Budget Sub 15 of 18"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

    Budget Sub 15 of 18"

    Goedendag,
    Ik ben opzoek naar een setjes aanvullende subjes
    ze moeten gebruikt worden in combinatie met Das Mi112 topkastjes
    en met een setje peavy pro messenger subjes 15"
    Er zit nu een Lem xover tussen maar deze is 2 weg.

    Het gaat erom om wat bas aan het geheel toe te voegen voor een wat " dikker & steviger" geluid
    Dit omdat 2 van de bandjes die erover spelen wat stevigere muziek beginnen te spelen en de pa net wel/net niet toerijkend is.

    Nu de vraag:
    *extra 15" eronder, xover houden en de extra 15 qua signaal laten meelopen op de bestaande 15?

    *18" kopen, dbx driverack pa erbij, xover de deur uit, en dan 3weg gaan werken? ( maar hier wel minder budget voor de speakers wegens het driverack)

    - heeft iemand aanraders voor speakers die ik echt moet proberen/beluisteren? ( anders word het hopelijk goedkope Hk kastjes )

    -> de versterker die er voor komt is hoogstwaarschijnlijk een dynacord s1200( oud beestje maar werkt vlekkeloos)

    -> buget = +/- 1200 ( waarvoor er 200 naar de amp gaat dus eigelijk maar 1000 voor 2 * 15 " of 2 *18" + driverack oid)

    Roept u maar.. wie heeft er een goed idee voor mij?

    * ps k heb geen zin/tijd in zelfbouw
    * en liever ook geen " rtfm " " of geef 8000 meer uit dan heb je pas iets" reacties, gezien ik daar gewoon niet zo veel aan heb.

    Als mensen meer info willen zeg het maar.. ik typ wel..


    Correct me if i'm wrong
    I'm just a Student
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.
  • JDSound
    • Oct 2007
    • 28

    #2
    Buget sub18

    Hoi,

    Probeer maar eens de JBsystems Vibe18S, heb er een paar jaar meegewerkt voor buget PA voor coverbands was er zeer tervreden over, heb ze onlangs overgelaten aan één van die coverbands.
    Richtprijs: €459 btwincl.

    Product Omschrijving[LIST][*]Stevige, houten MDF klankkast[*]Harde polyurethaan verf voorkomt krassen[*]High power 18" Woofer met ALU frame[*]Ingebouwde 35mm stand adapter[*]Dubbele Speakon® compatibele aansluitingen[*]Stevig ingebouwd handvat[*]Stevige rubberen voeten[/LIST]
    Power Capacity: 500Wrms (1000Wpeak)
    Input impedance: 8Ω
    Input Sensitivity: 96dB 1W/1m
    Max. SPL: 126dB
    Frequency response: 40 - 300Hz
    Dimensions: 51.0 x 55.5 x 65.0 cm
    Weight: 38kg
    4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

    Comment

    • Pino
      • Jul 2002
      • 390

      #3
      Leks,

      zegt dit je niets?

      dBTechnologies - Produkte

      is actief, levert 3 dB méér dan die JB systems en is een degelijk opkomend merk.

      Groetels,
      Pino
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

      Comment

      • Leks
        • Oct 2007
        • 330

        #4
        Het Pino Ik ken de db tech kastjes,
        maar wil het liever passief houden omdat ik dan alle processing bij een apparaat kan houden, makkelijk de gehele xover kan aanpassen ed.

        Mijn keuze valt tot nu toe op:

        Fame MT118B -> 18"woofer met fame stikker.. lijkt en klinkt naar een degelijk zelfbouw achtige kast

        Hopelijk hier nog steeds de Dynacord S1200 voor.
        ( anders een Palladium P1600)

        En ik heb mezelf overtuigd om hierbij ook gelijk een Dbx driverack PA aan te schaffen. ( gezien hier volgens mij geen waardig alternatief voor is voor dat geld -> Lem Dx26 wordt niet meer gebouwd en ook nergens meer te krijgen)
        En een analaoge Xover kan mij iets te weinig ( vooral in beveliging)
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

        Comment

        • Leks
          • Oct 2007
          • 330

          #5
          @ JDSound

          Na het kijken naar die Jbsystems Vibe speakers kom ik tot de conclusie dat dit idd precies de speakers zijn die door "fame" ( musicstore.de label)
          zij nagebouwd

          -> de maten en specs zijn precies hetzelfde :P

          dus ik denk dat ik voor de clone variant ga ( 40% goedkoper)
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

          Comment

          • Thix
            • Jan 2004
            • 99

            #6
            Ik heb vorige week demo gezien van nieuwe JBsystem materiaal en ze hebben van Sync nu ook luidsprekers en nieuwe versterkers. Zeker eens naar kijken want dit speelde wel goed.

