shure sm 58 beta ( real - fake )

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    shure sm 58 beta ( real - fake )

    Dit kwam ik tegen op de site van asc .





    De linken werken blijkbaar niet altijd, waarschijnlijk wordt aan de site gewerkt of zoiets
    Bij deze www.asc-audio.com

    sis
    Last edited by sis; 20-08-07, 11:05. Reason: link werkte niet, hopelijk nu wel
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

    #2
    Je link doet het niet, gelukkig staat het verhaal wel keurig op de 'Home' van de site.

    Vraag me nu érg af of mijn, pas aangeshafte(marktplaats voor 80,- nieuw in doos), BETA's wel orgineel zijn.. Enigste verschil wat ik KAN ontdekken is dat van punt8 op de website. Bij mijn BETA58 is dit ook gewoon geschilderd..

    Straks de connector maar eens eraf schroefen om te checken of hij wel symetrisch is gesoldeerd.. (punt 5)
    lala..

    Comment

    • jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

      #3
      'k heb ooit ook eens goedkoop Beta 58's gekocht via internet.
      Bij het uitpakken had ik gelijk al zoiets van: dit klopt niet....

      Interdaad klankverschil met mijn andere Beta 58.

      Waar het mij vooral bij opviel was de kleur van de ring, en dat die ring snel eraf ging.

      uiteindelijk doorverkocht

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        Op het moment is er ook zoiets met sennheiser draadlozen aan de gang.
        China copieen met een evolution serie doos en een 3000 of 5000 nummer
        Op marktplaats staat een set te koop waarbij het ook gewoon erbij staat.
        "dit is een chinese versie niet de duitse"
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

          #5
          Ik heb ook een keer een neppert in mijn handen gehad.
          Deze had duidelijk niet de geveerde ophanging die de originele wel had.

          Ook een punt om op te letten dus.

          Comment

          • MatthiasVB
            • May 2007
            • 52

            #6
            Bedankt voor het melden, nu weet ik op wat ik moet letten. Daar ik binnenkort een heel stel beta's zou aanschaffen komt dit goed van pas!

            Comment

            • jens
              • Aug 2004
              • 1067

              #7
              mijn beta 58 voldoet aan alle eisen van een echte shure...

              aleen het verhaal over de verf op het draadend klopt niet bij mij....

              maar idd fijn dat dit gemeld word

              Comment

              • GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

                #8
                Originally posted by jens
                mijn beta 58 voldoet aan alle eisen van een echte shure...

                aleen het verhaal over de verf op het draadend klopt niet bij mij....

                maar idd fijn dat dit gemeld word
                Zelfde probleem hier, ook al opengeschroeft om te kijken naar de pinbezetting van de xlr?
                lala..

                Comment

                • jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

                  #9
                  omdat ik me net verveelde toch maar even getjekt en klopt gewoon....

                  allen dat puntje wat ze zeggen over het mee spuiten is dus niet correct....

                  maar wat ik me nu afvraag...zijn er eigenlijk niet meer modellen die overeen komen met de fake mic's?? volgens mij is er zoveel van die budget troep die erop lijkt volgens mij moddelen van dap die er best wat weg van hebben....
                  Last edited by jens; 20-08-07, 20:27.

                  Comment

                  • JVS
                    • Mar 2004
                    • 317

                    #10
                    Ik dacht een tijdje geleden ook ooit een aantal Beta58a's en Beta57a's te kopen voor een net bedrag. Nieuw in doos etc.. Bij verkoper (in de buurt) langsgegaan en op het eerste oog eigenlijk niets vreemds opgevallen, dus microfoons meegenomen..

                    Bij thuiskomst merkte ik al gelijk een verschil in gewicht op. De gekochte exemplaren waren een stuk lichter dan mijn originele en de Shure-specsheets. Even opgengemaakt en gelijk duidelijk. Grote bende binnenin, missende impedantietrafo'tjes etc..

                    Verkoper opgebeld en medegedeeld dat ik 15 minuten later bij hem voor de deur stond met alle microfoons - geld terug. Een uurtje later stonden ze weer op marktplaats..

                    Tevens had deze persoon een aantal Shure draadloze en Sennheiser EW-G2 draadloze sets staan. Deze heb ik toen ik de beta's terugbracht ook even bekeken, en waren allemaal fakes... !!

                    Kijk maar eens op b.v. Ebay hoeveel Sennheiser EW-G2 setjes worden aangeboden met op de foto in de doos batterijen met chinese tekens erop, dan weet je genoeg.. !

                    Dus: héél goed opletten wat je koopt, ze worden overal aangeboden !!
                    Reden te meer om ze netjes bij een officiële dealer te halen..

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      van de sennheiser site:
                      Sennheiser Worldwide: Microphones, Headphones and Wireless Systems

                      en een voorbeeld:
                      Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #12
                        Ik denk dat we samen goed bezig zijn om de rommel van de markt te halen .
                        Toevallig kwam ik op de site van asc terecht met dit shure bericht . blijkbaar zijn er nog andere merken die dit probleem hebben !
                        Laten we elkaar samen op de hoogte houden, dit lijkt mij verstandig .
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • TristanAV
                          • Aug 2007
                          • 32

                          #13
                          Dit hebben wij ook al een keer meegemaakt met video matrixen van extron ze bleken niet eens rgbhv te hebben (wat wel hoort bij dat type). Dus ook die gingen naar die loods terug

                          Comment

                          • GoTMoRe
                            • Aug 2005
                            • 350

                            #14
                            Originally posted by sis
                            Ik denk dat we samen goed bezig zijn om de rommel van de markt te halen .
                            Toevallig kwam ik op de site van asc terecht met dit shure bericht . blijkbaar zijn er nog andere merken die dit probleem hebben !
                            Laten we elkaar samen op de hoogte houden, dit lijkt mij verstandig .
                            sis
                            Ik probeer woensdag (en anders Vrijdag) langs te gaan bij m'n werk, en hem daar te vergelijken met een 'echte' Beta58..

                            Ik hou jullie op de hoogte. (vind dit toch wel zwaar kl*te)

                            Adverteerder waar ik mijn mic's weg heb:

                            Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland
                            lala..

                            Comment

                            • sompi
                              • Mar 2003
                              • 200

                              #15
                              als iemand sm57 en 58 nieuw aanbied voor 70 euro per stuk
                              is hier altijd een reukje aan

                              Comment

                              Working...