Equalisers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

    Equalisers

    ik werk nu met berhinger feedback destroyers. maar vind dat dat niet 100% werkt.
    als het echt luid moet zoals by hardrock en van die toestanden is feedback er nog steeds.

    kunnen jullie misschien wat EQ´s aanraden?
    misschien ook wat in prysklasses?

    alvast bedankt
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Dat willen mensen ongetwijfeld voor je doen, maar als je dan even aangeeft wat je toepassing gaat zijn, welke prjisklasses voor jou van belang zijn....dan krijg je gericht een reactie.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #3
      Eq's heb je in alle prijsklasses met als gevolg ook in alle kwaliteitsklasses.

      Hoeveel eq's heb jij nodig en wat is je budget daarvoor?

      Heel kort door de bocht: beginnerseq's voor toch serieus werk vinden we bij dbx. Ik weet dat behringer, jb-systems, dap ,... ook eq's maken, maar laat die ruisbakken maar allemaal achterwege!

      Prijzen van dbx materiaal kan je hier in de webshop vinden. Je hebt dan al een idee van wat ze kosten. Je kan ook de importeur audioXL mailen... .
      Voor de webshop:
      Equalizers

      Verder heb je nog BSS, klark, aphex, maar dit zijn allemaal wel eq's uit de hogere prijsklasse.

      mvg
      Ronny
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

        #4
        Werk zelf met de DEQ1024 van Behringer welke op zich een hele leuke EQ is ( zeker voor het geld dat je ervoor betaald ) de FBD die erop zit werkt redelijk, maar "staat"wel heel even voordat hij echt ingrijpt...

        Ingrijpen is dan ook niet echt "soft-knee" te noemen, maar is echt goed hoorbaar. Maar ingrijpen doet hij wel. Overigens is prima te zien op welke frequentie je probleem zit en door eenvoudig terughalen van die frequentie kun je het probleem weghalen. Door je faderrange te kiezen( 0db- min 24db) kun je best goed een stevige knotch zetten op de probleemfrequentie.
        Ook als het hard gaat.....

        Geef eens wat meer info over welke type je nu gebruikt, hoe je het gebruikt en wat je het liefst zou willen zien...

        Comment

        • Lennartsound
          • Dec 2006
          • 269

          #5
          Originally posted by vegapower
          ik werk nu met berhinger feedback destroyers. maar vind dat dat niet 100% werkt.
          als het echt luid moet zoals by hardrock en van die toestanden is feedback er nog steeds.

          kunnen jullie misschien wat EQ´s aanraden?
          misschien ook wat in prysklasses?

          alvast bedankt
          Hoeveel notch filters heeft dat ding? Misschien moet je uitkijken naar een type met meer filters zodat je meer punten kan onderdrukken. Sabine maakt volgens mij goed spul.
          Als je toch met eq gaat werken neem dan een volledig parametriche eq met een zeer smal instelbare range (dus steile filter) zodat je een echte notch kan maken. anders hou je wel erg weinig geluid over. Hou er rekening mee dat een digitale filter vaak (nog steeds) niet beter is dan een analoge. Veel filteren tast ook je geluid aan omdat je de fase verandert.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Ik weet dat behringer, jb-systems, dap ,... ook eq's maken, maar laat die ruisbakken maar allemaal achterwege!
            De goedkopere DBX eq's ruisen ook...behalve als ze niet gebruikt worden(als alles schuifjes in het midden staan. en de eq gewoon aan staat)

            Maar het is inderdaad wel van belang dat er aangegeven wordt wat je wil spenderen.

            Inderdaad de beter eq's zijn :
            BSS(FDS960/966)
            Apex(GX230/130/215-PE232/133)
            Klark(DN360/370/9340-Square One)
            XTA(GQ600)
            Rane(DEQ60-ME15/30/60)
            LA Audio(EQ231/231GSP)
            TC EQ station.

            De eerste 3 zijn het meest geacepteerd, de laatste een van de duurste...Maar, die heeft ook meerdere kanalen.

            Ik heb zelf een BSS 960 op f.o.h. en 3 ApexGX230 op monitors. De Apex eq's heb ik gebruikt gekocht en die zijn er genoeg, vanaf ongeveer € 500,00. De GX230 kost nieuw bruto ongeveer € 1900,00 excl. evenals de BSS960, Klark en Rane. De andere weet ik zo de prijzen niet van.
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              eh, ik heb ook zo een feedbackdestroyer.

              Je kan discussieren over zijn effectiviteit als "zoeker" naar feedbackfrequenties. Maar als digitale parameet werkt ie behoorlijk goed.
              je kan op twee kanalen 12 banden parametrisch instellen. Als je daarmee niet je monitors hard genoeg kan laten gaan dan zou ik eerst eens een klark technik o.i.d. huren om te kijken of je het daar WEL mee voor elkaar gaat krijgen.

              Volgens mij is in dit geval het probleem niet de behringer.

