Draadloos je draadloos systeem monitoren??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo4ever
    • Mar 2003
    • 18

    Draadloos je draadloos systeem monitoren??

    Vraagje?

    Ik ben voor een giga klus met zeer veel draadloze systemen in de lucht opzoek naar een mogelijkheid om via de laptop draadloos het hele zooitje te kunnen monitoren.

    Het is de bedoeling dat we gaan draaien op Sennheiser. Het zullen dus de EM3532 ontvangers worden aangezien de EM3732 nog even op zich laat wachten.

    Als IEM zal het waarschijnlijk de SR3256 zenders met EK 3253 ontvangers gaan worden.

    Ik kan de microfoon ontvangers wel aan draad uiteraard monitoren via de rs232 poort of via de net-1 maar ik wil deze verbinding graag wireless hebben zodat ik rond kan lopen met zenders om zo makkelijk drop-outs te kunnen checken.

    Iemand ervaring hier mee??
    [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

    #2
    Ik weet dat je de AKG draadloze systemen op HiQnet kan hangen, en dus via wireless ethernet kan bedienen... maar AKG is waarschijnlijk geen optie?

    Comment

    • theo4ever
      • Mar 2003
      • 18

      #3
      Meer als 30 zenders zou ik inderdaad niet met AKG aandurven
      [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        aan de ts:

        neem 2 laptops en een wlan router,

        sluit 1 laptop aan op je ontvangers / zenders en zorg dat je op het scherm van die laptop alles kunt zien,

        De 2de laptop installeer je Radmin op zodat je de 1ste laptop over kunt nemen en heb je je gegevens precies zoals jij het wil,

        ps. geen optie om shure uhf R in te huren?




        Akg zou ik zoizo niet willen hebben (krijg ik een nare smaak van, eigen mening)
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

          #5
          het senheisser systeem heeft een log functie
          waardoor je met je zender over het podium kan lopen en daarna kan checken waar de dropout's zaten
          dit is hoe de "grote" jongens het doen
          monitoring draadloos maken is leuk maar blijft je systeem hangen of heb je teveel latency door je verbinding mis jij je drop out.

          Comment

          • theo4ever
            • Mar 2003
            • 18

            #6
            Shure UHF-R geen optie. Sennheiser is "sponsor"
            [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]

            Comment

            • shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

              #7
              ^^ oke,

              wat je ook kunt doen (aangezien martijn wel gelijk heeft met de vertraging in het signaal) is 2 zenders bij iemand opknopen (alleen de zenders geen mics) en die persoon laten rondlopen terwijl jij bij je ontvangers zit en kijkt.

              Maar normaal gesproken.. (indien je genoeg kaas heb gegeten van zender materiaal) hoef je geen rondloop te doen, gewoon de boel opstellen, antennes laten kijken naar performance gebied en klaar


              btw: hoeveel zenders en in ears ga je draaien?
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

              Comment

              • martijn verkerk
                • Nov 2005
                • 300

                #8
                [quote=shure-fan;464858]^^ oke,

                wat je ook kunt doen (aangezien martijn wel gelijk heeft met de vertraging in het signaal) is 2 zenders bij iemand opknopen (alleen de zenders geen mics) en die persoon laten rondlopen terwijl jij bij je ontvangers zit en kijkt.

                Maar normaal gesproken.. (indien je genoeg kaas heb gegeten van zender materiaal) hoef je geen rondloop te doen, gewoon de boel opstellen, antennes laten kijken naar performance gebied en klaar


                btw: hoeveel zenders en in ears ga je draaien?[/quote
                waarom zonder mic's?????
                het meegezonden audio signaal heeft invloed op je hoogfrequent!!!

                Comment

                • shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

                  #9
                  ik doelde hierbij alleen op het rf gedeelte, ik zou liever niet iemand op het podium willen storen om die persoon even te bezenderen, mke2tje eventueel vasttapen aan de beltpack zodat die als compact pakketje bij iemand aan de riem kan is mogelijk (in mijn geval he) maar om iemand volledig te be-micen terwijl je alleen nieuwsgierig bent naar drop out neuh, hoeft van mij niet

                  TS:

                  Hoe groot wordt je speelterrein?
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                  Comment

                  • joe
                    • Jan 2003
                    • 446

                    #10
                    Je hebt kastjes om je rs232 draadloos te maken, ik gebruik ze zo af en toe om me soundweb draadloos aan te sturen.

                    Maar als het 1 malig is zou ik gewoon een 2de labtop pakken en remote desktop (of een andere mooi programma)

                    Als ik zender/frequentie tech ben pak ik om naar de drop-outs te checken, meestal gewoon een in ear met zender.
                    Als je luisterd naar het signaal hoor je tenminsten wat (vooral de drop outs/suisen) de oorzaak kan zijn van de drop outs. om dit aan ledjes te zien is een stuk lastiger.
                    Tijdens de show kijk je naar het rf signaal, monitor je het signaal en scan je de ether. En ja dan is het toch wel makkelijk dat je dat op een andere plek kan doen dan onder/naast/achter een podium.

                    het senheisser systeem heeft een log functie
                    uhf-r trouwens ook


                    Heb je er ook over na gedacht dat je ook de ether moet(zou wel heel mooi/belangrijk zijn) kunnen scannen in de banden van de in ears?


                    suc6 en laat even weten hoe het geworden is.
                    PS. waar is het feestje!?

                    Groeten,
                    Marco

                    Comment

                    • theo4ever
                      • Mar 2003
                      • 18

                      #11
                      Dank voor jullie reacties.
                      Vind de oplossing van een remote desktop erg oke. Nooit bij nagedacht!
                      Ik sprak trouwens over een rs232 verbinding maar de data verbinding van sennheiser gebruikt het rs 485 protocol, sorry.

                      Gelukkig is het niet de eerste grote zender klus van mij. Heb inmiddels al enkele jaren ervaring met "relatief" complexe rf klussen. Echter heb ik nog nooit zo uitgebreid het RF gemonitord als nu noodzakelijk omdat het altijd op voor mij "bekende" locaties geweest is. Echter in dat geval is de locatie "nieuw" voor mij en vele 3de partijen en de opkomst van dvb-t zal het ietwat complexer worden.

                      Waar het precies om gaat kan/mag ik jullie nog niet vertellen ivm met een rechtenkwestie.

                      Maar het gaat om een internationaal live uitgezonden evenement in 1 van de grotere evenementen locaties van Nederland.

                      Qua zenders zitten we nu op 38 en qua in-ears wil ik het proberen binnen de 10 mix en te houden en dan meerdere ontvangers.

                      Sorry dat ik zo vaag blijf maar ik mag voor de rest nog niks loslaten. Zodra er meer duidelijkheid is laat ik het jullie weten.
                      Last edited by theo4ever; 10-08-07, 23:49.
                      [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]

                      Comment

                      Working...