dB Technologies DVA T4 Line Array

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

    dB Technologies DVA T4 Line Array

    Beste forumleden,

    gister hebben wij voor het eerst een deel van onze dB Technologies DVA t4 line-array gebruikt. twee kastjes per kant en daaronder per kant een RCF ESW1800 (600watts continu aan 136dB). de DVA stond als groundstack op de ESW. maargoed, wij de rommel aangezwaait! en een bak geluid uit die arrays loepzuiver! we stonden in een zaal van 35X15meter en de set stond op het podium. maargoed, klonk geweldig. nu ben ik benieuwd of iemand ook met dat systeem werkt? en wat hun ervaringen zijn met het array systeem?

    wij willen straks naar 4á6 DVA kasten per kant en 2 S10 subwoofers per kant. maar als ik dat zo al hoor gister! wat doen jullie met het systeem?
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

    #2
    blijkbaar kent niemand op dit forum het systeem. dit weekend hebben wij dit systeem gebruikt bij een rock-coverband (2xDVA en 1x 18" RCF) per kant. het systeem is gebruikt in een kroeg met ong. 200à300 personen. dit ging vrij aardig!! net genoeg vermogen, maar door een goede setting van de processor en een juiste x-over klonk het systeem zeer netjes.

    wel is mij opgevallen dat het systeem wel echt onder de juiste hoek moet staan, anders zit er echt een wereld van verschil in

    maargoed, ik ben nog steeds benieuwt wat of andere mensen ooit het systeem hebben gehoord??
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

    Comment

    • gezellug
      • Sep 2007
      • 13

      #3
      Een paar weken geleden had ik het genoegen met de band te spelen over de array set van G&L uit Sneek. Aan elke kant 8 DVA topjes gevlogen en 4 x DVA S20 eronder. Indrukwekkend goed geluid, mooi gelijkmatige geluidsdruk over de hele hal... (1200 man) kortom, als gebruiker prima. Ik heb wel begrepen dat het instellen van de array nog al wat specifieke kennis van zaken vereist.

      Comment

      • Hansound
        • Apr 2006
        • 832

        #4
        Een line array in een kroeg, het moet NIET GEKKER worden

        Comment

        • HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

          #5
          Ik moet ook eerlijk bekennen dat het vreemd aandoet om een line-array in de kroeg te gebruiken. Vraag me ook eerlijk af hoe dit dan gevlogen wordt ( en belangrijker wat eigelijk dan de hoogte is van de "kroeg" ).

          Hoe is deze line-array dan opgesteld, of werd dit gewoon als f.o.h. gebruikt???

          Comment

          • M'Elodie
            • Oct 2006
            • 148

            #6
            Originally posted by Hansound
            Een line array in een kroeg, het moet NIET GEKKER worden
            twee kastjes per kant noem ik geen line array. Uberhaupt zijn deze kastje niet echt line-source array kasten, maar een systeem dat gebasseerd is op point-source koppeling, verticaal dan :-)

            Comment

            • flash-a-new-generation
              • Nov 2006
              • 228

              #7
              Originally posted by M'Elodie
              twee kastjes per kant noem ik geen line array. Uberhaupt zijn deze kastje niet echt line-source array kasten, maar een systeem dat gebasseerd is op point-source koppeling, verticaal dan :-)
              de kasten waren gebruikt dmv groundstack. dat kan namelijk ook met dit systeem tot 4 kastjes. het was ook zuiver om te proberen.. even erbij vermelden

              Het instellen van de kastjes stelt niks voor.. even met de comp. maten invullen etc. en hoppa complete opstelling komt eruit rollen... je moet het wel zorgvuldig instellen als je de data hebt want als je de hellingshoek verkeerd doet klinkt ie in eens heel anders!
              het systeem gaat alleen werken dmv koppelen.. ik heb me laten vertellen dat door dit systeem 8" 3/4" en twee keer 1" per kastje wat je erbij koppelt een rendement van +6dB heeft!!! dat noem ik niet misselijk.. en het systeem heeft een mooie gelijkmatige spreiding!

              het is een array die betaalbaar is en heel transparant klinkt al zeg ik hetzelf!
              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

              Comment

              • HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

                #8
                Ahum; koppeling ( acoustisch: dus slechts +3 db)vind toch alleen plaats als dit on-axis gebeurt?Dus dan geldt dat uitsluitend voor de groundstack opstelling en dat de kastjes dezelfde richting hebben.

                En dan om op die andere 3db erbij om op +6db te komen ook nog eens het vermogen te verdubbelen.... Maar goed, dat geldt dus voor zo'n beetje alles wat je op deze manier opstelt en is dus niet alleen voorbehouden aan dit systeem...

                Even nog dit, voordat het op "afzeiken" gaat lijken; ben een tijdje geleden bezig geweest met QLS forty en fifty line ( ook van db-technology) en was daar ook behoorlijk van onder de indruk... krijgt de HK-actor het nog moeilijk mee!! Dus als dit ook geldt voor dit array systeem ( goede prestaties voor een hele schappelijke prijs )dan belooft het wat!!!
                Last edited by HR Soundproductions; 02-10-07, 14:01.

                Comment

                • flash-a-new-generation
                  • Nov 2006
                  • 228

                  #9
                  Originally posted by HR Soundproductions
                  Ahum; koppeling ( acoustisch: dus slechts +3 db)vind toch alleen plaats als dit on-axis gebeurt?Dus dan geldt dat uitsluitend voor de groundstack opstelling en dat de kastjes dezelfde richting hebben.

