Aankoop nieuwe passieve P.A. set.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sandman
    • Apr 2007
    • 67

    Aankoop nieuwe passieve P.A. set.

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een nieuwe passieve P.A. set (inc. versterkers) maar er wordt zo veel aangeboden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Daarom hoop ik dat jullie me willen helpen. Om duidelijk te maken aan welke eisen de set moet voldoen heb ik hier een aantal punten:

    - De set moet passief zijn
    - De set moet compact zijn
    - Het liefst een subje en een topje per kant.
    - De set zal gebruikt worden voor bands en live acts. De bands variƫren
    van gospel tot rock.
    - De omvang van het publiek zal maximaal 300 man zijn.
    - De set wordt meestal in kerken en kleine zaaltjes gebruikt.
    - Het budget voor de set (inc. versterkers) zal 4000 euro zijn. Eventueel kan dit bedrag verhoogd worden.
    - De set wordt vereist om een mooi en compleet totaalbeeld van de band
    of live act weer te geven. Het is niet de bedoeling om te beuken met
    deze set. Het gaat vaak om kerkdiensten, uitvoeringen, presentaties,
    optredens en eventueel een musical.

    Ook ben ik opzoek naar een 6 passieve compacte monitors. De monitors hoeven alleen zang, gitaar en keys weer te geven. Voor de monitors is nog geen budget berekent.

    Hopelijk heb ik zo genoeg informatie gegeven. Alvast bedankt.
    Last edited by Sandman; 07-06-07, 18:06.
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

    #2
    Een setje EAW JFX290 met SBX220 zou erg mooi zijn.

    JFX290
    SBX220
    SR20DET

    Comment

    • Sandman
      • Apr 2007
      • 67

      #3
      Ik heb het budget aangepast. Door een typfout stond er eerst 8000 euro. Dit is helaas niet het geval. Er is op het moment 4000 euro beschikbaar, maar dit kan waarschijnlijk binnen korte termijn verhoogd worden.
      Om die reden weet ik niet of het bovengenoemde setje nog binnen het budget past.

      Maar i.i.g. bedankt voor de reactie. In die trent zoek ik inderdaad iets.
      Last edited by Sandman; 07-06-07, 18:16.

      Comment

      • Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

        #4
        Nee het door mij genoemde setje gaat nu niet meer in het budget.

        Daarom nu een ander setje:

        EAW FR129z, subs zouden dan alweer te duur worden.

        FR129z
        SR20DET

        Comment

        • G_D
          • Sep 2006
          • 46

          #5
          Waarom passief? Actief klinkt over het algemeen gelijk goed en je hoeft dus weinig te veranderen. Ik dacht gelijk in de richting van HK audio Elias, alleen is deze actief. Compact, makkelijk te vervoeren, actief en de adviesprijs zit net boven je budget, maar daar kan natuurlijk iets aan verandert worden. Daarnaast klinkt het setje gewoon goed, zeker voor jou doeleinden. Ik heb het dus over deze: HK Audio - Portable Sound
          Last edited by G_D; 07-06-07, 18:49.

          Comment

          • Sandman
            • Apr 2007
            • 67

            #6
            Bedankt voor de reacties, ik zal even naar de bovengenoemde producten kijken.

            Passief is een voorkeur van mijn kant. Ik kan dat verder niet echt goed onderbouwen maar ik denk dat het komt door het feit dat je alleen een speakon kabel naar je kastjes hoeft te leggen en omdat je het systeem beter kunt processen (zeker ben ik hier niet van)?

            Comment

            • w00Dy
              • May 2006
              • 257

              #7
              Omdat ik hem zelf ook heb en ongeveer voor dezelfde doeleinden als jou gebruik.

              Dynacord D-Lite

              Tel daarbij een Dynacord CL 1600

              En je hebt het hoog al voor mekaar, als subs kan je dan kiezen voor zelfbouw of ook Dynacord subs.
              Alles begint bij Neutrik

              Gitaren verdienen beter dan een SM 57

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                [CENTER]belangrijke mededeling

                [/CENTER]
                Teneinde dit onderwerp niet een oneindige opsomming van merken en types te laten worden het vriendelijke verzoek om uitsluitend en alleen te reageren met advies waarmee u zelf ruimschoots gebruikservaringen heeft en waarvan u de voor en (eventueel) nadelen kunt aangeven.

                Een lijstje met systemen is 100% nutteloos.
                Een lijst met referenties van systemen waarvan de bijzonderheden worden toegelicht: priceless!!!!!

                [CENTER]belangrijke mededeling
                [/CENTER]
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

                  #9
                  Originally posted by w00Dy
                  En je hebt het hoog al voor mekaar, als subs kan je dan kiezen voor zelfbouw of ook Dynacord subs.
                  Alleen vind ik de dyna voor dat geld nou niet het beste wat je kan kopen.. Daar komt bij dat als je de actiefe variant (weet niet of er ook een passiefe leverbaar is?) hebt, daar ook gelijk de amp in zit voor je tops.. Dan moet je voor je toppen gelijk weer een andere versterker kopen, mocht je enkel s een 'zanginstallatie' nodig zijn..