            Comment

            • Kiebus
              • Oct 2007
              • 2

              #7
              DbTechnologies maakt ook gewoon passieve speakers en subs hoor. Kijk hier maar eens anders dBTechnologies - Produkte

              Comment

              • JDSound
                • Oct 2007
                • 28

                #8
                @ Leks,

                Jep, je hebt gelijk, is van uiterlijk en de spec's die ze opgeven identiek. Wel bizar dat ze zoveel goedkoper zijn, tof dan neem je er gewoon 4 hé.
                4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

                Comment

                • Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

                  #9
                  Ik ben toch omgegaan naar Grooth S115b subs wegens een erg mooie aanbieding krijg ik deze ongeveer even goedkoop als die musicstore kasten.
                  ( ik heb niet het volle vertrouwen in "fame"... ergens moet op bespaard zijn anders kunnen ze niet 50 % onder de Jb prijs zitten.)

                  En nog ff een nieuwe vraag als het mag:

                  bestaan er "analoge" crossovers ( wel aktief) die een limiter functie hebben?
                  of moet ik gewoon een driverack kopen?

                  ( ik kan een goedkoop een driverack kopen maar hier zit wel een 230-> 110V trafo tussen -> amerikaans bakje -> hier heb ik ook niet zoveel vertrouwen in)
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

                  Comment

                  • MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

                    #10
                    Originally posted by Leks
                    Ik ben toch omgegaan naar Grooth S115b subs wegens een erg mooie aanbieding krijg ik deze ongeveer even goedkoop als die musicstore kasten.
                    ( ik heb niet het volle vertrouwen in "fame"... ergens moet op bespaard zijn anders kunnen ze niet 50 % onder de Jb prijs zitten.)

                    En nog ff een nieuwe vraag als het mag:

                    bestaan er "analoge" crossovers ( wel aktief) die een limiter functie hebben?
                    of moet ik gewoon een driverack kopen?

                    ( ik kan een goedkoop een driverack kopen maar hier zit wel een 230-> 110V trafo tussen -> amerikaans bakje -> hier heb ik ook niet zoveel vertrouwen in)
                    Zelf gebruiken wij een Behringer DCX2496, deze is goedkoper en heeft betere functies dan een Driverack PA... Wel met nadeel dat sommige functies tijdens de show niet veranderbaar zijn.
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

                    Comment

                    • Leks
                      • Oct 2007
                      • 330

                      #11
                      hey Meeo L&G

                      ik durf het niet aan om behringer als processor te gebruiken, ik ben geen behringer afkraker ( heb ao een deq2496, geniaal ding & analoge behringer eq's zijn prima voor monitoren)

                      Maar na wat problemen gelezen te hebben over behringer apparaten die gaan feedbacken(intern)/technische problemen vertonen, en volgens mij al menige speaker hebben gesloopt, wil ik eigelijk iets degelijks als amp&speaker limiter(protectie)

                      maar euuh.. hoe professioneel gebruiken jullie die behringer processor? ( "lab gruppen & eaw" of " Dap & Showtec")
                      Last edited by Leks; 03-11-07, 20:43.
                      Nerd is geen belediging, het is een compliment.

                      Comment

                      • MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

                        #12
                        Wij gebruiken hem met Crown versterkers en RCF actieve sub's.
                        Zelf vind ik het nog altijd het beste apparaat wat behringer heeft geproduceerd...

                        Wij gebruiken hem ongeveer 4 a 5 keer per maand (al 8 maanden lang).

                        Wil je echt een goede processor > doorgaan voor DBX Driverack 260.
                        Last edited by MEEO Licht en Geluid; 02-11-07, 22:16.
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

                        Comment

                        • Leks
                          • Oct 2007
                          • 330

                          #13
                          Ik heb idd nagedacht over een Dbx 260.. maar tis wel erg veel geld ( alles is relatief), vooral als je het vergelijkt met de rest ( processor = bijna duurder dan hele fx rack) dus ben nu stiekum op jacht naar :

                          Lem dx 26 ( + ) ( heb nu een analoge lem en die bevalt prima)
                          * maar deze is redelijk zeldzaam ( vooral 2e hands)

                          Yamaha sp2060 ( ook zeldzaam 2e hands en nieuw +/- 2200 E)

                          Driverack Pa ( beste optie tot nu toe... liefste 2e hands)

                          Een oude Bss analoge Xover met limiter ( absoluut de lekkerst klinkende en in mijn optiek stabielste & mooiste optie)

                          Dit hele verhaal moet 3weg stereo gaan draaien
                          * 12" hoog/midhoog Das, 15" midlaag Peavey, Grooth 15" laag/sub

                          Dus als iemand nog een van de bovenstaande bakjes heeft staan hoor ik het erg graag. richtprijs is ergens rond de 300/500 euro ( ligt eraan wat je hebt) Ook andere opties zijn welkom.. aleen moeten er goede limiters inzitten en er mag geen American audio/behringer oid opstaan.
                          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

                          Comment

                          Working...