Toppers in concert 2007 - Zeer slecht geluid

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    Toppers in concert 2007 - Zeer slecht geluid

    Bezoekers 'Toppers in concert' woedend 03-06-2007

    De opening mag dan spectaculair zijn, net als vorig jaar is een groot aantal mensen niet te spreken over de geluidskwaliteit van het Toppers- concert in de Arena. De geluidskwaliteit zou zelfs nog erger zijn dan vorig jaar. Rob uit Abcoude, die zich samen met zeven vrienden op het concert had verheugd, haakte zelfs halverwege af. Verontwaardigd vertelt hij vanuit de auto: 'Ik ben enorm boos. We hebben 41,25 euro per kaartje betaald en het geluid was bar en bar slecht. Of ze nou praatten of zongen, in beide gevallen hoorde je er niets van. Het was dat er een scherm was met daarop de tekst.'
    Volgens Rob verlieten een paar honderd mensen vroegtijdig het stadion. 'Vanwege het slechte geluid had iedereen hoofdpijn of oorpijn. Begrijp mij goed, ik ben naar heel veel concerten geweest, en harde muziek vind ik niet erg. Dan gaan je oren hooguit tuten. Maar een galmend geluid is onverdraaglijk. Daar krijg je helse oorpijn van.' Naar hun geld kunnen ze fluiten. 'Terwijl zelfs een bewaker ons groot gelijk gaf. Een half uur daarvoor zou het geluid verbeterd zijn, maar daar hebben wij niets van gemerkt.' Hij kan er niet over uit. 'Sensation, dat ook in de Arena wordt gehouden, heeft nooit dit probleem. Daar worden gewoon genoeg boxen opgehangen. Doe je dat niet, dan gaat het als een gek galmen.' 'Het was zelfs zo erg dat de klachtenbalie moest worden afgeschermd door vier bewakers. Er was zelfs een aantal bezoekers aan het vechten!' Bron: De Telegraaf
    Iemand commentaar of een andere mening?

    Bezoekers 'Toppers in concert' woedend - telegraaf.nl [Prive]
    Last edited by admin; 03-06-07, 16:48. Reason: Linkje erbij gezet
    Creating shows beyond Imagination
  • Wim Siebelink
    • Jul 2001
    • 51

    #2
    meningen genoeg:


    Nlpop.blog.nl | Veel plezier bij de Toppers in Concert 2007

    Comment

    • JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

      #3
      Nou, dat bevestigt alleen m'n gequote Telegraaf-bericht maar.

      Verbaast me dat anno 2007 zo'n beroerde geluidsproductie gedaan KAN worden op dat niveau..
      Creating shows beyond Imagination

      Comment

      • Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

        #4
        Mijn moeder gaat ook 1 dezer weken met een vriendinnen groep naar de Toppers. Ik zeg nog niks over het geluid, ben benieuwd wat zij ervan vind als niet kenner.
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Ik denk dat het aan de geluidsman ligt...Ik heb hem vaker horen mixen en al die keren was het ook niet mijn smaak van mixen. De zanger/artiest was optimaal te verstaan, alleen de band erachter was helemaal ***(u weet wel) Probleem is vaak wel dat bij dit soort artiesten de artiest zich met het geluid bemoeit, wat niet altijd een voordeel is....Alleen dat begrijpen die artiesten niet...
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • Jason_
            • Jun 2006
            • 98

            #6
            Originally posted by Olaf Duffhuës
            Probleem is vaak wel dat bij dit soort artiesten de artiest zich met het geluid bemoeit, wat niet altijd een voordeel is....Alleen dat begrijpen die artiesten niet...
            Had een tijdje terug een klein concert met Gordon,
            hij wilt inderdaad ook veel zelf inbrengen in de uit eindelijke klank van zijn stem.
            ( wat idd niet altijd even fijn is)
            Maar het straalt natuurlijk wel proffesionaliteid uit, hij wil zijn imago niet laten verpesten door een of ander geluids mannetje..
            En dat het publiek na het concert zegt '' Heeft Gordon ook al een poliep op zijn stembanden?''
            Einde bericht.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Wel...het bericht is aangekomen blijkens onderstaande reactie:
              'Toppers' betreuren klachten over geluid - telegraaf.nl [Prive]
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • arie
                • Feb 2003
                • 550

                #8
                kennissen van mij zijn er ook geweest en bevestigen dit, tweedering was kompleet niks van het geluid te maken.gr arjan

                Comment

                • berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

                  #9
                  Originally posted by Olaf Duffhuës
                  ...Ik denk dat het aan de geluidsman ligt...Ik heb hem vaker horen mixen en al die keren was het ook niet mijn smaak van mixen...
                  OK, smaak is één ding, daar wil ik niets over zeggen en geen uitspraken over doen... maar als je naar de beschrijving van de mensen luistert en kijkt waar deze hebben gezeten (zijn er mensen die op het veld stonden die geklaagd hebben?), dan lijkt het mij duidelijk dat het meer te maken heeft gehad met de PA, dan met de mix.