              Gebruik je meer types monitorkasten en meer types microfoons samen op een aux? Of is het stagevolume bepaald door twee 4x12 inch marshallkasten op stevig volume? Er zijn gewoon meer schakels in de keten.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • ronny
                • Dec 2002
                • 2139

                #8
                Uiteraard ruist iedere EQ, alleen in welke mate hé. En idd ook dbx hoort daarbij. Maar het ging me gewoon om een voorbeeld te geven van instapkwaliteit, welk merk en welke prijs hoort daar bij.

                Voor de rest zijn er nog goede alternatieven gegeven. Het is nu aan de topicstarter om even duidelijk te maken hoeveel hij wil spenderen.

                mvg
                Ronny
                niet zagen, gewoon doen!

                Comment

                • vegapower
                  • Nov 2004
                  • 355

                  #9
                  het moet dus dienen om feedback uit monitors te halen
                  en ook om feedback uit front te halen.
                  ik gebruik monitors mach 1501 (500wrms) ecler awak 115 (450wrms)
                  front is meestal nexo SI 1000 of TS 2400
                  de behringers feedback destroyers zijn 2 ker 24 kanaals als ik juist ben.
                  werkt leuk by paar micro´s, maar als er 4 zangers zijn, 2 gitaren en drumstel.
                  en het moet hard gaan in de monitors gaan ze wel redelijk snel in de feedback.
                  daarom wil ik alles vervangen door eq´s
                  het voordeel uit de eq´s is dat je zelf sneller kunt ingrypen, zeker op het frontgeluid. zondag in een zaal geweest waar het voor het hoog een ramp was.

                  prijsklasses....
                  dan is mijn vraag vanaf welke prysklasse lukt het al aardig om de monitors feedback vry te houden.

                  ooit heb ik dat met een berhinger 2 x 31 bands eq geprobeert.
                  en ja.... hopeloos is nog weinig gezegd.
                  een omnitronic 2 x 15 kanaals werkte beter als dat ding
                  en wil ook beetje behringer eruit werken (dat is het laatste berhinger dat erin zit).
                  want dat merkt zien de meeste mensen niet graag op een pa
                  Last edited by vegapower; 20-06-07, 14:16.

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #10
                    Vergeet niet dat met 15 banden een bredere 'q' krijgt, dus je haalt meer weg dan vaak nodig is. Wat ook belangrijk is, probeer er voor te zorgen dat de band een beetje normaal speelt op het podium. Drummers kun je vaak niet omheen, dat blijven bijna altijd 'houthakkers', ook al vraag je of ze ook normaal kunnen drummen, dat duurt dan 2/3 nummers en dan is het weer over.

                    Wat ook een faktor speelt is het totaal : mic's, monitoren, tafel en versterker. Ook de opstelling van de monitors ten opzichte van de microfoon kan een rol spelen, maar das een kwestie van proberen. En natuurlijk de zaal waar je staat.
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    • Ralph Hees
                      • Nov 2005
                      • 183

                      #11
                      Bij het verhuurbedrijf waar ik nu werk hebben we een dbx feedbackdestroyer (DBX AFS-224) op de foh, voor de show goed laten uitfluiten en tijdens de show amper last van feedback. Dit is echt de moeite waard om te proberen.

                      Zaterdag stonden 2 zangers en 2 zangeressen in de zaal te zingen en hebben geen feedback over de foh gehad.

                      Comment

                      • vegapower
                        • Nov 2004
                        • 355

                        #12
                        de foh heb ik vry weinig last van.
                        nu juist in de zaal ron de 12 a 15 khz...
                        reden is zeer simpel,
                        Nexo Si is iin volledig hoorngeladen systeem.
                        de zaal was misschien 15m lang.
                        in het verlog Nexo ps 15 of 2 ps 10netjes... dat het niet zohard trug kaatst. of nog een oplossing is de topkasten naar beneden kantelen. dat ze niet knal op die stenen muur spelen.
                        maarja. daar zijn de monitors nog niet beter van

                        Comment

                        • Ralph Hees
                          • Nov 2005
                          • 183

                          #13
                          Je kunt natuurlijk het apparaat ook op de monitors zetten. Ik zou als ik jou was een keer een dbx feedbackdestroyer en een 31 bands equalizer proberen. Betaalbaar en meestal een goed resultaat.

                          Comment

                          • Techno_sapien
                            • Jun 2007
                            • 40

                            #14
                            Ik gebruik het ingebouwde feedbacksysteem van mn driverack p.a. voor op de front en op de moni's gewone 31 bands eqs. Als je er voldoende tijd insteekt bij het rechtzetten, heb je echt geen problemen tijdens de show.
                            Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

                            Comment

                            • koenjer
                              • Sep 2004
                              • 19

                              #15
                              Eq

                              De SQ1 van klark is erg goed. Doormiddel van zijn proportionele EQing verlies je weinig energie. ALs je dan echt goed wil gaan neem dan een DN370 van klark. Hierop zitten een aantal notch filters die extreeem stijl zijn. Hierdoor behoud je de energie in de audio en toch de gemene rondzingers te pakken.

                              Comment

                              Working...