dbx 260 en meetmicrofoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj wes4
    • Jan 2006
    • 35

    dbx 260 en meetmicrofoon

    Hallo,

    Ik zit met een probleem met mijn dbx 260,
    ik heb daarbij pas een meetmicrofoon gekocht, alleen krijg deze er niet bij aan de gang,

    en dan is het antwoord: Lees de gebruiksaanwijzing, klopt ook gedaan!
    alleen kom ik er achter dat ik in de Driverack 260 wizard "de auto EQ wizard" er niet tussen zie staan. Iemand hier ervaringen mee? en anders een andere manier om de microfoon toch goed te gebruiken?

    hoor het wel!
    alvast bedankt!

    Wes
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #2
    Beste Wes,

    Uit mijn hoofd, maar volgens mij:

    Met de rechtsonder-toets van de 260 (RTA / wizard), die moet je geloof ik 3 seconden ingedrukt houden.

    Met optie 1 kun je je set-up instellen dus wat voor speakerconfiguratie je hebt, met optie 2 "ruis je de ruimte uit".

    Microfoon achterin steken, op next drukken, gewenste curve instellen, op next drukken, de boel gaat "ruisen", gewenste VOLUME instellen, op next drukken en dan gaat de 260 zelf EQ-en om op dat gewenste volume elke freqentie volgens de curve te laten klinken.
    Hij begint met de lage freq's en gaat zo omhoog. (soms hoor je dat er freq's "bijkomen/harder gaan")
    Duurt alles bij elkaar een minuutje of minder, tenslotte geeft het display: ready of zoiets.

    Werkt prima!

    Ik heb alleen wel op dit forum gelezen, dat het belangrijk schijnt te zijn de DBX meetmicro te gebruiken ivm frequentiecurve correcties.

    Succes
    John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    Working...