Soorten batterijen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brinky
    • Jun 2005
    • 104

    Soorten batterijen

    Hé mensen,

    Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd steeds meer 'redelijke' bedrijven zie, die niet meer aan de Procell of iig aan de Duracel zitten.

    Ik ben nog wel en trouwe gebruiker van het merk omdat ik er domweg best tevreden over ben.

    Maar ik heb het idee dat het goedkoper en ook nog eens beter kan dan
    dit duurste merk.

    Welke batterijen gebruiken jullie? met name AA en 9V?

    Is er bewezen dat veel goedkopere batterijen beter kunnen zijn?

    Ik weet dat een tijd geleden, dit onderwerp ook bij de tv uitzending van 'Kassa' de revue is gepasseerd, alleen weet ik niet meer wat nu precies de uitslag daarvan was.

    Graag jullie meningen!
    Don't give me that shit!!
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    Originally posted by Brinky
    Hé mensen,

    Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd steeds meer 'redelijke' bedrijven zie, die niet meer aan de Procell of iig aan de Duracel zitten.

    Ik ben nog wel en trouwe gebruiker van het merk omdat ik er domweg best tevreden over ben.

    Maar ik heb het idee dat het goedkoper en ook nog eens beter kan dan
    dit duurste merk.

    Welke batterijen gebruiken jullie? met name AA en 9V?

    Is er bewezen dat veel goedkopere batterijen beter kunnen zijn?

    Ik weet dat een tijd geleden, dit onderwerp ook bij de tv uitzending van 'Kassa' de revue is gepasseerd, alleen weet ik niet meer wat nu precies de uitslag daarvan was.

    Graag jullie meningen!
    VARTA zijnerg goed, enne wonder boven wonder : de IKEA-gele baterijen bevallen me ook erg goed.

    Comment

    • robski
      • Jul 2005
      • 98

      #3
      Inderdaad varta en die gele ikea's. Scheelt toch behoorlijk op een toertje met 6 keer in ear.
      Zelfs als de duracel langer meegaan is dat in veel situaties niet zo interessant omdat na een show en een soundcheck de batterij status van 6 naar 2 streepjes is gezakt en je tijdens een show nu eenmaal geen batterijen gaat verwisselen..... en een uur of 3 houden ze het volgens mij allemaal wel uit.


      greetz Robski
      Robski

      my password keeps me newbie forever

      Comment

      • Elmo
        • Jun 2006
        • 208

        #4
        ik gebruik de Powerline serie van Panasonic,voor zowel de 9V als AA.

        En ik denk dat het niet zo gek veel uit maakt welke batterijen je gebruikt, zolang deze van een goed merk zijn (Varta, Duracell, Energizer).
        Je gebruikt een batterij voor maar 1 show en dan pak je weer nieuwe.

        Comment

        • shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

          #5
          ik gebruik verschillende, zowel procell maar ook topcraft van aldi ben ik erg over te spreken, de topcraft is tenminste wel een stuk goedkoper per batterij in aanschaf, 8x penlite kost je 2,50 ofzo
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

          Comment

          • beyma
            • Oct 2002
            • 1614

            #6
            Misschien ben ik simpel hoor, maar waarom worden er eigenlijk nooit oplaadbare batterijen gebruikt? Je hebt bijvoorbeeld van het merk 'GP' types die 1800 tot 2300 mAh per stuk kunnen leveren

            Ik gebruik deze in portofoons, en doe er dan gewoon een hele dag mee tijdens een evenement!
            Voor het laden heb ik een 'laadstation' gemaakt met 6 opladers naast elkaar plus vakjes voor lege en volle batterijen....
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

            Comment

            • Carl
              • Nov 2000
              • 907

              #7
              Hoi Beyma,
              Of jij simpel bent kan ik niet beoordelen, maar het antwoord is dat wel:
              Vrijwel alle oplaadbare batterijen leveren maar 1,2 Volt per cel, niet oplaadbare zijn 1,5 Volt. 1,2 is vaak te weinig.
              Een tweede probleem met accu's is de ontlaadkarakteristiek, ze zijn "ineens" leeg, zonder waarschuwing, terwijl gewone batterijen eerst soms een kraakje geven, en zachtjesaan steeds meer laten merken dat het tijd wordt om te wisselen.
              Ten derde, als je accu's een tijdje niet gebruikt, lopen ze leeg. dat doen batterijen ook, maar die doen daar 4 jaar over, en NiCd's 3 weken, dan moet je ze voor de show eerst opladen, en da's vaak lastig. Is alleen een probleem voor sporadische gebruikers (zoals ik)
              Er bestaat zelfs 2500 mAh, prettig voor de camera.
              Groeten,

