Beste stereo Grapfic Equalizer tot max 500 €

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    Beste stereo Grapfic Equalizer tot max 500 €

    Beste forumleden,
    Welke is volgens jullie de beste stereo Grapfic Equalizer tot max 4 à 500 €
    voorwaarden :[LIST=1][*]Stereo[*]15 of 31 bands ( maakt niet uit )[*]Analoog[*]Low cut; vast of regelbaar[/LIST]Graag een goed advies gewenst en onderbouwing

    Met vriendelijke dank
    sis
    Last edited by sis; 15-10-07, 14:06.
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    Per se nieuw, of mag ook 2e hands?

    2e hands kun je met wat geluk een BSS 960 vinden voor dat geld (eBay bijv.). Klarks liggen toch nog wat hoger, maar je zou zomaar een DN-360 voor dat bedrag kunnen vinden.

    Nieuw kan ik je weinig helpen vrees ik.
    Cheers!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • BvE
      • Oct 2004
      • 385

      #3
      Ik heb ook een tijd geleden met die vraag rond gelopen. Heb uiteindelijk bij de distributeur een Apex Zero gekocht op de PA markt voor 450 euro, nieuw in doos, nooit gebruikt. Prima ding...

      Comment

      • cobi
        • Aug 2002
        • 1083

        #4
        Square One's zijn ook niet zo duur toch, of een Opal van BSS.

        Ik vind alleen wel dat je goedkopere grafische EQ's wel snel gaat horen. Wat ik meestal liever gebruik ipv een goedkopere grafische EQ is een Parameet. Je hebt dan vaak klanktechnisch veel meer waar voor je geld. Als je een beetje op internet gaat zoeken heb je zo een CP10 van Meyer te pakken of een mooie parameet van Ashly.
        Spelingvouten onder voorbehout...

        Comment

        • sompi
          • Mar 2003
          • 200

          #5
          in die prijsklasse is en blijft een 2231 van DBX de beste koop .

          Comment

          • SPS
            • Mar 2004
            • 1662

            #6
            Of de dbx1231 met langere faders!
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

            Comment

            • keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

              #7
              Een gebruikte AltaIr EQ-230. Niet erg bekend, maar meestal erg onderschat. 2x31 bands op 3HE, een WERKENDE feedbackdetectie, omschakelbaar tussen 6 en 12 dB, variabel highpass-filter en als kers op de taart in ieder kanaal ook nog een 1-bands parametrische EQ voor het selectief wegfilteren van storende meuk.
              Enige nadeel zijn de fragiele faders. Maar ik heb er zelf die Behringer-knopjes met gaatje erin opgezet. En dan heb je een heel mooi apparaat.


              Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Voor dat geld koop je een mooie gebruikte Apex GX230. Persoonlijk vind ik dat erg fijne eq's. Deze eq's worden nog steeds gemaakt en kosten nieuw rond de 1800,00.

                Ben zelf niet weg van DBX eq's, deze bevatten een rare eigenschap, deze gaan ruisen als je de fader omhoog of omlaag doet...Alleen in de middenstand zijn ze stil.

                In het verleden heb ik ook wel eens een BSS Opal eq gehad, ben daar atijd dik over tevreden geweest, tot je jezelf verwent...

                Op de een of andere manier heb ik de Square One eq niet echt hoog zitten. Ik heb er nog niet mee gewerkt, moet ik eerlijk bekennen, maar heb een DN370 gehad en was daar niet super tevreden over. Vond ik een beetje als een BSS Opal...Het lijkt me stug dat de Square One beter is dan een DN370.

                Maar ik denk dat je goed af bent met een gebruikte Apex GX230 of BSS FCS960. Alleen betwijffel ik of de 960 voor die centen aan te komen is...
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

                  #9
                  Ik heb gekozen voor de dbx 1231, deze zijn al te krijgen voor een 350 euri nieuw

                  ik gebruik ze zelf voor op (zelfbouw) monitor's en de klusjs die ik daar mee doe zijn hobbymatig. het is voor mij dus zeker geen optie om voor een klark, bss of apex te gaan van 1000 euro of hoger.....dit soort bedragen haal ik er nooit uit. tevens zijn zulke dure eq's de speakers die je er aan heb hangen het niet waard vind ik.

                  als ik voor z'n eq kies dan is het mischien voor op de foh maar aangezien ik het nu nog maar even doe met de eq van mijn driverack...( me zakgeld is voorlopig op)

                  voor deze eq had ik ervaring met eq's ala dap en consorten. en vond de dbx iig een hele verbetering. ik heb wel meteen gekozen voor een 1231 aangezien deze lange faders heeft, colega van me heeft een 231 en die vond dat ie erg snel een hoop wegtrok met die korte faders.

                  de 2231 kost toch een 650 euro dus ligt meteen boven het budget...(dan de 4 a 500 euro max als voorbeeld)

                  2e hands kan idd een optie zijn, maar een bss of klark heb je ook nog niet voor max 500...mischien een apex 230
                  Last edited by jens; 15-10-07, 21:39.

