Compressors

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    Compressors

    Wel gewaardeerde collega's,

    Ik ben eens aan het rond snuffelen voor nog 2 compressors. Nu zat ik te denken aan : DBX 160AD, SPL Dynamaxx (Na een tip van Mike Manders) of de Drawmer DL241. Het gaat mij eigenlijk alleen om 2 'extra' kanalen voor o.a. vocalen. Nu kan ik uiteraard zoals altijd als ik iets in mijn hoofd heb, moeilijk een keuze maken...

    In princiepe is het de bedoeling dat er een 2de rackje bijkomt, naast mijn andere rack. Ook hou ik graag merk bij merk, alleen zover ik kan ontdekken, maakt SPL geen gate's. Drawmer en DBX daarin tegen wel. Volgens mij wordt het allemaal ook wel goed geaccepteerd

    Wat ik graag wil weten : de ervaringen met de genoemde apparaten.

    Brand los!
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

    #2
    SPL maakt misschien geen conventionele gates, maar wél de Transient Designer !! Dat ding is in ieder geval waanzinnig!

    Ik moet je zeggen dat ik wel een paar keer met een Dynamaxx gewerkt heb en dat dat apparaat erg goed klinkt, een echt goede vergelijking heb ik nog niet echt kunnen maken, maar de indruk is zeer goed. Wat me er een beetje aan tegen staat is het gebrek aan instel-mogelijkheden. Met alleen een 'compression' en 'gain' knop en wat switches moet je je ding doen... Persoonlijk ben ik altijd wel van 'instel-mogelijkheden' om zo tot een weloverwogen setting te komen ;-)... maar aan de andere kant: als het goed klinkt... why worry ??!!

    De 160a vind ik gewoon geweldig, dat ding klinkt gewoon als een tierelier.

    Wat betreft jouw opmerking alles bij één merk te houden... waarom? Dbx heeft niet zo'n goede gates bijvoorbeeld en drawmer niet zo'n weergaloze compressors. BSS levert dan wel weer goede spullen in beide categorien.

    Als je het mij vraagt zou ik in eerste instantie dus gaan voor een 160a, alhoewel je je waarschijnlijk met een Dynamaxx zeker ook geen bult zult vallen.

    Veel succes in ieder geval!

    Cheers
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

    Comment

    • Mike Manders
      • Aug 2006
      • 341

      #3
      de SPL dynamaxx en de DBX160A's hebben beide weinig inregelmogelijkheden, maar het zijn gewoon van die "altijd goed" compressors. Ik zelf werk nu live met de Manley ELOP, die heeft maar 2 knoppen per kanaal: Gain en Reduction. Maar het klinkt helemaal te gek. Ik ben een mindere fan van de Focusrite Compounders, al heb ik die wel eens op de snare gehad, en dan werkt het wel weer redelijk. Je zou ook eens de TL audio C1 kunnen proberen. Dit is dan weer een ding met erg veel knoppen erop, maar klinkt wel goed, en is voor een buizending best betaalbaar.

      wat betreft Gates, BSS vind ik te gek, maar ikzelf ben ook een erge SPL Transient Designer fan, ik bezit er 2 en ik gebruik ze vaak, al is het geen echte Gate..

      ik vind het wel grappig dat berolios zegt dat de Drawmer compressors niet zo okee zijn, want ik vind die namelijk helemaal niet slecht. Dus ik vraag me af wat de reden is dat je ze niet okee vind?

      er zijn maar een paar dingen die ik echt slecht vind: alle compressors van Alesis, Behringer en Samson, en de goedkope DBX lijn. BSS opal series is bruikbaar, maar onbetrouwbaar.

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        er zijn maar een paar dingen die ik echt slecht vind: alle compressors van Alesis, Behringer en Samson, en de goedkope DBX lijn. BSS opal series is bruikbaar, maar onbetrouwbaar.
        Je weet toch wat ik nu ook al in mijn rack heb zitten? Lager dan dat ga ik niet, anders wordt het wel erg goedkoop... Daarbij komt dat de kwaliteit toch minder wordt, dan maar meer betalen, rommel kan nog altijd.
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • berolios
          • Sep 2005
          • 1538

