roland digitale mixer vm serie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nolsmit
    • Oct 2007
    • 87

    roland digitale mixer vm serie

    hallo allemaal,

    ik heb een paar maanden een roland vm digitaal mixsysteem in gebruik

    voor wie het niet kent even een update:
    dit systeem bestaat uit een mixeenheid en een patchbox die je op het podium plaatst.
    de verbinding geschied door een aes ebu kabel met gewone xlr pluggen
    je kunt tot 30 meter gewone microfoonkabels bij gebrek aan wat anders ook gebruiken.

    je hebt voor de rest geen multi meer nodig en alles is te zien middels een groot display op de mixeenheid

    ik heb zelf de versie vm 7100c met twee patchboxen die aan elkaar gekoppeld zijn.
    de effecten en eq,monitors en dynamische processors zijn aan te sturen via de mixer
    het nadeel van dit systeem is de complexheid,als je geen ervaring hebt in digitaal mixen ren hard weg hiervan!
    mijn vraag is of er mensen zijn met ervaring met dit systeem.

    ik ben er zelf zeer tevreden over en gebruik het bijna wekelijks om bands
    te mixen of festivals mee te draaien.
    ik doe er f.o.h. en monitor mix mee
    dus ik hoor graag van jullie
  • kevinveerbeek

    #2
    hoi

    ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben wel benieuwt.
    deze tafel is met zoon digitale multikabel.
    dat lijkt mij erg makkelijk, maar loopt dit echt helemaal gelijk?
    en is de kwalitijd ook nog zo goed?

    gr,kevin

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Ik heb er ook twee vaste show's mee gedraaid. De eerste show is alweer een jaar of 6 geleden (VM7200). De laatste show (VM7100) is een jaar geleden.

      Ik vind de tafel erg achterhaald. De bediening reageerd wat traag. Gepairde kanalen lopen qua faders niet lekker, als je met de ene gepairde fader omlaag schuift en met de andere omhoog dan snapt de tafel het niet en springt de fader nog wel eens terug.

      Qua klank is er wel het een en ander verbeterd de laatste jaren. Ik pepte meestal het hoog in de tafel behoorlijk op om het daarna op een analoge parameet weer mooi te maken. Zo had je toch sprankelend hoog.

      Wat mij ook tegenviel was dat er geen delay's op de outputs zaten, tenminste ik heb ze nooit gevonden.

      Het idee van de processor met aansluitingen op het podium en alleen een controller in de zaal is natuurlijk erg slim. Inmiddels zie je dat ook bij grotere duurdere tafels. (Digico, Digidesign, PM1D).

      Al met al denk ik toch dat je al met een simpele O1v/96 een stuk meer kan en je hebt ook nog een beter klank. Een beetje achterhaald dus.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • nolsmit
        • Oct 2007
        • 87

        #4
        roland vm

        hoi cobi,ik werk nu al een half jaar met een vm 7100 met twee processors
        en mij bevalt het super.
        ik gebruik ook een o1v en een 02r maar vind het geluid van de roland veel tranparanter.
        o.k.het is een kreng als je hem pas in gebruik neemt en hij reageert bij sommige menu s erg traag maar het is een compact zeer compleet systeem.
        ik heb er al dagen mee gedraaid met 8 bands op een dag en geen probleem voor zewel de frontmix en monitors tegelijk.

        ik snap natuurlijk dat er tegenwoordig meer te koop is maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat roland zijn tijd ver vooruit was met het uitbrengen van de vm serie

        Comment

        • drummerke
          • Oct 2006
          • 432

          #5
          zou de VM7200c een opvolger voor mij kunnen zijn voor met Tascam dm 24? Ik heb vaak net iets te weinig kanalen met 16 sporen é. En zo digitale multiblok erbij lijkt me toch ook iets handiger en minder gewicht.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Beetje late reactie, topic is van 2007
            Volgens mij kun je dan beter gelijk de M400 kopen.
            Die klinkt super, is niet traag, heeft 48 kanalen en ook een digitale multi.
            Overigens gaan er geruchten dat er weer iets aan zit te komen bij Roland.....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • drummerke
              • Oct 2006
              • 432

              #7
              hehe ..ik geloof best dat de M400 ROLAND super is hoor..maar mijn budget voor een mixer laat dat niet toe. Tis misschien een oud topic, maar het gaat nog steeds over de zelfde mixer hé .

              Comment

              Working...