The next big thing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    The next big thing

    In navolging van de enorme lijst speakermerken ben ik eigenlijk op zoek naar The next big thing op dat gebied. Daarmee bedoel ik dus: wat wordt het volgende grote merk/standaard-systeem in de branche?

    Hierbij heb ik het dan over systemen van 12"-top en 15/18"-sub (zeg maar D&B C6/C7 sub-combi of Q7-set) tot en met systemen vergelijkbaar met D&B C7 en Dynacord Xa2, dit omdat dit toch de meest gebruikte systemen zijn.

    Vroeger was het vooral EV DeltaMax wat je zag, dat is min of meer overgegaan in D&B, maar wat is het volgende? Zelf kom ik de laatste tijd redelijk veel Dynacord (vooral de Variline) tegen, maar ik kan daar op dit moment nog geen conclusie aan verbinden. Dus: wat komen jullie regelmatig tegen? (niet waar je zelf mee werkt, maar op inprikt e.d.)

    Nog even over Dynacord Variline: ik heb het idee dat dat het succes gaat worden wat EV RX-serie niet echt is geworden. Daarbij valt het mij op dat ik tegenwoordig regelmatig Rx-setjes (van het 1e uur?) bij Drive-inners tegen kom.
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Ik ben zelf een Dynacord aanhanger, maar de Variline zal nooit een D&B kunnen evenaren kwa populariteit...Variline is inderdaad een echt leuk systeem waar ik veel van verwacht, maar niet dezelfde hype als bij D&B...Ik weet wel dat Dynacord in het algemeen in de lift zit, dat vind ik een goede zaak...;-) Zelfs in America komt er steeds meer Dynacord.

    In mijn optiek is het zo : EV maakt vooral de grote systemen, niet zonder succes en Dynacord de kleinere. Alleen vind ik, naar mijn smaak, klinken de kleinere EV systemen erg Americaans, schel en hard. Dynacord, die dezelfde componenten gebruikt, behalve de filtering, klinkt dan ineens veel 'liever', zeg ik altijd, dat is ook wat mij trekt in Dynacord, de klank. Ik heb in de tussentijd met een aantal Dynacord systemen gewerkt, de een is top de ander wat minder, maar das bij elk merk. Zelfs bij DAP (dit was een grapje tussendoor...voor de mensen die het niet snappen..)

    Maar zelf denk ik wel dat er meer een soort hype gaat ontstaan rond L-Acoustic...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • Outline
      • Feb 2006
      • 1434

      #3
      Ik zeg: neem de ZX5. Als er een irritant schelle EV-kast is... Fijn om te horen dat het toch al die tijd niet aan mij heeft gelegen!

      Had zelf ook al de indruk dat Dynacord weer in de lift zit. Maar waarom precies? Hebben ze het dan beter door hoe het hier werkt dan EV? Laten we eerlijk zijn: in basis is de Variline de tweelingbroer van de RX. Alleen beter uitgerijpt en met nieuwe, betere drivers. Geilen ze bij EV alleen nog maar op groot, groter, grootst? Feit blijft dat ze in de midrange van hun producten niet echt iets spectaculairs hebben: Xnc en de rest vind ik verouderd, Xi (hier gehad) te lomp voor wat het kan en RX... Gewoon wat mij betreft net niet.

      Nog even over Dynacord: stond laatst (noodgedwongen?) te werken met een AM12 en dat beviel me best wel! En net wat je zegt en wat mij opvalt, is dat je de laatste tijd gewoon echt merkbaar meer Dynacord tegen komt dan een jaar of 2 geleden. Van bijna nooit naar regelmatig.

      Wat verwacht jij dan van L'Acoustics? Heb net nog even op de site gekeken en kan niet zeggen dat ik iets spectaculairs heb gezien. Maar dat kan ook aan mij liggen...

      Comment

      • rutvanelk
        • May 2004
        • 27

        #4
        He mensen,

        Zijn hier al mensen die ervaringen hebben met de Dynacord variline? En weet iemand welke topkast het beste boven de variline sub18 past?

        Gr,
        Rutger

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Wij hebben bij ons de enkel 18 in combinatie met de 15 top...Met pinksteren ga ik zelf met de dubbel 18 dubbel 12 draaien ter demo...Was vanaf dag 1 impressed over die combi...Nu nog ff zelf aan de hobby..
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • wouter_jp
            • Aug 2003
            • 105

            #6
            Originally posted by Outline
            Wat verwacht jij dan van L'Acoustics? Heb net nog even op de site gekeken en kan niet zeggen dat ik iets spectaculairs heb gezien. Maar dat kan ook aan mij liggen...
            plaatjes van speakers zijn meestal niet echt spectaculair nee.

            maar ik denk dat als je in de range waar jullie het over hebben gaat kijken,je toch bij een set arcs`sen uit komt.

            arcsen zijn niet echt bepaald nieuw te noemen maar misschien wel "spectaculair"
            een setje van 3 arcs en 2 sb218/sb28 per kant doet mij nog steeds verbazen,of het nu gaat om hardcore/live band/spraak.

            ga je wat groter,dan kom je bij de dv-doscen en v-doscen uit.
            deze series zijn toch wel een van de meest gebruikte/meest gevraagde in de (tour) industrie.
            spelen !!

