ultramizer als finalizer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • postsuave
    • Sep 2006
    • 46

    ultramizer als finalizer

    Weet er iemand hoe een ultramizer precies werkt?
    Ik heb dat eens gebruikt op de main insert van FOH bij een rock-optreden en was heel blij met het resultaat. Het geluid kwam van alle kanten, veel minder feedback en de zang kwam precies beter door dan anders.

    Ik heb geen ultramizer toestel, maar een behringer virtualizer pro 2024.
    Ik had dat ding gekocht voor wat galm op de zang maar dat klinkt na twee uur afregelen nog naar sh*t! Alvorens het weer te verkopen heb ik eens in de handleiding gekeken en ik dacht...ultramizer....mmm dat zal ik eens proberen.

    Toen ik eens het verschil wilde horen tijdens de soundcheck heb ik eens geprobeerd 'bypass' te drukken >>> resultaat=onmiddellijk feedback.
    Ik zou er wat meer over willen weten omdat ik het nu maar met de fabrieksinstellingen gebruikt heb terwijl daar een paar tientallen parameters kunnen ingesteld worden.

    Om een idee te geven van de rest van het materiaal dat ik gebruikt heb:
    versterkers= dynacord 4*1000w en crown cls1400 (2*700)
    mengtafel=behringer 32kan.
    speakers=hk pro 18 subs 500w en op een paaltje daarboven hk 12/2 tops 150w

    Ben zeer benieuwd naar anderen die meer ervaring hebben met die 'tovereffect'.
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

    #2
    De Ultramizerfunctie bij Behringer is eigenlijk een multiband-compressor met daarachter een loudnessmaximizer, soms gecombineerd met een exciter. Geeft je mix soms dat extra sprankelend hoog en iets meer push in het laag.

    ik persoonlijk werk met een dominator en big bottom Exciter van Aphex, zeker als finalizing zijn deze beter dan behringer.
    Deze toestellen doen ongeveer hetzelfde als die ultramizer.
    Last edited by GuntherM; 16-06-07, 22:02.

    Comment

    • postsuave
      • Sep 2006
      • 46

      #3
      ik heb die toestellen van jou eens opgezocht, ziet er idd wat proff''er uit.
      Ik had ook de indruk dat het vermogen van het ganse systeem verbeterde, maar dat zal dan komen door die multiband compressor en daarna de maximizer waarschijnlijk?
      Maar ik begrijp nog steeds niet waarom er zo weinig feedback problemen zijn bij het gebruik van die ultramizer. Zit daar misschien ook een soort feedbackdestroyer in?

      Comment

      • GuntherM
        • Jan 2006
        • 163

        #4
        Originally posted by postsuave
        ik heb die toestellen van jou eens opgezocht, ziet er idd wat proff''er uit.
        Ik had ook de indruk dat het vermogen van het ganse systeem verbeterde, maar dat zal dan komen door die multiband compressor en daarna de maximizer waarschijnlijk?
        Maar ik begrijp nog steeds niet waarom er zo weinig feedback problemen zijn bij het gebruik van die ultramizer. Zit daar misschien ook een soort feedbackdestroyer in?

        Het feit dat je minder feedback hebt komt door het aanpassen van je frequentiecurve door de ultramizer, waarschijnlijk zal toevallig juist die frequentie die voor de feedback zorgt verzwakt zijn door de compressor of de exciter. Ik gebruik dit effect eigenlijk enkel in de studio voor mastering. Misschien dat er collega's meer ervaring mee hebben in live-situaties.

        Comment

        • postsuave
          • Sep 2006
          • 46

          #5
          Bedankt, Gunther voor de al erg nuttige info....dan wacht ik nog geduldig wat af op reacties van anderen. Maar ik denk dat hier wel enkele oudere knarren dit soort new-age combi-effecten onnodig vinden en niet gebruiken.... ben benieuwd...

          Comment

          Working...