Geluidsinstallatie

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lhhwietse
    • Jul 2007
    • 1

    Geluidsinstallatie

    Hoi,

    Ik heb een geluidsinstallatie op mijn kamer staan en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Mijn muziek is gedetailleerd van Nederlandstalig tot Hardcore. Ik heb op mijn kamer een stereo installatie van pioneer die ik gebruik als versterker. Die is 385 watt. Ik gebruik de AUX-functie voor een dvd-speler en een computer. Als ik op de computer geluid afspeel dan ruist het geluid. Dermate ik hem harder zet hoe harder hij ruist. Wie weet de oplossing? Op de sterero zitten 4 boxen aangesloten van 300 watt piek. Ik gebruik de apparatuur gewoon voor mijn slaapkamer maar ik ga binnenkort een piratenzender te beginnen. Ik ben van plan een mengpaneel te kopen en een aparte versterker, en als het kan ook nog een subwoofer van ongeveer 400 watt. Het liefst voor ongeveer 250 euro. Weet iemand wat? Wat vinden jullie van mijn plannen en apparatuur? Laat het me weten.
    Last edited by lhhwietse; 08-07-07, 09:38. Reason: ik was nog iets vergeten.
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

    #2
    Besef dat dit wel een semi-pro geluidsforum is en dat we je best willen helpen, maar eerst maar eens inlezen lijkt me een betere optie en daar leer je uiteindelijk ook veel meer van....

    Comment

    • Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

      #3
      De brom uit je speakers als je van de computer speelt kan van de kabel zijn.
      Als hij niet ruist als je de kabel uit je versterker trekt en je comp. speakers niet ruisen als je die insteekt is de kabel hoogstwaarschijnlijk kapot.

      Je vraagt wat we van je setje vinden, maar waar je het voor wil gebruiken weten we niet, dus waar wil je je instalatie voor gebruiken, voor tuinfeestjes? Als het alleen voor wat muziek op je slaapkamer is zou ik niet teveel geld uitgeven aan een dj set (een goedkope dj set gaat hard, maar klinkt slecht), maar een fatsoenlijke speakerset met versterker kopen.

      Comment

      • jens
        • Aug 2004
        • 1067

        #4
        de plannen die je heb kan allemaal...

        tja voor 150 euro heb je niet veel knap spul

        denk dat de meeste hiero op het forum niet raar opkijken vaan een dj mixer van een 800 euro of meer

        ik denk dat je je verhaaltje wel naar het newbie forum mag verhuizen.

        aan je topic titel denk ik aan een instalatie waar je toch menig school aula mee plat kan beuken....en niet welke stereo toren je op je kamer heb staan.

        lees je is in, in het newbie forum, genoeg te vinden over apparatuur voor de beginnende dj. zonder meteen er een budget aan vast te hebben van duizenden euro's

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          ...zo, de schoolvakanties zijn weer begonnen...
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Welkom,

            wji hebben een specifieke doelgroep waar we dit forum voor hosten.

            1. (semi) professioneel licht&geluid.
            2. mensen die de spelregels van het forum respecteren en uitdragen.

            Vandaar: slotje.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            Working...