Zang effect

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bran0985
    • May 2004
    • 75

    Zang effect

    Vergeef mij mijn domheid als ik niet goed gezocht heb... Maar ik kon er (nog) niks over vinden.
    Ik ben op zoek naar een mooi zang effect. Ik bedoel dan een losse module.
    Tot nu toe altijd het effect gebruikt uit de tafel(s) yamaha 01v / Allen & heat mixwizard. Maar wij willen overstappen naar een losse "galm"
    Ik denk dat daar een mooier effect voor de zang uit te krijgen is en combinatie's zijn makkelijker (los) te maken. Bijv. Hall & delay
    Of praat ik nu onzin... dan hoor ik dat ook graag.... M.a.w. graag zou ik wat tips krijgen van echte techneuten...
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

    #2
    TC Electronics M-One XL,

    fijn apparaatje...en veel gebruikt door veel bedrijven.

    of de Yamaha SPX 990... wordt ook veel gebruikt



    zelf hebben we in een van onze fx rackken een "Neve" zitten, een van de mooiste galmpjes die er zijn... (type van de Neve weet ik zo 1,2,3 niet). Een van onze techneuten werkt bij t NOB..en heeft ze daarvan meegenomen. Maargoed voor deze dingen betaal je ook 3000 tot 4000 euro
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

    Comment

    • bran0985
      • May 2004
      • 75

      #3
      ALvast bedankt. Ga maar eens op zoek naar die yamaha...

      Comment

      • Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

        #4
        Ik zou die Yamaha maar eens goed vergelijken met je huidige interne galm. Is tenslotte de zelfde fabriek. dus het geluid zal voor jou wellicht herkenbaarder zijn. Ze hebben immers in essentie het zelfde algoritme gebruikt. Als je juist niet tevreden bent met die Yamaha klank zou ik op zoek gaan naar een ander merk. TC ben ik het ook mee eens, is mooi. Van oudsher is Lexicon echter de koning van de galm makers. Daar zou je ook eens kunnen kijken. Ze hebben ook budget apparaatjes die verbazingwekkend goed kunnen klinken. Je zou eens kunnen kijken naar een 2e handsje uit de PCM reeks. Als dat te duur is heb je ook nog wel een MPX of een Reflex e.a.

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Ben het met Lennart eens, als je al een Yamaha hebt dan zal een (extra) FX van Yamaha erg bekend in de oren klinken. Zal als ik jou was zeker gaan luisteren naar die TC M-One XL en vergeet Lexicon niet.

          Comment

          • bran0985
            • May 2004
            • 75

            #6
            zit wel wat in... in de 01v zal wel het zelfde zitten...
            Nou ben ik zeker geen miljonair maar het mag wel iets kosten.
            Ik ben gewoon op zoek naar een mooie galm...

            Comment

            • Mike Manders
              • Aug 2006
              • 341

              #7
              probeer eens ergens een gebruikte Lexicon PCM60, PCM70, 90 of 91 te scoren zou ik zeggen.

              Comment

              • nielsjanssennl
                • Aug 2004
                • 101

                #8
                Ik zou ook eens kijken naar Lexicon MX400
                Dual engine en toch nog lexicon effects voor betaalbare prijs.

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  Ik zou ook eens kijken naar Lexicon MX400
                  Dual engine en toch nog lexicon effects voor betaalbare prijs.
                  Zou ik eerder kijken voor een gebruikte Lexicon LXP15/2, PCM60, 70 of 90...Ik vind die MX eigenljik net niet Lexicon...Of zoals eerder gezegt, TC M-One(XL) En bij TC kan een kind de was doen...zo makkelijk dat het werkt...
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • bran0985
                    • May 2004
                    • 75

                    #10
                    Originally posted by Olaf Duffhuës
                    En bij TC kan een kind de was doen...zo makkelijk dat het werkt...
                    Kijk! en dat staat mij nu erg aan! Gezien het feit dat ik geen technicus ben
                    Vandaar dat ik ook niet meer "live"wil mixen met de 01v. Optreden en gelijktijdig geluid doen is al geen ideale mix... Ik wil het dus zo simpel mogelijk!

                    Comment

                    • sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

                      #11
                      ...en TC is redelijk betaalbaar... beluister daarom ook eens een M3000. Is voor onder de 1000 euro te vinden.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                      Comment

                      • Mike Manders
                        • Aug 2006
                        • 341

                        #12
                        het is alleen wel jammer dat een M-one niet zo goed klinkt, maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. haha. ff serieus, de galm uit dat apparaat is om te lachen.

