Baskasten EAW & JBL

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thix
    • Jan 2004
    • 99

    Baskasten EAW & JBL

    Ik ben op zoek naar een nieuw paar baskasten. Voor mobiel Dj als PA toepassing. Nu ben ik bij een paar modellen uitgekomen die mij wel aanspreken. Dus als iemand ervaring heeft met deze verschillende modellen dan had ik het graag gehoord. Als versterker bezit ik een Crown MA5000 en MA2400. De processor die ik reeds heb is een DBX DriveRack PA.
    JBL komen de MRX528s en SRX728s in aanmerking.
    EAW komen de LA128z en SB750z in aanmerking.
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

    #2
    Op de opleiding hebben we een set staan van EAW en van DnB.

    Dan gaat ik al heel erg snel naar de DnB set.

    Die serie die we op school hebben klinkt niet en gaat alles behalve hard.
    Kan zijn omdat hij zwaar verouderd is natuurlijk.

    Maar persoonlijk zou ik toch me oog richten gaan op JBL

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      JBL komen de MRX528s en SRX728s in aanmerking.
      Wat ik begrep van de importeur, kun je beter 2 enkel 18" uit de MXR en SRX serie bij elkaar zetten. Dit schijnt beter te koppelen dan 1 dubbel 18". Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar die gast geloof ik op z'n woord...

      Die serie die we op school hebben klinkt niet en gaat alles behalve hard.
      Kan zijn omdat hij zwaar verouderd is natuurlijk.
      Dan doe je toch iets fout....En persoonlijk vind ik D&B vooral erg nep-laag hebben(C4 & 7)...Maar wat voor een D&B set is het eigenlijk?
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • zjeten
        • Mar 2003
        • 331

        #4
        hallo

        Ik heb eigenlijk net het tegenovergestelde gehoort.
        Ik het nu een srx 718 en ga normaal gezien nog bassen bijkopen en ik stelde de vraag of ik beter 2 srx 718 bijkoop of 1 srx 728 en het antwoord was dat de dubbele 18 een grote kast inhoud heeft en daardoor meer rendement heeft.

        groeten
        jeffrey

        Comment

        • arie
          • Feb 2003
          • 550

          #5
          sb750z is leuk maar moet je er zeker meer als 1 per kant hebben wil je er echt vet sub geluid uit hebben en vrij veel vermogen(bij ons gaat er nu een labgruppen 7000op los zonder probleem.)weet ook niet of je voor het draaien wel echt sub wilt hebben sb750 gaat van 28/29hz tot 80 goed, en hier heb je met muziek draaien echt weinig aan(ik heb voor muziek draaien liever een kast die harder kikt en dus zijn gebruikersgebied kwa hz iets hoger heeft liggen(pak hem beet van 40/45 tot 100/120hz.)groeten arjan
          ps voor bands is sb750 wel weer erg vol en warm en daar schieten de meeste andere kasten weer in te kort zo ook db

          Comment

          • Thix
            • Jan 2004
            • 99

            #6
            Originally posted by Olaf Duffhuës
            Wat ik begrep van de importeur, kun je beter 2 enkel 18" uit de MXR en SRX serie bij elkaar zetten. Dit schijnt beter te koppelen dan 1 dubbel 18". Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar die gast geloof ik op z'n woord...
            Dat is wel interessant om te vergelijken daar had ik zelf nog niet direct aan gedacht. Bedankt voor de tip.

            Ik weet niet waar ik de MD218SW van Master moet plaatsen tov de JBL maar de Master zijn rendement ligt wel behoorlijk hoog, natuurlijk de vraag hoe ze dat gemeten hebben. Iemand al ervaring met deze kast?
            Last edited by Thix; 16-10-07, 20:25.

            Comment

            • Freek Fokker
              • Aug 2003
              • 495

              #7
              De SB750 is eigenlijk niet een kast die je zomaar bij een andere top gebruikt. Dan neig ik toch meer naar SB850, ook ivm prijs en verkrijgbaarheid.
              SR20DET

              Comment

              • Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

                #8
                Persoonlijk ben ik absoluut geen MASTER Fan, vind het geluid niet mooi rond en het heeft een wat tsjah, hoe zal ik het noemen. blikkerig geluid.

                EAW heb ik goede ervaringen mee, maar mag ook wel voor de prijsklasse.

                (alleen schijnt het nog wel eens te botsen tussen behringer en EAW heb ik recentelijk begrepen )
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                Comment

                • salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

                  #9
                  EAW heb ik goede ervaringen mee, maar mag ook wel voor de prijsklasse.

                  (alleen schijnt het nog wel eens te botsen tussen behringer en EAW heb ik recentelijk begrepen )
                  Hihihihihihih...Heb dat ook gehoord laatst..

                  Waarom de vergelijking JBL en EAW? Welke toppen heb je en wat zijn je kantelfrequenties?
                  Of misschien toch een ander merk... Wat wil je bereiken?

                  Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                  Comment

                  • Thix
                    • Jan 2004
                    • 99

                    #10
                    Ik gebruik van Yorkville de topkast met dubbele 15" en 2" horn. Momenteel heb ik van AK de dubbele 18" baskasten en ik zou een verbetering willen doorvoeren.

                    Waarom vergelijking EAW en JBL wel dit zijn voor mij dan 2 bekende merken. Ik wou eerst de dubbele 18" van Yorkville aanschaffen maar de huidige importeur wil niet echt reageren. Dus ben ik naar alternatieven aan het zoeken.

                    Comment

                    • sjoerd
                      • Apr 2004
                      • 341

                      #11
                      dacht dat Yorkville niet meer geimporteerd wordt? wij konden er iig geen vervangende speakers meer voor aankomen...

                      Comment

                      • Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

                        #12
                        Wat is dat tegenwoordig toch allemaal voor gezeik met die importeurs? Het lijkt wel of ze helemaal niks meer willen verkopen... Of alleen maar grote projecten? Tsja, wie het kleine niet eert...

                        Comment

                        • Thix
                          • Jan 2004
                          • 99

                          #13
                          Ja inderdaad na enkele weken meerdere malen een email te sturen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Zelfs als de winkel waar ik de Yorkville heb aangeschaft naar de importeur laat mailen krijgt men geen antwoord.
                          Het zal dus de JBL worden wegens best beschikbaar en beluisterbaar. Nu alleen nog luisteren of het beter is 2 enkele kastjes of de dubbele kast.

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            Hoeveel Yorkville onderdelen mot je hebben?...;-)
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • Thix
                              • Jan 2004
                              • 99

                              #15
                              Ik heb zaterdag 2xSRX718S op proef kunnen testen op een feestje. Ik was toch wel onder de indruk. Als test had ik ze naast zo'n PA218 van AK gezet.
                              SRX718 had veel meer punch en ging veel dieper. Als ik dan de nodige power erop los liet gingen ze nog luider ook.
                              Dus heb ik mijn besluit gemaakt en zijn er reeds 2 SRX718S kastjes in mijn bezit.

                              Comment

                              Working...