Nieuwe P.A tafel aanschaffen. alles in één

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    Nieuwe P.A tafel aanschaffen. alles in één

    Hallo forum leden
    Binnenkort ga ik een nieuwe P.A mengtafel aanschaffen.
    De bedoeling is alles in één.
    Vereisten :[LIST=1][*]Vlug opstellen en inpakken[*]Plug en play[*]EQ op de masters[*]Galm en delay met aparte fader liefst een graag beetje kwaliteit.[/LIST]Deze gaat gebruikt worden voor kleinere feestjes met actieve kasten nl :
    RCF TT 08 A en TTS 12 A
    Alsook de RCF ART 525 A.
    Dus 2 systemen afhankelijk van de locatie
    Wat moet er aangesloten worden :[LIST=1][*]1 x keyboard[*]1 x minidisc[*]1 x numark D2 director[*]1 x draadloze SLX 4 , beta 58 A[*]1 of 2 x shure SM 58 beta A met draad[/LIST]Nu zijn er wel wat mogelijkheden met vrij grote prijsverschillen.
    Graag zou ik van jullie een goed advies willen, indien mogelijk ?
    Het gaat om de volgende merken :

    DYNACORD

    EMX5014C | Mixers | Products | Yamaha Pro Audio

    ALLEN & HEATH :: WORLD CLASS MIXERS

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden
    sis
    Last edited by sis; 28-10-07, 09:04.
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

    #2
    Beste Sis,

    Ga je de tafel zelf bedienen of gaan derden dit doen?
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      ik ken de cms1000 als enige in de praktijk, en vond het een erg leuk tafeltje...

      Comment

      • sompi
        • Mar 2003
        • 200

        #4
        waarom niet iets digitaal ?

        Yamaha LS-9-16 of zo ?

        heb je onmiddellijk oneindig veel mogelijkheden

        Comment

        • sis
          • Jul 2003
          • 3305

          #5
          @ Jans, ik ga de tafel zelf bedienen.
          @ Mac, tja mijn voorkeur ging eigenlijk ook al naar de CMS 1000 vanwege zijn toch wel flexibele aanpak en aansluitingen .
          is de effectensectie goed bruikbaar ?
          Alvast bedankt voor de antwoorden op deze natte zondag
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Originally posted by sompi
            waarom niet iets digitaal ?

            Yamaha LS-9-16 of zo ?

            heb je onmiddellijk oneindig veel mogelijkheden
            ja dat is leuk maar vanaf januari 2008 ga ik veel senioren doen.
            zo'n 3 à 4 x per week en in het weekend restaurants, diners enz...
            Ik zie mij niet direct met een LS9 binnenkomen, uiteindelijk ga ik maar een heel klein gedeelte van de mogelijkheden gebruiken.
            Denk dat je ook wel begrijpt dat ik daar geen +/- 5000 euro voor ga neertellen.
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #7
              Maar een 01v96'tje is dan al weer een stuk betaalbaarder, of is digitaal gewoon echt een no go?
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Originally posted by sis
                .
                @ Mac, tja mijn voorkeur ging eigenlijk ook al naar de CMS 1000 vanwege zijn toch wel flexibele aanpak en aansluitingen .
                is de effectensectie goed bruikbaar ?
                Alvast bedankt voor de antwoorden op deze natte zondag
                sis
                volgens mij komt dat ding uit de midas-venice fabriek..
                ook de effectenbak is prima bruikbaar.

                enne, schakelbaar met een footswitch,...
                Last edited by Gast1401081; 28-10-07, 10:54.

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  Sis, wat is er mis met jouw vertrouwde mackies? Als je ook naar A&H zit te kijken vind ik de onyxen niet mis.

                  Als je voor topkwaliteit gaat en portabiliteit zou je met zo weinig inputs ook een paar channelstrips kunnen pakken naar een eenvoudige hoge kwaliteit sommatie mixertje. Bijvoorbeeld channelstrips als de 2x MINDPRINT ENVOICE MK II of PRESONUS EUREKA. Dan migreer je naar studiokwaliteit voor de microfoon. Voor je toetsen eventueel nog een Focusrite TwinTrak Pro o.i.d. maar je minidisk en cd speler kunnen zeker rechtstreeks in een submixer. Je zet er toch een main EQ achter dus je past de klank aan voor de zaal. Overigens

                  Kost net zo veel als een betere mixer maar is dedicated, front-rackmount en qua kwaliteit echt veel beter.