                        Comment

                        • bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

                          #13
                          het is alleen wel jammer dat een M-one niet zo goed klinkt, maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. haha. ff serieus, de galm uit dat apparaat is om te lachen.
                          Dat slaat helemaal nergens op natuurlijk.
                          Hij klinkt natuurlijk minder goed als een galmbak van 2000 + euro's,
                          maar in de prijsklasse waarin de M-one zich bevindt zou ik geen
                          betere weten.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                          Comment

                          • JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

                            #14
                            Originally posted by Mike Manders
                            het is alleen wel jammer dat een M-one niet zo goed klinkt, maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten. haha. ff serieus, de galm uit dat apparaat is om te lachen.
                            Ik vind het om te lachen dat iemand die een bepaald niveau (met bijbehorende prijzen) heeft bereikt neerbuigend doet over alles daaronder (want die indruk krijg ik behoorlijk van je).

                            De M-One XL klinkt helemaal niet beroerd (sterker nog.. je begrijpt niet dat het kan voor dat geld).

                            Je hoort me dus NIET zeggen dat hij beter dan, of gelijk aan, een M5000 klinkt. Echter is hij WEL zeer bruikbaar, en (helaas) moet budget OOK in 't achterhoofd meespelen bij een keuze.
                            Last edited by JeroenVDV; 12-10-07, 09:09.
                            Creating shows beyond Imagination

                            Comment

                            • Lennartsound
                              • Dec 2006
                              • 269

                              #15
                              Misschien niet het juiste topic, maar er mag idd wel eens iets over gezegd worden. Ik zou het graag nuanceren.
                              Als je op een bepaald niveau bent gekomen zie ik er niks mis mee dat je smaak zich aan dat niveau aanpast. Ik vond vroeger het interne galmpje van de Roland U220 heel mooi, omdat ik niet beter gewend was. De beste galm die ik nu ken is die van een echte galmkamer omdat ik er mee gewerkt heb. Dat wil nog niet zeggen dat ik verwend ben maar het ik heb dan dus blijkbaar een groter palet aan keuzes en dan keis ik wat ik het beste vind ongeacht de prijs. Het is best logisch dat als je iets beters gewend bent, iets wat goedkoper is tegenvalt. Wat niet altijd hoeft op te gaan want ik ken best veel spullen die beter zijn dan hun duurdere concurenten
                              Het wordt wat anders om dan neerbebuigend te gaan doen t.o. spullen die goedkoper zijn. Dat is niet nodig. Ik weet wel waarom het gedaan wordt: Om jezelf het gevoel te geven dat je al heel wat bereikt hebt in je leven, en om de anderen daarvan te overtuigen.

                              Ik vind het wat anders om iets af te raden omdat je uit ervaring weet dat je er snel op uitgekeken bent en je dan dus iets beters wil, iets wat gewoon zonde is van je geld. Daarom zou ik nooit iemand aanraden om iets van DAP te kopen. Niet om daar mee aan te geven dat ik dat niveau ontstegen ben maar omdat ik het zonde vind als iemand in die val trapt.

                              Verder denk ik dat je pas iets kan zeggen over een apparaat als je er mee kan omgaan. De meeste mensen kiezen van een galmapparaat de eerste de beste preset en nooit meer wat anders. Zo kan je geen beoordeling maken. Het loont echt de moeite om naast de galmtijd ook eens te spelen met b.v. HiF damping, early reflections en dat soort parameters. Eigenliljk moet ik toegeven dat de produkties die ik vroeger maakte met goedkoop 2e hands spul, zeker niet altijd onder doen voor de meest recente producties. Simpelweg omdat ik er vroeger heel veel tijd in kon steken, je moest gewoon heel veel moeite doen om iets moois te krijgen uit je geleende Alesis galmpje en je ruisende SE50. Maar het lukte uiteindelijk wel.
                              De meer recente galms die ik heb gebruikt zijn de TC M2000, Lexicon PCM91. Allemaal goed spul. Niet om van uit je dak te gaan maar na wat instellen zeer bruikbaar. Laatst weer eens m'n oude Roland SRE555 bandecho uit de kast gehaald om te verkopen, was vergeten wat een mooie sound daar eigenllijk uit kan komen
                              Last edited by Lennartsound; 12-10-07, 09:44.

                              Comment

                              Working...