              Carl

              Comment

              • TimW
                • Jun 2007
                • 20

                #8
                Bij ons in het theater hebben we ook een tijdje Procell gebruikt, maar we gaan nu waarschijnlijk overschakelen naar andere, de gewone Duracell is misschien wel duurder,maar gaat wel een stuk langer mee en bij ons blijven de batterijen er toch inzitten tot op het schermpje staat dat ze aan het leeglopen zijn, dus we vervangen ze niet iedere keer en dan maakt dat niet zo uit lijkt mij (en is zelfs beter voor het milieu...).
                Op de oude draadloze (waar geen batterijstatusindicator op zit) lijkt het mij toch het voordeligst met Procell's te werken, daar vervangen we ze wel iedere keer (anders is het natuurlijk een enorme gok...).

                en voor **************: de gele Ikea-batterijen zijn stiekem gemaakt door Varta, misschien het enige product in gans de Ikea dat ze niet zelf maken...

                Groeten
                Als er maar sfeer is

                Comment

                • DJ GooS
                  • Dec 2006
                  • 38

                  #9
                  Originally posted by Carl
                  Er bestaat zelfs 2500 mAh, prettig voor de camera.

                  Carl
                  duracell NiMH leveren zelfs 2650mAh
                  gebruik ze nu al even in men muis :s
                  al 2maand en nog steeds niet leeggelopen en nog geen enkele keer opgeladen.
                  nadeel ze zijn duur 11€ voor 2 stuks.
                  I'm DJ GooS not DJ goosE

                  Comment

                  • Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

                    #10
                    Ja, de capaciteit wordt steeds beter, nu de klemspanning nog!
                    Maar dat zal wel niet gaan met de huidige materialen, we zullen moeten wachten op nieuwe, en nog minder milieu verpestende technieken.
                    Overigens kun je normale alkaline batterijen ook opladen, maar zeker niet zo vaak als echte accu's.
                    Met een geschikte oplader is een keer of 25~50 schijnbaar haalbaar, maar dat heb ik alleen van horen zien, nog niet zelf durven testen met de zenders.

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      Panasonic... door internationale duurtesten trouwens meermaals als beste uit de bus gekomen. Varta zat bijna onderaan het klassement. Wel getest met digitale camera.
                      (in-toestel test volgens ANSI C18 testcriteria van 13/7/2003)
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #12
                        Ik gebruik deze :

                        ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

                        Altijd opgeladen batterijen bij de hand .
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • Brinky
                          • Jun 2005
                          • 104

                          #13
                          Originally posted by Elmo
                          Je gebruikt een batterij voor maar 1 show en dan pak je weer nieuwe.
                          Dát is dus net níet de bedoeling...

                          Ik maak er dus uit op dat Varta en Ikea hetzelfde zijn (bijna althans),
                          niet langer mee gaan als Procell of gewone Duracel, maar wel in verhouding een stuk goedkoper.
                          Das duidelijk.

                          Panasonic is ook een optie? wat kan je ermee? prijsje?

                          Nu ben ik ook wel erg benieuwd naar die 'Energizer' dat zijn die zilver/ zwarte (met een geel randje) batterijen volgens mij, en díe kom ik dus nu ineens overal tegen!!

                          Meer mensen ervaring met deze? en met de prijs?
                          Don't give me that shit!!

                          Comment

                          • Brinky
                            • Jun 2005
                            • 104

                            #14
                            Uberhaupt trouwens met prijzen...

                            Ik koop nu procell:
                            * 9v ps, € 1,99.
                            * AA ps, € 0,49.

                            Dit wel met grotere aantallen tenminste..
                            Don't give me that shit!!

                            Comment

                            • GvH-E
                              • Feb 2007
                              • 122

                              #15
                              Sinds de NiMH batterijen de Nicads hebben verdrongen heb ik slechte ervaringen met vooral de 9 volt uitvoering.
                              Ook na de aanschaf van andere meer uitgebreide laders blijken deze batterijen onbetrouwbaar en valt onverwachts apparatuur uit! Ook bij nieuwe batterijen!
                              Na de al eerder genoemde nadelen van vooral onbetrouwbaarheid, abrupte uitval, leegloop en gedoe met laders worden nu bij mij uitsluitend de gangbare alkaline typen toegepast.

                              De gemeten spanning van de alkaline is bovendien een goede indicatie voor de restcapaciteit. En de investering in al die laders kan achterwege blijven.
                              GvH-E

                              Comment

                              Working...