eenvoudige Delay FX-bak

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    eenvoudige Delay FX-bak

    Hoi Heren, ik ben op zoek naar een simpel goedklinkend delay effect voor live-gebruik.
    Het enige waar ik het voor ga gebruiken is wat delay-effecten op voornamelijk vocals.
    Qua functies is een tempo-tap dan erg belangrijk en ducking is ook handig.
    Een ingewikkeld dedicated apparaat als een TC D2 of een multiFX alla Lexicon MPX1 hoeft van mij niet .

    Heeft iemand een tip?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Dus je wilt geen dedicated apparaat, maar ook geen multi-effect...

    ja, ik heb zeker een tip, doe ongeveer 1 minuut moeite om de interface van de D-two te doorgronden, die is namelijk totaal niet ingewikkeld zoals je lijkt te denken. Dat het apparaat meer kan dan delayen en dual-engine is met bijbehorende routingmogelijkhgeden doet daar niets aan af! Wil je simpel kunnen delayen zonder na te denken of programmeren dan zoek je een preset op die je bevalt, tapt het tempo en klaar. Verder is zelfs een kind nog in staat parameters te wijzigen en op te slaan op dit ding.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      Een ingewikkeld dedicated apparaat als een TC D2 of een multiFX alla Lexicon MPX1 hoeft van mij niet .
      Nog makkelijker dan een D2?...hahahahahahahahahaha....Net wat Sparky zegt, kijk er een keer 5 min. naar...en hoppa...Van de MPX1 begrijp ik dat die ingewikkeld is, maar daar is het Lexicon voor..;-)

      Qua functies is een tempo-tap dan erg belangrijk en ducking is ook handig.
      Dat werkt dus bij een D2 en M1 erg makkelijk...
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        Hoi,
        ik heb wel eens met een D2 zitten spelen, je kunt er idd snel mee uit de voeten zonder meer, maar het is een overkill aan functies.
        Ik wil gewoon een simpel goedklinkend effect zonder (veel) franje.
        Maar dat vind je kennelijk niet makkelijk.

        BTW: Ik wil dus liefst wel een dedicated apparaat :-)

        Comment

        • neeltje
          • Apr 2003
          • 295

          #5
          Als ik van jou was zou ik eens naar de gitaar stomp-boxen (pedaaltjes) gaan kijken. Deze zijn doodsimpel, er zijn er met tap-functie, ze klinken nog redelijk, alles wat je wel dus.
          Verder zie ik idd niet wat simpeler kan zijn dan een D2. Misschien is een goede oude roland DSE3000 iets voor jouw? Lijkt simpel, maar als je ermee aan de slag wil ben je toch weer FF bezig hoor.
          "En Go"

          Comment

          • Koert
            • Nov 2002
            • 86

            #6
            Is dit wat?

            Comment

            • purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

              #7
              Een pedaaltje zou eventueel kunnen, da's in ieder geval wel super overzichtelijk.
              Levert het geen level-problemen op om zo'n pedaaltje aan te sturen via een aux ?

              Die echopark was me ook al eens opgevallen :-)

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                danelectro Reel Echo Tape. Voor de echt simpele dingen
                lekker belangrijk!

                Comment

                • lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

                  #9
                  Voor wat een D2 kost snap ik niet waarom je een moeilijke weg zou inslaan.
                  Vanaf het ogenblik je meer functies wil loop je vast.

                  Trouwens, een pedaal met ducking (dynamic noemt dat bij de D2) ga je denk ik niet zo snel vinden.

                  Comment

                  • BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

                    #10
                    probeer anders de m300 van TC

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      Effe voor mijn beleving:

                      Wil je een nog simpelere delay dan de D2 vanwege de prijs? of wil je gewoon het liefst een apparaat waar maar 1 knop op zit?

                      NOG simpeler dan de TC D2 vind ik de Lexicon Jamman (3 draaiknoppen en 1 tapknop), het apparaat wordt niet meer gemaakt maar 2e hands is er nog wel aan te komen.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

                        #12
                        Gewoon een eenvoudige dedicated delay die goed klinkt daar gaat het idd om, en hoeft van mij ook geen 500 pleuro te kosten idd :-)

                        Jamman ga ik eens naar kijken

                        Comment

                        • sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

                          #13
                          Wow, lexicon heeft een apparaat gemaakt dat simpeler is te bedienen dan TC Da's voor het eerst!
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                          Comment

                          • vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

                            #14
                            Originally posted by sparky
                            Wow, lexicon heeft een apparaat gemaakt dat simpeler is te bedienen dan TC Da's voor het eerst!
                            Nee dat was voor het laatst want ze worden zo niet meer gemaakt

                            Comment

                            • purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

                              #15
                              Originally posted by sparky
                              Wow, lexicon heeft een apparaat gemaakt dat simpeler is te bedienen dan TC Da's voor het eerst!
                              Nou wat denk je van de PCM60 superklank en simpeler kan niet :-)

                              Comment

                              Working...