                  Kijk, de ArenA blijf een ***vergeten galmbak en vooral op de ring heb je daar last van, terwijl het op het veld best acceptabel kan zijn als je lekker in de PA staat... je moet er echt héél veel kasten inhangen om het overal goed te krijgen. Ik weet toevallig van Kriek dat de aanvankelijke ontwerpen van vorig jaar zelfs bijna twee keer zoveel kasten omvatte dan het uiteindelijke aantal dat gebruikt is van méér dan 150 Doscen en dV's (!)

                  Anyway, ben eens benieuwd wat nu het uiteindelijke probleem was, want uit de toppers-reactie mag je zo ongeveer de conclusie trekken dat een deel van de PA gewoon (tijdelijk) niet werkte, of op zijn minst niet naar behoren werkte. Oorzaak kan vanalles geweest zijn natuurlijk, helaas komen foutjes overal voor, ook bij dit soort producties (Clouseau vorig jaar)... maar nogmaals, we wachten af...
                  Last edited by berolios; 04-06-07, 11:48.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #10
                    Ik heb hem ook Bauer horen mixen...Bauer was heel goed te verstaan, het achtergrondkoor ook, aleen de band klonk als 1 brei....Een tijd later dezelfde geluidsman gehoord bij Froger met band...zelfde verhaal....De systemen die bij beide optredens stonden/hingen waren gewoon goed...Door die brei van geluid wordt je ook nog eens moe, zelfde als je veel compressie gebruikt...De meeste bezoekers zullen dat niet echt gemerkt hebben dat een band als een brei klinkt, ze komen over het algemeen alleen voor de artiest, als ze dus die maar kunnen horen...
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    • JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

                      #11
                      Originally posted by Olaf Duffhuës
                      Ik heb hem ook Bauer horen mixen...Bauer was heel goed te verstaan, het achtergrondkoor ook, aleen de band klonk als 1 brei....Een tijd later dezelfde geluidsman gehoord bij Froger met band...zelfde verhaal....De systemen die bij beide optredens stonden/hingen waren gewoon goed...
                      Als je de berichten goed had gelezen, had je gezien dat het probleem was dat de Toppers zelf amper te verstaan waren.
                      Creating shows beyond Imagination

                      Comment

                      • Jan Holland
                        • Nov 2006
                        • 3

                        #12
                        Ter informatie

                        Voor het geluid voor de eerste en tweede ring gebruikte ze de geluids installatie van de Arena, vandaar het slechte geluid.
                        Er is dus weer op het geluid bezuinigd.

                        Jan.

                        Comment

                        • Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

                          #13
                          Als je de berichten goed had gelezen, had je gezien dat het probleem was dat de Toppers zelf amper te verstaan waren.
                          Als je de berichten goed had gelezen, had je gezien dat het probleem door een niet funcionerend deel van de PA kwam.
                          Dan maakt een mix van een band of stem echt niet meer uit.

                          Er is dus weer op het geluid bezuinigd.
                          Hoe bedoel je dit?
                          Is deze enorme batterij aan Martin niet toerijkend voor dit doeleinde?
                          Is deze set niet heel goed te gebruiken, mits goed ingeregeld?
                          Is dit systeem niet speciaal opgehangen, zodat ook bij evenementen er makkelijk in geprikt kan worden?
                          Last edited by Mathijs; 04-06-07, 10:32.

                          Comment

                          • JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

                            #14
                            Originally posted by Mathijs
                            Als je de berichten goed had gelezen, had je gezien dat het probleem door een niet funcionerend deel van de PA kwam.
                            Dan maakt een mix van een band of stem echt niet meer uit.
                            Klopt. Omdat Olaf bleef hameren op de "aparte" mixstijl van de geluidstech, reageerde ik om duidelijk te maken dat dat duidelijk NIET de oorzaak van de klachten kon zijn (stemmen waren juist onverstaanbaar, i.t.t. wat Olaf van de tech gewend was).
                            Creating shows beyond Imagination

                            Comment

                            • flash-a-new-generation
                              • Nov 2006
                              • 228

                              #15
                              wat het probleem ook was, het moet toch eigenlijk niet kunnen dat een productie van dat formaat compleet in het water valt. dat iets kapot gaat is natuurlijk zeer vervelend, maar toch als je iets van €40,00 voor een kaartje betaalt mag je toch wel wat verwachten. ik heb begrepen van dit forum dat een deel van de PA niet functioneerden. maar wanneer is dit geconstateerd? daar heb je een soundcheck toch voor? of gaf het systeem tijdens het concert de geest?

                              maar toch, een productie van z'n formaat is dit toch een grote fout.

                              Flash
                              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                              Comment

                              Working...