier aan op je RCF set?
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • sussudio
          • May 2001
          • 534

          #5
          Het euvel doet zich al voor als ik geen signaalkabels aansluit. Dus alleen stroom aan de 8001a. Sluit ik alleen de signaalkabel tussen 8001a en TT22a aan, dan nemen de TT22a de tik over.

          Voor de rest gebruik ik: Pioneer DJM-600, via 2x5m XLR gebalanceerd naar 8001a en vandaar met 2x5m XLR gebalanceerd naar TT22a
          Drive-in Discoshow Sussudio
          Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Meteen terugsturen naar je leverancier.
            Is inderdaad erg snel en makkelijk roepen...Dit is volgens mij het zelfde probleem als de Actieve ART serie, erg gevoelig voor wat mindere stroom...Ik heb dat al met diverse verschillende ART kasten mee gemaakt en niet overal is de stroom even goed. Maar eenmaal muziek erop...en je hoort het niet meer... Ik zou het nog even aankijken, vooral eerst even verschillende lokaties proberen.
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • sussudio
              • May 2001
              • 534

              #7
              Even voor de duidelijkheid: het probleem is dus teruggebracht tot de 8001. Op zichzelf hebben de TT22a er totaal geen last van.

              Ik heb geprobeerd de titel van dit topic aan te passen, maar dat werkt schijnbaar niet ....
              Drive-in Discoshow Sussudio
              Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Originally posted by Olaf Duffhuës
                Is inderdaad erg snel en makkelijk roepen...Dit is volgens mij het zelfde probleem als de Actieve ART serie, erg gevoelig voor wat mindere stroom...Ik heb dat al met diverse verschillende ART kasten mee gemaakt en niet overal is de stroom even goed. Maar eenmaal muziek erop...en je hoort het niet meer... Ik zou het nog even aankijken, vooral eerst even verschillende lokaties proberen.

                Daar waar de importeur van RCF altijd als erg klantonvriendelijk bekendstond, is er nu een frisse wind door het bedrijf gegaan, en is het mogelijk om (in overleg) de kastjes om te ruilen om er zo zeker van te zijn dat je twee goede speakers hebt.
                Nu zijn de kasten nog helemaal nieuw, (in de huiskamer) en is omruilen nog mogelijk, als ze eenmaal gebruikt zijn is dit niet meer mogelijk.
                Moet je ze natuurlijk wel in Nederland gekocht hebben, als je ze via een duitse webshop hebt, dan ben je ze een flinke tijd kwijt als je ze terugstuurt

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  Dat ze iets klantvriendelijker zijn gaan werken is waar, daar kwam ik van de week nog achter..;-) Ze waren zo lief tegen me...Maar dat moesten ze ook wel denk ik...maar dat even buitenbeschouwing.
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • sussudio
                    • May 2001
                    • 534

                    #10
                    De importeur geeft aan dat het kan voorkomen dat er tikken optreden door apparaten die niet netjes zijn afgeschermd (zoals koelkasten, verlichting en motortjes). Tevens geeft hij aan dat dit niet verholpen kan worden.
                    Omdat het compleet verschillende voedingen zijn kan het zijn de 8001AS op andere frequenties reageert als de TT22A. Ook lijkt een technisch defect niet aan de orde omdat beide kasten er last van hebben.


                    Mijn leverancier wil de 8001AS best laten onderzoeken of omruilen, of ik mag ze terug te brengen.

                    Hansound (of een andere eigenaar van de 8001): kun je het volgende proberen: 8001 alleen aan de stroom, dan op de zelfde groep een lamp aan/uit zetten, beetje spelen met de schakelaar (dus eigenlijk even tikken in de stroom forceren) ? Ik hoor dat allemaal terug als tikken in de bas.

                    Maandag komt een drive-in collega hier naartoe met een andere 8001. Dan gaan we eens vergelijken of we daarop dit ook kunnen reproduceren.
                    Drive-in Discoshow Sussudio
                    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

                    Comment

                    • purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

                      #11
                      en wat dacht je van een power conditioner er tussenzetten die de spikes opvangt?

                      Comment

                      • sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

                        #12
                        dit zelfde probleem hebben we al heel vaak gehad met de ART series, zoals Olaf ook al aangaf. Bij een klant hebben we de speakers weer terug kunnen nemen, die wilde ze niet meer. Dit hebben wij tot nu toe ook niet kunnen verhelpen. Overigens moet je de muziek wel erg hard zetten wil je het niet meer horen. Blijkbaar heeft RCF dit probleem dus nog steeds niet onder de knie...

                        Comment

                        • sussudio
                          • May 2001
                          • 534

                          #13
                          Originally posted by purplehaze
                          en wat dacht je van een power conditioner er tussenzetten die de spikes opvangt?
                          Ik heb net een dikke 6000 euro betaald voor een systeem wat overgevoelig is voor tikken in de stroom en dan moet ik ook nog eens gaan dokken voor een powerconditioner ?

                          RCF kan het schijnbaar wel goed: de TTs hebben nergens last van. Dan snap ik niet dat ze deze 8001 kasten nog steeds zo afleveren.

                          Opvallend trouwens dat Hansound nog nooit een tikje gehoord heeft op de RCFkasten (of ging dat nog alleen over de TT22a?), terwijl Sjoerd heel vaak dit probleem tegenkomt.
                          Drive-in Discoshow Sussudio
                          Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

                          Comment

                          • JDSound
                            • Oct 2007
                            • 28

                            #14
                            Hoi,

                            Ik heb een jaar lang met een setje 2 x 6001A en 2 x 8002AS gewerkt en jahoor die hadden wel last van netvervuiling, daarom was het oppassen geblazen waar je de netvoeding vandaan haalde, soms had ik last van powerpacks van diverse grote merken wanneer men de lampjes tussen 50 en 75% liet dimmen, wanneer ik de voeding uit een net haalde van 3f + N 230/400 Volt geen probleem, maar een net 3f 230v dan was de kans heel groot. Gelukkig hebben de TT-reeks daar geen last van.
                            4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

                            Comment

                            • bones2001
                              • Aug 2003
                              • 741

                              #15
                              dit zelfde probleem hebben we al heel vaak gehad met de ART series, zoals Olaf ook al aangaf. Bij een klant hebben we de speakers weer terug kunnen nemen, die wilde ze niet meer. Dit hebben wij tot nu toe ook niet kunnen verhelpen. Overigens moet je de muziek wel erg hard zetten wil je het niet meer horen. Blijkbaar heeft RCF dit probleem dus nog steeds niet onder de knie...
                              Hmm,
                              ik heb sinds 1,5 jaar een paar Art 312A's die ik voor van alles en nog wat gebruik, maar ik heb nog nooit een klik of wat dan ook gehoord.
                              Wel bij het aan en uitschakelen de pot helemaal dichtdraaien anders krijg je wel een lelijke knal !!
                              Mixen is net als schilderen.
                              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                              Comment

                              Working...