monitors, hoe ging dat in 1979

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    monitors, hoe ging dat in 1979

    terug in de tijd naar 1979.

    Dit was hard, live en ver voor de in-ears.

    Paar sidefills als een soort zangsetje op het toneel aandoen en voor de marshallstacks gewoon zingen.
    YouTube - AC/DC - Highway to Hell (Live At Arnhem 1979)

    Monitors zijn voor mietjes.
    lekker belangrijk!
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

    #2
    ... haha ! echt Rock'nf**ckin'Roll, 50% THD is part of the show !!

    Veel te verwend dat rockmuzikantentuig van tegenwoordig ;-)

    Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      geweldig, ja..

      maareh. wel 2 sidefills..

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Inderdaad, iets met sidefill's...Iets wat lijkt op een 4560 kast,een W-bin en iets met een hoorn/bullets erop..;-)

        Maar ik vind dit wel prachtig...Ik snap namelijk nooit dat gezeur over die monitors, zeker bij de B artiesten...Dat moet altijd zo lomp hard en het liefst een galm erbij op van een seconde of 5/6..;-)

        Maar blijkbaar is het geluid maken in Nederland goed bevallen voor Agnus, anders was ie wel in Australië blijven wonen..;-)
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • som
          • Nov 2002
          • 787

          #5
          die hoorn is volgens mij er een met slantplates, oud,groot maar een zodanige spreiding dat ie het hele podium mooi kan bestrijken.

          echt breed gelukkig zijn er nu de c.d. hoorns
          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

          Comment

          • Stage-Q
            • Sep 2007
            • 389

            #6
            hehe nice,


            Rock 'n Roll = gewoon alles van je afschuiven
            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

            Comment

            • Kasper
              • Jul 2004
              • 171

              #7
              Ben er ongetwijfeld bijgeweest toen. Wij gingen nog wel eens naar een concert van die gasten. Kan me herinneren dat we een keer vreselijk in de file stonden en we dachten te laat te komen voor het concert, staat er ineens een limo naast ons met die lui van AC/DC erin! begon dus iets later, grappig, zal ik niet vergeten. Kan heel goed toen geweest zijn, is toch de Rijnhal in Arnhem?

              Indrukwekkend wat altijd het slotnummer met de kanonnen in For those about to rock we salute you FIRE!!! man man je werd uit je broek geblazen! Ik heb ze wel 'ns met een Hill PA gezien maar of dat die knallen uit de PA kwamen ofdat het daadwerkelijk explosies waren is me nooit duidelijk geworden. Miss weet iemand dat?

              Comment

              • sparky
                • Apr 2002
                • 2104

                #8
                Geen idee, maar ik weet wel hoe het klinkt als er een kanon wordt afgeschoten en dat is iets wat je vooral qua druk in het niet hoorbare gedeelte moeilijk met een P.A. zult kunnen evenaren.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                Comment

                • AH
                  • Apr 2004
                  • 248

                  #9
                  Ik heb ze wel 'ns met een Hill PA gezien maar of dat die knallen uit de PA kwamen ofdat het daadwerkelijk explosies waren is me nooit duidelijk geworden. Miss weet iemand dat?
                  Ik heb ze ooit in Amsterdam gezien in de Jaap Eden hal, dat waren toen echte explosie's.
                  Het was het laatste nummer, en daarna viel je bijna om van de kruitdamp
                  Wat ook opviel was, dat er na afloop een roady langs de Hill PA klom om met gaffa aan te geven welke drivers kapot waren.
                  Anne Homan

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    Originally posted by Kasper
                    Ik heb ze wel 'ns met een Hill PA gezien maar of dat die knallen uit de PA kwamen ofdat het daadwerkelijk explosies waren is me nooit duidelijk geworden. Miss weet iemand dat?

                    gewoon een paar ons tnt opblazen met pyro... dreunt best heftig

                    Comment

                    • EVfreak
                      • Jan 2006
                      • 146

                      #11
                      Originally posted by sparky
                      Geen idee, maar ik weet wel hoe het klinkt als er een kanon wordt afgeschoten en dat is iets wat je vooral qua druk in het niet hoorbare gedeelte moeilijk met een P.A. zult kunnen evenaren.

                      Niet omdat het nu weer EV is maar heb ooit een toneelvoorstelling bijgewoond waar dat men een oude schatkist liet ontploffen.De PA was een gevlogen MT2 set met een 4tal topkasten per kant en een groundstack van 6 sub's per kant.Dit alles mooi aangestuurd met de goeie oude Crown MA's.Hier weet ik dus zeker dat de knal uit de PA kwam.Bij deze ontploffing voelde je werkelijk zelfs in je gezicht de druk net echt.En geen stukken naderhand
                      Er zat een 1500 man in de zaal.
                      Last edited by EVfreak; 19-11-07, 20:27.

                      Comment

                      Working...