Sirus PS1802 of twee maal Sirus PS1801 ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bartklerks
    • Oct 2007
    • 11

    Sirus PS1802 of twee maal Sirus PS1801 ?

    Hallo,

    Wat is verstandiger om aan te schaffen voor in een kleine ruimte, Sirus PS1802 (dubbel 18 inch) of twee maal Sirus PS1801 (enkele 18 inch) ?

    dus wat gaat harder, lager, wanneer is het geluid beter verspreid over de ruimte etc.

    twee losse subs met enkele woofer is wel 100 e goedkoper. komt alleen wat kabel bij.

    of zeggen jullie doe maar helemaal geen sirus maar liever..?

    vermogen is 1200 RMS voor de PS1802, heb ik aan een gebridgde Behringer EP2500 genoeg vermogen?

    Output power Bridged (1kHz, 0.1% THD):
    8 Ohm: 1500W
    4 Ohm: 2400W (1% THD)

    lijkt me wel toch?

    ben geen expert zoals jullie al merken, alle advies is welkom! ik heb wel een beperkt budget.

    Groet, Bart Klerks
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

    #2
    lekker voor de 4 losse kasten gaan.
    ben je in veel gevallen flexibeler..

    klein setje, 2 basjes mee, groter setje.. 4 bassen mee. Daarnaast ook bij plaatsen op podia enz gewoon enkele 18" kastjes nemen.

    Ik had dubbel 18" kasten..
    nu allemaal
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

    Comment

    • HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 650

      #3
      Ik zou ook voor flexibiliteit gaan, dus losse baskasten en niet de dubbele... Kleine set-up of grote is het enige verschil de hoeveelheid kasten die je mee moet nemen.

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        Zoals ik uit het verhaal opmaak wil deze meneer , of twee dubbele of twee enkele, de dubbele is slechts 100 euro meer en dan zou je dus al gelijk 4 18" drivers hebben! (wat natuurlijk meer lucht in beweging kan zetten)

        Maar ja, wat noemt u een kleine ruimte?! (10x15meter?)
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • bartklerks
          • Oct 2007
          • 11

          #5
          Wat details:

          De dubbele 18 inch kost me ongeveer 500 euro en een losse 18 inch kost me 220 euro.

          Ik wil dus een keuze maken tussen
          1x dubbel 18 inch (voor 500 euro)
          óf
          2x enkele 18 inch (voor 440 euro)

          ze gaan gebruikt worden voor feestjes in garages etc (eerstvolgende feest is in een schuur van 9x6x3 m), maar 98% van de tijd gebruik in ze op mijn slaapkamer van 4x3x2,7 meter.


          Volgens B&K Catalogus:

          Sirus PS 1802:

          TECHNISCHE DATEN
          Tieftöner: 2 x 18“ - 46 cm
          Impedanz: 4 Ohms
          Leistung: 1200W/RMS
          Schalldruck: 105 dB 1w/1m
          maximum SPL: 139 dB
          Frequenzgang: 30 Hz - 1 KHz


          Sirus PS 1801 MK II:

          TECHNISCHE DATEN
          Tieftöner: 1 x 18“ - 46 cm
          Impedanz: 8 Ohms
          Leistung: 600W/RMS
          Schalldruck: 101 dB 1w/1m
          maximum SPL: 134 dB
          Frequenzgang: 40 Hz - 250 Hz



          beide situaties dus twee 18 inch woofers, en hetzelfde vermogen, maar wat klinkt beter en is handiger?

          volgens de catologus gaat de PS 1802 10 Hz lager, maar ik weet niet of ik deze gegevens kan vertrouwen.

          Comment

          • HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

            #6
            De PS1802 wordt lager opgegeven vanwege de acoustische koppeling in een dubbele kast. Je onderste frequentie loopt dan lager door vanwege je 3 db winst die je daar hebt.Meestal doe je er ook dubbel vermogen op, dus nog een keer 3 db... ALs je de grafiek zou bekijken en je punt verschuift zul je zien dat je op een lagere frequentie uitkomt ( even kort door bocht-uitleg)

            Hetzelfde zal gelden wanneer je 2 losse kasten gebruikt en die met elkaar opstelt.

            Comment

            • bartklerks
              • Oct 2007
              • 11

              #7
              dus het ligt niet aan de grootte van de kast of de baspoorten etc?

              Comment

              Working...