auxen op extra kanalen Yamaha 01V

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mattheusvz
    • Jun 2007
    • 107

    auxen op extra kanalen Yamaha 01V

    Even een kleine vraag aan de (digitale) technische grootheden op dit forum.
    Wij hebben een Yamaha 01V welke wij gebruiken als monitortafel. Vijf muzikanten hebben elk een AUX toegewezen als hun monitorgroep (IEM). Helaas is echter het aantal kanalen van de tafel te weinig en dachten wij dat heel simpel op te lossen door een extra inputkaart. De extra kanalen worden wél zichtbaar allen kunnen wij op geen enkele manier uitvinden hoe wij die extra kanalen naar de auxen kunnen sturen. Zien wij iets over het hoofd??? Of is dit iets wat absoluut niet kan (met Yamaha weet je het maar nooit...)
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

    #2
    Heb je een 01V of 01V96?
    Ik neem aan de 01V96.

    Dit omdat de oude maar 4 auxen had.

    Bij de 96 kan je de slot kanalen gewoon naar de fader routen waar je hem wilt hebben.
    Bij input routing draai tot dat je slot 1/8 ziet.

    dan moet het helemaal goed komen

    Comment

    • Mattheusvz
      • Jun 2007
      • 107

      #3
      Nee, helaas werken wij met de "gewone" 01V. De 4 auxen gaan 4 muzikanten en 1 van de herrieschoppers wordt verwend met de stereomix.

      Comment

      • Mattheusvz
        • Jun 2007
        • 107

        #4
        @Gino

        Dat wij de extra kanalen ook konden sturen naar aux 1 en 2 hadden we inmiddels zelfs ook al ontdekt. En inderdaad, RTFM, de handleiding (met dank aan jouw link!) maakt daar ook al melding van. Spijtig maar helaas....
        (Overigens hebben wij een andere soort kaart dan de drie die in de handleiding. De onze is met 8 extra inputs op jack.)

        Comment

        • Mattheusvz
          • Jun 2007
          • 107

          #5
          Die stereomix kan ik mij volledig bij aansluiten! Het feit dat wij voor deze manier van werken gekozen hebben heeft natuurlijk alles te maken met een "snelle en praktische" manier van werken. Zie bijvoorbeeld ook het draadje van showband met zijn monitor-setup. (Ik zal eens kijken of ik binnenkort ook eens een paar plaatjes kan posten van onze setup.)

          Terug naar het topic; misschien wordt nu die mixmonitorwizzard met z'n vele auxen toch een klein stukje interessanter...

          Comment

          Working...