                  Klanktechnisch vind ik de sub nou ook niet 'je van het'.. (1.5jr terug zelf mogen ondervinden met een demo setje)

                  De top speaker is dan wel weer geniĆ”al. Ɖrg fris, open en eerlijk.
                  lala..

                  Comment

                  • w00Dy
                    • May 2006
                    • 257

                    #10
                    Ik heb geen Dynacord subs, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb ze eigenlijk ook nog niet gehoord. Ik draai sinds jaar en dag met 18 Sound subjes.

                    Volgens mij is het D-lite systeem nog geen 1,5 jaar op de markt (ik kan fout zitten). Misschien heb je de subs uit de Chorus line gehoord?
                    Alles begint bij Neutrik

                    Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                    Comment

                    • MJvW
                      • Jun 2007
                      • 4

                      #11
                      Ik maak in vergelijkbare situaties vaak gebruik van systemen van HK audio. (zowel actief als passief). Ik werk (afhankelijk van de locatie) zowel met de "oude" ELIAS, de LR 112 + P R 115 sub en sinds kort met de P R:O 12. Het is de bedoeling om de laatste nog uit te breiden met de P R:O 18 sub. Voor de aansturing van de passieve speakers gebruik ik een PV2600 van Peavey.

                      Over de klank van HK is natuurlijk al het nodige geschreven, maar over het algemeen wordt het toch als rustig, HiFi-achtig omschreven. Persoonlijk vind ik dat voor kerkdiensten en presentaties wel prettig. Ik zou iig voor 12" toppen kiezen, omdat deze vaak een betere spraakverstaanbaarheid hebben.

                      Nu ik de beschikking over de P R:O 12 heb, moet ik zeggen dat ik de oude ELIAS minder goed vind klinken. Met name de subs daarvan zijn moeilijk "strak" te krijgen en daarom wil ik de P R:O 18 sub aan gaan schaffen.

                      Comment

                      • Sandman
                        • Apr 2007
                        • 67

                        #12
                        Bedankt voor de reacties tot nu toe.

                        Ik heb ook al naar het premium pro systeem gekeken van HK audio. En dan de 12" toppen met de 18" sub beide aangestuurd door twee Crown XLS 802 versterkers en een DBX DriveRack. Ook de monitoren zien er op papier goed uit (de PR:O 12M).

                        Alleen ik lees zo nu en dan niet echt positieve dingen over de klank van deze serie van HK audio. Hebben jullie daar ook ervaring mee?

                        Comment

                        • jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

                          #13
                          wij gebruiken een stetje pro 15's als monitor in ons jongerencentrum en daar zijn we goed te spreken over, ze worden elk weekend gebruikt voor alle soorten bandjes.

                          als je zulke speakers vergelijkt met meerdere speakers in deze prijsklasse dan denk ik dat je goeie speakers heb voor die prijs volgens mij kosten ze een 450 euro het stuk.

                          tja als je er een martin le400 naast leg zul je ongetwijfeld het verschil horen, maar dat zit hem ook wel in de prijs

                          ik zou zeggen ga hem een keer beluisteren en vel je oordeel.....ik denk als je een hele nieuwe set voor 4000 euro bij elkaar moet sprokkelen dat dit best een serieuze speaker kan zijn.

                          succes en ik ben benieuwt wat je uiteindelijk aanschaft en waarom

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #14
                            Ik gebruik zelf een HK audio ELIAS PX en ben daarover zeer te spreken. Voor rustige dingen, zal 300 man wel haalbaar zijn. Moet het wat steviger aan de slag, dan houdt het bij 200 man wel op hoor.

                            Ook gebruik ik sinds enige tijd de PRO 12m monitors van HK en die bevallen in combinatie met mijn XTI2000 amps erg goed.
                            Last edited by MarkRombouts; 08-06-07, 10:30.

                            Comment

                            • GoTMoRe
                              • Aug 2005
                              • 350

                              #15
                              Originally posted by w00Dy
                              Volgens mij is het D-lite systeem nog geen 1,5 jaar op de markt (ik kan fout zitten). Misschien heb je de subs uit de Chorus line gehoord?
                              Nah, de importeur is pas sinds een jaartje actief met het promoten van de D-lites, en nu komt er pas leven in de lijn.

                              (toen ik de demo had, was er enkel 1 12"/1" topje, met 1 actief subje, inmiddels zijn er 3 verschillende toppen, in verschillende kleuren. Etc.. Maar van de sub weet ik zo niks..)

                              Maar dat is verder ook niet relevant in dit topic
                              lala..

                              Comment

                              Working...