          #5
          Originally posted by Mike Manders
          ...
          ik vind het wel grappig dat berolios zegt dat de Drawmer compressors niet zo okee zijn, want ik vind die namelijk helemaal niet slecht. Dus ik vraag me af wat de reden is dat je ze niet okee vind?
          ...
          Hi Mike, ik bedoel niet te zeggen dat Drawmer compressors slecht zijn, helemaal niet zelfs !!... maar om mijn punt van de merken een beetje te verduidelijken nam ik ze als voorbeeld door te stellen dat ik ze niet zo weergaloos vind als bijvoorbeeld een 160a... that's all ;-)

          Bij een 160a heb je inderdaad ook niet veel instellingen, maar je kunt wel je threshold en ratio instellen en dat vind ik altijd wel prettig, dan kun je dat ding exact laten doen wat jij wilt... heel laat aangrijpen met een hoge ratio bijvoorbeeld. Dat zal met de Dynamaxx door een bepaalde knoppen-combinatie ook best kunnen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

          Ik heb ook een tijdje een TLA C-1 gehad... klankmatig was dat prima, alleen ik kreeg op een gegeven moment het idee dat ik met dat geld (voor mij op dat moment) nuttigere apparaten kon kopen, dus vandaar dat ik hem weer verkocht heb (voor een M5000). Naast de compressor zit er op een C-1 ook een pre-amp op elk kanaal. Als ik hem als compressor gebruikte viel me wel op dat hij een beetje rare gain-structuur heeft: input gain bijna helemaal open (achterop zit ook een sensitivity-knop die je wel op het gevoeligste niveau moet zetten), threshold bijna helemaal op de vloer, output gain ook weer op +12 db of zo... niet zoals ik het gewend ben in ieder geval... misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan, ik weet het niet. Afijn, zo'n C-1 kun je met wat moeite voor rond de 1000 (incl BTW) wel uithalen (mail me anders maar effe), wat voor een buizenbak voor zo'n kwaliteit inderdaad niet veel is.

          Nou, veel succes in ieder geval ermee !!
          Cheers
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Is deze T-C electronics al door iemand getest ?

            Pics & Goodies

            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

              #7
              Als het puur voor vocalen bedoelt is zou je ook kunnen overwegen om een 901 van bss te nemen Is niet goedkoop maar werkt wel goed. MZzl Timo

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Na lang wikken en wegen, heb toch besloten bij de Harman group te blijven...Ik heb dus 2 stuks DBX 160A besteld...
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

                  #9
                  Originally posted by Olaf Duffhuës
                  Na lang wikken en wegen, heb toch besloten bij de Harman group te blijven...Ik heb dus 2 stuks DBX 160A besteld...
                  Wat is de reden?

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #10
                    Alom geaccepteerd en het gunnen naar de importeur toe..
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    • purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

                      #11
                      Heeft er iemand een Klark DN504 4-voudige comp. in zijn rack zitten?
                      Hoe functioneren die?

                      Ik wil namelijk wat behringer multicoms opruimen en verangen door goede compressors, de multicoms gebruik ik liever niet alleen als het echt niet anders kan.
                      Ik zoek wel iets wat 4-voudig is vanwege plaats in het rack.

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Heb wel gisteravond in een enorme galmbak ( over de 6 sec!!) een paar mikes in een theaterstuk op de BSS-Soundweb compresoren laten draaien. Alles boven de 80 db werd gekilled, waardoor we minder galm veroorzaakten, en de verstaanbaarheid ineens een stuk beter werd..
                        De compressore in soundweb zijn ook de moeite waard, voor live toepassingen.

                        Comment

                        • purplehaze
                          • Jul 2004
                          • 692

                          #13
                          Fijn voor je Mac, ik heb alleen geen Soundweb :-(
                          Ik zoek een stand-alone compressortje van redelijke kwaliteit.

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            Originally posted by purplehaze
                            Fijn voor je Mac, ik heb alleen geen Soundweb :-(
                            Ik zoek een stand-alone compressortje van redelijke kwaliteit.
                            zijn 2ehands best geschikt aan te komen, hoor... 8 in 8 uit, heb je een compleet leuk speelgoedje inclusief 8x8 matrix, 31 bands eq, delays en weet ik wat nog meer...

                            Comment

                            • Mike Manders
                              • Aug 2006
                              • 341

                              #15
                              kent iemand deze compressor:

                              Musikhaus Thomann Cyberstore -


                              handig ding, kost geen drol en heeft karakter


                              gr. mike

                              Comment

                              Working...