            Comment

            • arie
              • Feb 2003
              • 550

              #7
              ik denk dat je dit ook even in een bepaalde prijs groep moet zien de merken als dynacord en ev zitten in dit segment meer in het midden terwijl er merken zijn die vele malen beter klinkende prodcten maken maar waar de prijs ook veel hoger van is zoals meyer, eaw met hun nieuwe actieve nt serie enz groeten arjan

              Comment

              • wouter_jp
                • Aug 2003
                • 105

                #8
                Originally posted by arie
                ik denk dat je dit ook even in een bepaalde prijs groep moet zien de merken als dynacord en ev zitten in dit segment meer in het midden terwijl er merken zijn die vele malen beter klinkende prodcten maken maar waar de prijs ook veel hoger van is zoals meyer, eaw met hun nieuwe actieve nt serie enz groeten arjan
                dat is zeker waar,en dat is waarschijnlik ook de reden waarom dit nog geen echte "hype" is.
                spelen !!

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  ik denk dat je dit ook even in een bepaalde prijs groep moet zien de merken als dynacord en ev zitten in dit segment meer in het midden terwijl er merken zijn die vele malen beter klinkende prodcten maken maar waar de prijs ook veel hoger van is zoals meyer, eaw met hun nieuwe actieve nt serie enz groeten arjan
                  Heb je ooit de VL serie gehoord? Dat vraag ik me dan toch echt af....Ook EAW en Meyer hebben kasten n deze prijsklasse...VL serie zit op een beetje setje ook rond de 15000,- Ik denk dat in dit soort prijsklassen al over smaak gaat...
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • rutvanelk
                    • May 2004
                    • 27

                    #10
                    He Olaf,

                    Wat zijn jou ervaring met de Variline set? In wat voor zalen met hoeveel mensen zet jij een setje; enkel 18, enkel 15 per kant?

                    Wat voor versterkers/ processoren raad je aan en wat heb jezelf op de set staan?

                    Gr,
                    rutger

                    Comment

                    • Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

                      #11
                      Ik zie deze combie als een moderne versie van de PowerMax5...Bij os wordt ie in de showroom aangestuurd door een Dynacord L1600..:-)

                      Het setje waar ik in mei mee ga draaien is voorzien van PowerH versterkers...Das dus nog even afwachten...

                      De basjes klinken in ieder geval anders dat je van Dynacord gewent bent...Ze klinken strakker, naar mijn smaak ook mooier...
                      Olaf Duffhuës

                      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                      Comment

                      • sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

                        #12
                        Originally posted by arie
                        ik denk dat je dit ook even in een bepaalde prijs groep moet zien de merken als dynacord en ev zitten in dit segment meer in het midden terwijl er merken zijn die vele malen beter klinkende prodcten maken maar waar de prijs ook veel hoger van is zoals meyer, eaw met hun nieuwe actieve nt serie enz groeten arjan
                        EV midden segment? heeft welliswaar een heel breed assortiment maar XAray en Xline is toch echt geen midden segment lijkt me....

                        Enne Olaf, is dat niet ongeveer hetzelfde als het Rx van EV??

                        Comment

                        • BlackLight_Frank
                          • Feb 2004
                          • 143

                          #13
                          Originally posted by Olaf Duffhuës
                          Wij hebben bij ons de enkel 18 in combinatie met de 15 top...Met pinksteren ga ik zelf met de dubbel 18 dubbel 12 draaien ter demo...Was vanaf dag 1 impressed over die combi...Nu nog ff zelf aan de hobby..
                          En wij gaan met pinksteren weer met de PX van EV op pad, ook dubbel 18 en dubbel 12 inch. Deze klinkt in een lege tent wat schreeuweriger dan de RX, maar 's avonds met een volle tent geen centje pijn !!
                          ZX-5 is idd zonder processing wel schreeuwerig, maar als je daar een beetje mee EQ'd valt dat ook echt wel mee.
                          Maar goed, is niet te vergelijken met een EX RX 212 naar mijn idee, zo'n full range kast.

                          Frank
                          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

                          Comment

                          • arie
                            • Feb 2003
                            • 550

                            #14
                            Originally posted by sjoerd
                            EV midden segment? heeft welliswaar een heel breed assortiment maar XAray en Xline is toch echt geen midden segment lijkt me....

                            Enne Olaf, is dat niet ongeveer hetzelfde als het Rx van EV??

                            dit is dus precies wat ik bedoel, x aray en xline is een andere gebruikersgroep/prijsklasse dan rx en die nieuwe px serie, de rx en px lijn moet je dan ook niet vergelijken met de duurdere serie's van eaw meyer enz(ook natuurlijk niet met de duurdere serie van ev)groeten arjan

                            Comment

                            • rutvanelk
                              • May 2004
                              • 27

                              #15
                              Met wat voor power H versterkers ga je er op draaien? en ik neem aan met 2 op 1 set?

                              Hoor graag van je, in mei hoe de set bevalt!

                              Comment

                              Working...