Roland Space Echo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

    Roland Space Echo

    hallo, ik vraag me af of er (naast mezelf) nog meer gebruikers zijn van Roland Space Echo's. zowel live als in de studio. ik bezit zelf 3 van de RE201's en deze zijn onmisbaar, ik gebruik ze bij veel live klussen, en in de studio in zowat elk nummer dat ik mix. De warmte, klank en diepte van deze apparaten is ongekend.
    Nu is er ook een digitale versie (RE20) van Roland, ik heb m getest en die klinkt dus helemaal ruk, dus het gaat mij hier om de 201/301, etc etc. de oude ECHTE modellen.
    ik ben benieuwd.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Ik was enorm blij toen de eerste goede digitale echo's verschenen. Zodat ik niet meer met de bandecho's hoefde te werken.
    (Roland, de pearl kloon ervan, dynachord echoplex enz) Geen heimwee naar.

    Een verre kennis had voor zijn shadows-werk eens in de studio een digitaal gebakje uit scandinavie mee die vrijwel perfect alle storingen en rommel van de band en schijfecho's nadeed. Dat was wel indrukwekkend.

    Heb je trouwens de UAD plugin al eens geprobeert.
    Tijdens de trialperiode klonk die behoorlijk identiek aan de roland. Ik heb hem dan ook amper gebruikt

    Kortom: Ja, veel mee gewerkt. Nee, niet mijn cup of tea.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • Freek Fokker
      • Aug 2003
      • 495

      #3
      Toon heeft er een maar dat wist je natuurlijk al, Mike.
      SR20DET

      Comment

      • pmx
        • Jan 2005
        • 29

        #4
        heb er ook drie, allemaal 201's

        wat ik eigenlijk het gaafst vind is dat het drie compleet verschillende 201's zijn qua sound. de ene is puntgaaf en supermooi en helder en de spring is prachtig diep, nummer twee is juist een beetje ranzig en vet voor jaren tachtig dicht prut smeer delays en de derde is een beetje op, dus die geeft nogal vage sounds die laatste moet ik maar eens reviseren om een spare te hebben, ooit...

        ik neem ze live heel vaak mee, al moet ik zeggen dat ik bij sommige bandjes toch voor een d2 ga als ik slechts bij een paar nummers echt een space nodig heb en voor de rest de 2240 prima is.

        Comment

        Working...