keuze actieve top voor zeck DCA501

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michelletje
    • Jun 2007
    • 1

    keuze actieve top voor zeck DCA501

    Beste Forumleden.

    Dit is mijn eerste post, maar lees al jaren met volle aandacht dit forum.

    Nu mijn vraag, ik draai al geruime tijd met een set Celestion SR1 MK2 naar volledige tevredenheid, deze set heeft me tot 70-100 man een vol geluid gegeven zonder sub (pop en danceclassics) samen met de procressor en een 2x500 watt digitale amp ook zeker een lichte set.

    maar nu draai ik staaeds meer op hockey feesten en heb een Zeck DCA501 en bijpassende passieve basbox gekocht, ***** wat een power, deze leveren in het basbereik 131DB per box, en je raad het al de celestions konden het niet helemaal meer bijhoeden en de processor van de celestions ging steeds in termal protection. nu kan ik 2 dingen doen;

    de processor omzeilen en het risico nemen en meer power toevoegen aan de toppen (vanaf 120hz) de toppen zijn normaal 350w rms fullrange, welk zuiver vermogen zou ik ze kunnen geven als ik ze vanaf 120hz gebruik?

    of ik koop een set actieve toppen om de celestions te vervangen, dan ben ik helemaal actief, de zeck heeft een crossover aan boord (150Hz), dus word het weer wat compacter, nu de vraag welke toppen kunnen de zecks bijhouden, zelf aan het zoeken geweest, met het volgende resultaat, graag jullie mening? (budget is zo rond de 500-600 per box)

    RCF art 310
    Lem D400
    4-acoustic 4A-PRO-12NA (veel db, super prijs en design)
    DB opera live 402
    misschien een andere optie nog
Working...