EAW KF300 of Nexo PS15 ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

    EAW KF300 of Nexo PS15 ?

    Wie heeft deze speakers al eens naast elkaar in direct vergelijk gehad, of heeft veel ervaring met de EAW KF300i/e ?

    Nexo PS15 is een 15/2" systeem,
    EAW KF300i/e is een drieweg 12/6/1" systeem met de 6" hoorngeladen.

    De PS15 ken ik zelf aardig goed, dus wat dat betreft weet ik wel wat voor vlees ik in de kuip heb..

    Heeft er trouwens ook iemand ervaring met het verschil KF300 passief gefilterd vs. actief gefilterd middels een MX300i ? Passief zou de kast redelijk vlak moeten zijn, dus een processor voor de klank niet per sé nodig (hoofdzakelijk beveiliging).
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

    #2
    Die twee kasten zijn absoluut niet te vergelijken. De KF300 is een veel duurdere kast, bovendien hoorngeladen.

    PS15 is goed te vergelijken met de LA215 van EAW, of anders de JFX590. De PS15 zit er dan een beetje tussenin met eronder de LA215 en erboven de JFX590.
    SR20DET

    Comment

    • JVS
      • Mar 2004
      • 317

      #3
      Dat de nieuwprijs van een KF300 een stuk hoger ligt dan een PS15, daar ben ik me bewust van. Afgaande op de specsheet zouden ze elkaar echter qua max.SPL niet veel ontlopen. Beiden rond de 133-134dB PeakSPL.

      Het feit dat de KF300 een hoorngeladen midrange heeft zal zeker te merken zijn in de veel gecontroleerdere spreiding rond 500-1500Hz).

      Tweedehands is een set KF300i/e ook erg betaalbaar, zit ongeveer rond de prijs van een setje gebruikte PS15's.

      In het gewicht zit wel een aardig verschil, 29Kg voor een PS15 tegen 43Kg voor een KF300. Bij het "op een paaltje zetten" toch een niet te verwaarlozen verschil..

      Comment

      • JVS
        • Mar 2004
        • 317

        #4
        Niemand die me wat gebruikerservaringen kan geven m.b.t. de KF-300i ?

        Comment

        • arie
          • Feb 2003
          • 550

          #5
          weet wel dat holland pa ons destijds de kf300 afrade om in cafe's en zalen te gebruiken als rok en roll setje, dit was volgens hun meer een kast die je gebruikt voor de nette dingen spraak versterking, theaters en dergelijke, ik moet hierbij qwel zeggen dat ik zelf het kastje nooit gehoord heb en dus niet weet hoe het zou kunnen klinken maar als je de verhalen mag geloven is het zo dat ze dus vrij netjes en lief klinken, iets wat je van de ps15 echt niet hoeft te verwachten.groeten arjan

          Comment

          Working...