Yamaha DM 1000 probleempje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

    Yamaha DM 1000 probleempje

    Hallo,

    Heb net een DM 1000 aangeschaft, maar krijg het niet voor elkaar om de inputkanalen via de stereo fader te laten lopen.
    Vanaf de fabriek gaat dit (volgens mij) via omni 9+10.
    Daar krijg ik wel signaal uit, alleen dat gaat rechtstreeks via ingangsfaders naar omni 9 en 10, dus de (master) stereofader doet niets!
    Waar maak ik nu een fout?

    Grtz. Herman
  • Jochem Pastoor
    • Apr 2004
    • 47

    #2
    Herman,

    Een paar korte vragen om wat meer te weten te komen:
    - Heb je de tafel volledig geinitialiseerd (dwz. de 'standaard' settings geladen)? ('store' ingedrukt houden tijdens het aanzetten)
    - Werk je in de juiste layer? Staat de tafel in 'fader' of 'aux' stand?
    - Staat het kanaal naar 'stereo' gerout? (rechts naast het display)

    Ik verwacht dat je bij het controleren van bovenstaande vragen de mogelijke fout al tegenkomt... Uiteraard zijn we hier erg benieuwd naar het uiteindelijke probleem en je oplossing!

    Succes,

    Jochem

    Comment

    • Draad
      • Apr 2001
      • 122

      #3
      Dag Jochem,

      Op alle vragen ja, en hij staat op fader.
      Het lukt me niet!!!
      Ergens een routing probleem denk ik, MAAR WAAR?????

      Grtz Herman

      Comment

      • aameijer
        • Oct 2005
        • 67

        #4
        Hoi Herman,

        Wellicht open deur maar heb je de omni toegewezen. Dit doe je via output patch en dan op de bewuste omni draaien aan het datawiel totdat je ST.L en op de andere omni ST.R hebt. Na selectie wel even bevestigen met de enter toets.

        Auke

        Comment

        • Bert
          • Aug 2000
          • 155

          #5
          He Droadje,
          toch een dm1000 gekocht? Misschien is 't handiger met de manual erbij.
          Bekijk je output patch eens; pag 47
          Staat je stereo out kanaal wel aan? Pag. 84 onderste afb.
          suc6
          It\'s only Rock \'n\' Roll
          But I like it

          Grtz,
          Bert.

          Comment

          • Draad
            • Apr 2001
            • 122

            #6
            Ha Bert,

            Ja vorig jaar ging hij niet door, dit jaar voor de helft van de prijs. Heb hier 1 seconde over nagedacht, haha
            Heb al wel van alles geprobeerd, maar zal als ik deze week een keer thuis kom (chauffeur he?) je advies eens opvolgen, en als dit niet lukt kom ik een keer bij je.
            Vind het alleen een beetje vreemd dat als ik hem naar de fabrieksinstellingen heb teruggezet, de omni 9+10 op "ins st l+r" staan, terwijl er in de handleiding "st l+r" staat.
            Krijg er na wat klooien ook wel geluid uit op omni 9+10, maar buiten de stereo fader om. Dus alleen via de ingangsfaders.
            Maar goed, ik probeer nog wel ff wat, en als er verder nog goed advies is........GRAAG

            Grtz. Herman (of droadje)

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Zo te horen is er een insert op de master aangemaakt die via Omni OUt 9 en 10 loopt. Deze zal dan waarschijnlijk weer terugkomen om een van de Omni INs.

              Doordat deze insert wel is aangemaakt, maar er hoogstwaarschijnlijk geen EQ oid is aangesloten werkt deze niet. Haal de insert dus uit de OUT en INput Patch en dan zal het waarschijnlijk gewoon werken. Wel zorgen dat de L & R gepatched is naar twee van de Outputs

              Comment

              • Draad
                • Apr 2001
                • 122

                #8
                Dag allemaal,

                Alles werkt zoals het hoort. De stereo out gaat mooi via omni 9+10, alleen kan ik schuiven aan de stereo out fader wat ik wil, maar er gebeurt niets!!!
                Ga ik echter de stereo fader bedienen via de "view sectie" (dus met het parameter wiel, dan gaat de fader mooi schuiven en alles werkt zoals het hoort.
                MAAR NIET ALS IK DE STEREOFADER ZELF GA SCHUIVEN.
                Hoe kan dit toch????

                Grtz Herman

                Comment

                • Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

                  #9
                  Faders eens kalibreren of testen?
                  Moet wel ergens mogelijk zijn in een menuutje of een toetscombinatie bij het aanzetten.
                  Misschien komt daar een probleem uit met de stereofader...
                  Ergens op je scherm moet je ook de waarde kunnen zien waarop de fader staat ('view' ergens denk ik), verandert deze op het scherm als je de fader beweegt?

                  Comment

                  • Bert
                    • Aug 2000
                    • 155

                    #10
                    Wat 't ook nog zou kunnen zijn, fader touch sense reageert niet goed. Brand het ledje/knop select boven de master fader als je deze beweegt of aanraakt?
                    Zoniet, handmatig selecteren.
                    Het fader touch sense ding kun je instellen in het setup menu/prefer 2.
                    Weet je zeker dat de tafel op de fabrieksinstellingen staat?
                    Dit doe je als volgt; "store" ingedrukt houden terwijl je de tafel inschakelt. In het scherm kies je nu "initialize" dan druk je op "enter" De tafel start nu opnieuw op.
                    It\'s only Rock \'n\' Roll
                    But I like it

                    Grtz,
                    Bert.

                    Comment

                    • Draad
                      • Apr 2001
                      • 122

                      #11
                      Bedankt allemaal,

                      En ja hoor....... als ik de fader touch uit zet werkt hij wel!!!!!
                      Zal wel iets met gebruikssporen te maken hebben, want kanaal 7 had hier ook last van.
                      Zelf vond ik fadertouch nogal zenuwachtig, en gebruik ik (denk ik) liever de "SEL" knop.
                      Dat denk ik, is omdat ik hem alleen nog maar aan het proberen was thuis , en niet op locatie.

                      Grtz Draad

                      Comment

                      • bartjoosse
                        • Aug 2007
                        • 4

                        #12
                        Probeer inderdaad eens de faders te calibreren, wij hebben weleens gehad dat de faders spontaan naar het midden vlogen. Na callibreren was dat weer verholpen.
                        Anders kan je nog proberen om de basis instellngen terug te halen.

                        Mocht dit alles niet werken, neem dan eens contact op met de grooth audio, doet bij ons het onderhoud van de dm1000. www.degrooth.nl

                        Comment

                        Working...