welke micro (s) voor marshall jcm 2000 tsl 122

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    welke micro (s) voor marshall jcm 2000 tsl 122

    Gedag,

    Onze gitarist heeft een nieuw speeltje, een marshall jcm 2000 tsl 122 combo.

    Welke microfoon(s) gebruik ik hiervoor?

    De combo bevat 2 VERSCHILLENDE speakers, welke dus naar mijn idee ook beiden apart gemiked dienen te worden!

    Hoe doen jullie dit??

    alvast bedankt
    groet John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

    #2
    sowieso voor beide speakers een microfoon. Geen pré, wel handig.

    Kijk eens naar een Audix i5, geweldige instrumentmic! Voor een bas, elektr git, acoustisch, toms, snare enz. Heb het er allemaal mee gedaan, en alles ging verrasend goed!

    Wat zeg ik, nog nooit zo'n eerlijke en volle sound uit een drumstel gehad, of een bassist
    lala..

    Comment

    • neeltje
      • Apr 2003
      • 295

      #3
      ik zou zeggen: experimenteer eens met een setje: SM57 (geen beta aub), sennheiser 421, Sennheiser BF 609, behringer C1/C3 (probeer maar eens, je zal versteld staan), afhankelijk van het budget kan je doorgaan richting Rode, AKG C414, ...
      Specifieke merken: Rohe (ribbon mikes), octava ML52/53, oktava mk 101, Cad Trion 7000.
      daarmee heb je volgens mij de grootste en best mics allemaal op een rijtje. Ik zal er zonder twijfel nog wel enige missen, maar het is toch aan jouw om te beslissen.
      PS: als je een van de specifieke merken gaat nemen, zet er dan wel altijd een gewone mic bij zodat je het signaal kan mixen. Kwestie van een gitaar niet te warm te maken.
      "En Go"

      Comment

      Working...