zie door de shure's het bos niet meer...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bran0985
    • May 2004
    • 75

    zie door de shure's het bos niet meer...

    Mijn meiske wil een nieuwe microfoon. Op zich geen probleem want de sennheiser ew 3oo waar ze nu mee werkt is toe aan vervanging.
    Nu wil ze wat anders en heeft haar zinnen gezet op shure (waarschijnlijk omdat ze daar vroeger altijd mee zong)
    Vanzelfsprekend gaan wij eerst één en ander uitproberen maar welk shure type is op dit moment de beste... of hebben jullie betere tips..
    Moet wel zender zijn.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Voor wat voor optredens wordt de microfoon gebruikt ?
    Wat voor locaties ?
    Wat voor muziekstijlen ?

    En ...
    Wat is ongeveer het budget. Want bij Shure gaat het van enkele honderden euro's tot enkele duizenden.

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      ew 3oo is uitsluitend de zender. (en een goede ook)

      Daar kun je ook een andere (nieuwe) kop op zetten. Ook shure.
      Ik ben van de betaalbare shurezenders niet kapot. En het zou zonde zijn een goede zender weg te doen omdat de microfoonkop vervangen gaat worden.
      Last edited by showband; 12-09-07, 11:53.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Ook iets om wel even bij na te denken, ben ik net vergeten te vermelden.

        Kies een microfoon die het beste bij de stem van de zanger(es) past. Het is dus best mogelijk dat dit weer een Sennheiser zal zijn. Staar je dus niet blind op één merk, maar probeer verschillende types van verschillende merken uit.

        Ook de opmerking van showband is natuurlijk waar. Wat is er versleten aan de EW300 set ??

        Comment

        • bran0985
          • May 2004
          • 75

          #5
          Originally posted by MarkRombouts
          Voor wat voor optredens wordt de microfoon gebruikt ?
          Wat voor locaties ?
          Wat voor muziekstijlen ?

          En ...
          Wat is ongeveer het budget. Want bij Shure gaat het van enkele honderden euro's tot enkele duizenden.
          Locaties: café, zaal, tent....uhhh overal
          stijl: alle... maar zie het als een tapeact...maar dan anders...
          Budget: tja, het moet goed zijn... maar zeg maar tot 2000 euro
          Last edited by bran0985; 12-09-07, 16:30.

          Comment

          • bran0985
            • May 2004
            • 75

            #6
            Om het even compleet te maken;
            Ik ben ook van plan om de kop te vervangen van de ew300. (jammer dat die optie niet voor mij zelf te doen is)
            maar jullie weten vast wel hoe het (vaak) gaat bij zangeressen ze wil een ander geluid.. proberen..
            Geen discussie dus gewoon proberen en komt ze terug op de ew300 gebruik ik hem gewoon zelf
            Last edited by bran0985; 12-09-07, 16:31.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Beyer maakt hele nette draadloze handhelds voor vrouwelijke vocalisten,
              Opus 900 met een 9781 kapsel, erg prettige ervaringen mee!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • bran0985
                • May 2004
                • 75

                #8
                Originally posted by moderator
                Beyer maakt hele nette draadloze handhelds voor vrouwelijke vocalisten,
                Opus 900 met een 9781 kapsel, erg prettige ervaringen mee!
                Ik ga eens kijken op de beyer site.

                Comment

                • TonBeljon
                  • Apr 2006
                  • 104

                  #9
                  Een Shure?? Voor een Zangeres? Een heerlijke Beta 58a natuurlijk!

                  Comment

                  • berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

                    #10
                    Weet je wat nóg beter klinkt?


                    Een mic aan een draad !! ;-)



                    Ha ha, nee... ik zou het lekker op een dynamische Shure houden... de goedkope zenders zijn inderdaad wel minder goed dan de vergelijkbare Sennheisers. Echter, wat KLANK betreft.... Daarbij, met wat goed zoeken kun je een sprietje uit een rest-partij halen voor 2000 euro (dat is die topserie voorafgaande aan de huidige U4D. Een U4D setje is wat aan de dure kant denk ik, anders misschien 2e hands sprietje? Grill vervangen (15 euro) en gaan met die banaan...