                  En dan om op die andere 3db erbij om op +6db te komen ook nog eens het vermogen te verdubbelen.... Maar goed, dat geldt dus voor zo'n beetje alles wat je op deze manier opstelt en is dus niet alleen voorbehouden aan dit systeem...

                  Even nog dit, voordat het op "afzeiken" gaat lijken; ben een tijdje geleden bezig geweest met QLS forty en fifty line ( ook van db-technology) en was daar ook behoorlijk van onder de indruk... krijgt de HK-actor het nog moeilijk mee!! Dus als dit ook geldt voor dit array systeem ( goede prestaties voor een hele schappelijke prijs )dan belooft het wat!!!
                  ok zou zeggen, ga het eens een keer beluisteren. G&L heeft een setje staan. de prijs is idd schappelijk en de kasten zijn in samenwerking met RCF gemaakt. louter RCF componenten dus.
                  wij zijn in ieder geval razend enthousiast met het systeem. wij gaan dus door met het uitbreiden van dit systeem.. naast dit systeem gebruiken wij TAD 1inch toppen icm 10inch JBL! en daaronder 18inch RCF esw.. ik vind dat de dB's aardig klinken en het is array.. dus handelbaar daar zijn wij daar naar opzoek.
                  EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                  Comment

                  • Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

                    #10
                    dB technology is een onderdeel van RCF. Een soort van het budget-merk van RCF. Maar daarom zeker niet slechter! Als ze nou ook nog 'ns 'n goede NL-importeur hadden die er wat meer moeite voor deed...

                    BTW: toch leuk om te zien wat er allemaal uit die RCF-hoed is (voort)gekomen/onstaan... En dan bedoel ik ook enkele Mackie's en het complete KV2-verhaal (ja, onafhankelijk maar wel voortgekomen uit, en volgens mij hebben die 2 ook de meeste, belangrijkste en betaalbare/altijd bruikbare innovatie's in en op speakervlak van de afgelopen jaren gedaan)
                    Last edited by Outline; 02-10-07, 17:42.

                    Comment

                    • salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

                      #11
                      Originally posted by Outline
                      dB technology is een onderdeel van RCF. Een soort van het budget-merk van RCF. Maar daarom zeker niet slechter! Als ze nou ook nog 'ns 'n goede NL-importeur hadden die er wat meer moeite voor deed...

                      BTW: toch leuk om te zien wat er allemaal uit die RCF-hoed is (voort)gekomen/onstaan... En dan bedoel ik ook enkele Mackie's en het complete KV2-verhaal (ja, onafhankelijk maar wel voortgekomen uit, en volgens mij hebben die 2 ook de meeste, belangrijkste en betaalbare/altijd bruikbare innovatie's in en op speakervlak van de afgelopen jaren gedaan)
                      Daarbij wil ik graag vertellen dat ik al meer dan 20 jaar een RCF 15 inch bass speaker heb en het 'gewoon' nog dagelijks op z'n fl**er geef!
                      Het zijn goed geconstrueerde,kwaliteits speakers en vele merken zitten er vol mee.... Oef, ff off topic..
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                      Comment

                      • nightline
                        • Oct 2002
                        • 1001

                        #12
                        Originally posted by flash-a-new-generation
                        Beste forumleden,

                        gister hebben wij voor het eerst een deel van onze dB Technologies DVA t4 line-array gebruikt. twee kastjes per kant en daaronder per kant een RCF ESW1800 (600watts continu aan 136dB).

                        Niet om e.e.a. af te zeiken, maar een RCF ESW1800 kan ik niet vinden op de site van RCF en eveneens niet bij google. Ik vermoed dat je de ESW1018 bedoelt..?
                        Een baskast welke 136 Db produceert bij 600 watt continu vermogen.....? Dat moet een flink hoorngeladen kast zijn, volgens mij haalt een Labhoorn dit niet eens. Zover mij bekend is de ESW1018 een basreflex.

                        Vertel eens zit ik zo fout, en zoja graag een linkje naar de site met specs.

                        Mvg

                        Jack
                        Powered by AudioMadness....

                        Comment

                        • Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

                          #13
                          Het is inderdaad de ESW1018 en ja die gaan behoorlijk hard.
                          Zijn sinds kort weer door RCF nieuw leverbaar, blijkbaar was er veel vraag naar.

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            wel geniaal, 2 kastjes van een line-type meteen maar een line-array noemen.

                            Denk dat ik 2 conventionele kastjes maar een horizontaal array ga noemen...

                            Comment

                            • flash-a-new-generation
                              • Nov 2006
                              • 228

                              #15
                              klopt, is de ESW1018.. mijn excuses. deze 18incher is idd basreflex.. maar bouwt flink wat druk. de sub heeft een continu vermogen van 600wrms en een hoog peakrendement.dB

                              Het array systeem (want dat is het ook) was in deze set-up om te proberen hoe het klonk. ik weet niet of u op de hoogte bent welke mogelijkheden er allemaal met dit systeem is? hij kan namelijk al gebruikt worden vanaf twee kastjes. daar is zelfs een speciale beugel voor om er twee op een statief te zetten!!

                              het is nu een project dat waar wij in ieder geval moeite in gaan steken nu wij weten hoe hij klinkt!! wij zijn tenslotte ook maar een set "hobbyisten" die het leuk vinden om dit te doen en er ook meer mee willen doen. als je maar lol erin hebt. dat vind ik het belangrijkste...
                              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                              Comment

                              Working...