                  Die yamaha is powered. dus niet echt het type voor jouw setup.
                  De A&H is zeker niet het topmodel. En ook niet echt klein.
                  Dynachord is zo te zien netjes en compleet. Hebben meestal ook een leuke restwaarde.
                  Last edited by showband; 28-10-07, 11:34.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Originally posted by sparky
                    Maar een 01v96'tje is dan al weer een stuk betaalbaarder, of is digitaal gewoon echt een no go?
                    Zou een optie kunnen zijn maar ik hou het toch liever analoog, ben dat digitaal een beetje moe aan het worden.
                    Toen ik destijds de mackie ONYX 1220 kocht heb ik deze vergeleken met een 01v96 .
                    Uiteraard heeft de yamaha heel veel voordelen , alles in één .
                    Toch heb ik gekozen voor de ONYX vanwege zijn warme toonregeling ( EQ )
                    Ik verwacht dat dit bij een cms 1000 ook het geval is.
                    Dit is voor mij vrij belangrijk
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • Pino
                      • Jul 2002
                      • 390

                      #11
                      Sis,

                      die cms 1000 van Dynacord klinkt echt wel lekker, enneuh: je kàn die versterker gebruiken, je moét dat niet he :-) . Maar mijn ervaring met dynacord is uitermate positief, ook de pm serie (en off topic: de am 12) beviel mij zeer goed. Effecten zijn goed bruikbaar, warm en de EQ's geven een correcte indruk.

                      Groetels,
                      Pino
                      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

                      Comment

                      • jans
                        • Feb 2003
                        • 869

                        #12
                        Sis,

                        ALs je de tafel zelf gaat gebruiken blijft het zeker een kwestie van smaak.
                        De EMX heeft een SPX aan boord, de on/board effects vvan A&H vindt ik niet mooi maar jij misschien wel.
                        Ik ken de vorige EMX serie en moet zeggen ze doen hun werk goed, geen problemen in dry-hire situaties. Al was ik niet zo blij met de enkele mid eq. Maar dat hebben de andere twee ook.
                        Ik vind de dynacord ook een fijne tafel, echt waar voor je geld.
                        Deze A&H serie ken ik niet.
                        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                        Comment

                        • jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

                          #13
                          Hier een eigenaar/gebruiker van een EMX.
                          - Effecten goed,
                          - Kanaal EQ minder direct,
                          - Wat ik zelf niet snap is hoe de PFL werkt, ik krijg die nog niet goed op de meter/koptelefoon (zal wel aan mij liggen hoor, zo vaak gebruik ik deze ook weer niet).
                          - Versterker niet kapot te krijgen, 2 Ohm belasting geen probleem.
                          - Wat wel te gek is, is de mogelijk om te kiezen welk signaal naar de versterker gaat: L/R of Mono en 1 aux, of Aux 1 en 2.

                          Mengtafel/versterker gaat veel in de losse verhuur, tot op heden geen problemen gehoord/gezien.

                          Comment

                          • Stage-Q
                            • Sep 2007
                            • 389

                            #14
                            ben toevallig ook zelf naar een tafeltje aan het kijken omdat ik nu 3 kleine vaste bandjes doe.

                            Of de LS9-16 of een o1v96 inderdaad.

                            De o1v96 is leuk en betaalbaar... maar omdat ik wel vaker met een yamaha m7 heb gewerkt ... vind ik de ls9 ook zeer aantrekkelijk. (hoewel deze iets minder gebruiksvriendelijker dan de m7 is)...

                            t word in ieder geval 1 van deze 2....en die kan ik jou ook aanraden.
                            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                            Comment

                            • sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

                              #15
                              Originally posted by showband
                              Sis, wat is er mis met jouw vertrouwde mackies?
                              Showband, ik ben nog steeds heel tevreden van die ONYX, maar toch gaat hij eruit ( kijk maar naar Gratis tweedehands zoekertjes )
                              Ik rij nu met een VW transporter , die wordt ook verkocht, ook mijn ganse EAW set gaat eruit, er komt een VW jetta in de plaats, dus ik moet het zo compact mogelijk houden.
                              Tja, vanaf nu aanvaard ik geen grote opdrachten meer, dus het moet zo vlug op te bouwen zijn .
                              Even een voorbeeldje:
                              8 november heb ik 2 optredens nl : in Breskens ( NL ) van 11.30 tot 14.00 en van 14.30 tot 17.00 daarna moet ik om 20.00 in Oostende ( B ) beginnen tot 23.00.
                              Mijn mijn huidige set heb ik minimaal +/- 50 min nodig om op te bouwen .
                              Met hetgeen dat ik nu voor ogen heb nl: 2 x ART 525 A ( tt 08 / tts12a ) + tyros 2 keyboard en een Dynacord cms 1000 ben ik in +/- 20 min klaar, ook in achtnemend dat ik in Oostende nog trappen moet lopen.
                              Deze situatie zoals het voorbeeld van 8 november zal zich meerdere malen herhalen .
                              Zoals je ziet is tijd voor mij belangrijk, ook het totale gewicht dat ik moet sjouwen zal een stuk minder zijn , heb namelijk niet zo'n goede rug.
                              Allez, ik hoop dat het zo duidelijk is voor iedereen .
                              Dus wat er allemaal komt is het volgende :[LIST=1][*]Dynacord cms 1000[*]2 x RCF ART 525 A[*]2 x RCF tt 08[*]1 of 2 x RCF TTS 12 A[/LIST]Ik kan dan kiezen, afhankelijk van de situatie tussen de ART' of de TT's + ik kan ze ook samen gebruiken indien nodig .
                              Dit lijkt mij in mijn situatie een zeer flexibele oplossing .
                              groeten
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                              Comment

                              Working...