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    Originally posted by Olaf Duffhuës
                    Ben zelf niet weg van DBX eq's, deze bevatten een rare eigenschap, deze gaan ruisen als je de fader omhoog of omlaag doet...Alleen in de middenstand zijn ze stil.
                    Olaf, als ik mij niet vergis heb je dit vroeger in een ander topic ook al eens gezegt !?
                    De vraag : is deze ruis aanvaardbaar of helemaal niet ?
                    de opzet is het volgende in volgorde :
                    Een mackie ONYX - EQ - EAW proc. - 2 x QSC eindtrappen - EAW speakers.
                    Tot vorige week zat daar een EQ behr. DEQ 24/96 tussen ( nu naar de schroothoop gebracht ) van ruis was er geen sprake, althans zeeeeer weinig, bijna nihil .
                    Nu is het zo dat ik nog enkele jaren wil doorgaan als muzikant , maar ben toch stilletjes aan , aan het uitbollen ...
                    Grote investeringen in een EQ ga ik dus niet meer doen ( heb 25 jaar lang geen vakantie gehad , het wordt nu wel eens tijd vind ik )
                    Vandaar wil ik gewoon een betaalbare EQ die toch een beetje klinkt, roadproof en liefst analoog is.
                    Ik heb volgende merken ook even opgenomen in het rijtje : Art, Rane ...
                    Alvast bedankt
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • Roel_CX
                      • May 2006
                      • 49

                      #11
                      Even inpikken op dit oude topic.
                      Er is al veel over gezegd, maar tussen de DBX2231 en de BSS opal, welke heeft de voorkeur?
                      Paar keer problemen gehad met tweedehands , dus nu moet het nieuw zijn.
                      (slecht contact van print mounted XLR, vervolgens ergens zwevende nul en nu doet ie weer gek, ben die onbetrouwbaarheid moe)
                      Meer dan 1000 Euro voor een EQ vind ik teveel, al zal er ongetwijfeld wel een tikje verschil hoorbaar zijn...
                      Dus als het in die prijsklasse moet zijn, welke is het meest aanvaard?

                      grts

                      Roel
                      __________________________________________

                      Comment

                      • Breur
                        • May 2007
                        • 80

                        #12
                        Ik heb zelf een Rane ME60 waar ik erg over te spreken ben. Nieuw rond de 700/800 euro en mooi compact (2HE). Klankmatig meer dan goed te noemen, verkies ik zelf zeker boven de DBX!

                        Comment

                        • cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

                          #13
                          Ik moet mijn mening een beetje bijstellen die ik hier een paar jaar terug ventileerde. Ik ben nog steeds niet echt kapot van een square one of een opal. Wat wel een erg leuke eq is voor zijn geld is de Ashly 30 bands grafic. Kost ergens rond de 500 euro (effe uit mijn hoofd) en het geluid blijft overeind bij stevig eq-en (wat ik niet kan zeggen van een square one of een opal).
                          Spelingvouten onder voorbehout...

                          Comment

                          • sompi
                            • Mar 2003
                            • 200

                            #14
                            ik blijf in deze prijsklasse een dbx 2231 de beste vinden .

                            Comment

                            • Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

                              #15
                              Originally posted by Breur
                              Ik heb zelf een Rane ME60 waar ik erg over te spreken ben. Nieuw rond de 700/800 euro en mooi compact (2HE). Klankmatig meer dan goed te noemen, verkies ik zelf zeker boven de DBX!
                              Daar ga ik in mee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik m niet heb vergeleken met de 3HE EQ's (ik was specifiek opzoek naar een 2HE), maar tussen alle andere 2HE EQ's is dit een hele leuke.

                              Maarrr... als je de ruimte hebt voor een 3HE is dat beetje extra gebruikersgemak wat je met die grotere eq's hebt ook zeker wat waard.
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                              Comment

                              Working...