                    Ik zou trouwens zeker ook alle mics eens in de 'draad-versie' proberen, zo kun je tenminste onderscheid maken tussen het geluid van de kop en het geluid van de zender.

                    Heb laatst ook met een set draadloze Beyers moeten werken... weet het type niet, maar ze klonken echt VERSCHRIKKELIJK SLECHT !!! Zal wel een redelijk goedkope serie geweest zijn, anders zou het echt schandalig zijn voor wat daaruit kwam.

                    Afijn, hopelijk kun je hier iets mee.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                    Comment

                    • Brinky
                      • Jun 2005
                      • 104

                      #11
                      Lijkt mij, als je met Shure iets wil gaan proberen dat je bi een vrouw gelijk begint bij de beta 87 vanwege de warmte en frisheid door het grote frequentie bereik.

                      Meestal komt het daar toch wel op neer...

                      Maar goed, dan heb je alleen de kop, dan moet je nog kijken naar welk zendsysteem je gaat gebruiken. Voor het budget wat je hebt is ULX of SLX prima!

                      Weet ook zeker dat als ze dit probeert, een heel end tevreden zal zijn...

                      Succes!
                      Don't give me that shit!!

                      Comment

                      • Robin.vd.Have
                        • Nov 2005
                        • 165

                        #12
                        Altijd maar die vrouwen meteen op een 87er knallen.
                        Misschien heeft deze vrouw wel juist een stem die veel beter bij een 58 past.

                        Ik zou de ULX serie van shure eens proberen. Is een prettige serie, mits ze niet echt schreeuwt. Wat ik heb gemerkt op deze serie is dat je hem sneller dicht schreeuwd dan een U4 of UR serie.

                        Ik zou haar proberen van het merk af te halen en haar te gaan laten luisteren hoe het klinkt. Ga naar een goede zaak waar ze de tijd voor je nemen en probeer alle merken uit en luister puur naar wat eruit komt, en kijk zeker niet naar het merk.

                        Comment

                        • shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

                          #13
                          2000 euri is een hoop geld, afhankelijk van het aantal optredens ook een beetje, (afschrijving per optreden) kijk ik naar de slx en de uhf u en de r serie tot 1000 euro een beta 87 met slx boven de 1000 een U of R serie systeem.

                          En dan is er ook nog Sennheiser 3000 met een 865 kop
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                          Comment

                          • bran0985
                            • May 2004
                            • 75

                            #14
                            Originally posted by shure-fan
                            2000 euri is een hoop geld, afhankelijk van het aantal optredens ook een beetje, (afschrijving per optreden)
                            Gem. 100/120 per jaar.
                            Ik wil zéker niet minder dan de sennheiser! Draadje zijn wij ook voorstander van... maar ja... in een volle kroeg/zaal is dat niet zo handig.
                            Zeker niet als je nog wel eens op een tafel/bar/o.i.d. wil springen.
                            Ik ben nu zover dat wij eerst een nieuwe kop op de sennheiser gaan zetten... daarnaast koop ik 2 verschillende shure's (met touwtje) om uit te proberen. (wat overblijft ga ik zelf gebruiken) Ook ben ik van mening dat op verschillende lokaties je kan expirimenteren met verschillende microfoons.

                            Comment

                            • Lanfear
                              • Oct 2007
                              • 13

                              #15
                              ik zing zelf klassiek(althans met die techniek) en ben op zoek naar een draadloze microfoon een beetje een instapmodel(dus niet gelijk 500-600 euro) om te kijken of draadloos me bevalt. Mijn ervaring in zalen is dat de shure sm58 bedraad erg schel/fluitachtig in de hoogte klinkt(maar dat kan ook misschien aan de geluidstechnici gelegen hebben?)
                              Nu hoorde ik laatst een zangeres(ook klassiek) met een draadloze sm58 en vond het toch eigenlijk wel goed klinken....beter dan de betaversie die dezelfde avond ook gebruikt werd. Kan iemand misschien een beetje vertellen wat het verschil is tussen bijv. een shure slx2 sm58 draadloos, een shure pg 58, 24E en een shure pgx 24/sm58
                              of zijn de instapmodellen van sennheiser beter?

                              is het zo dat de instapmodellen sneller last hebben van storing met draadloze in ear monitors op hetzelfde podium?

                              Comment

                              Working...