Sennheiser E901 of Shure Beta 91 of...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    Sennheiser E901 of Shure Beta 91 of...

    Mijn "oude" Shure Beta 91 begint helaas wat kuren te vertonen. Onregelmatig getik na de slag van de basedrum. Ik ga hem uiteraard nog wel aanbieden ter reparatie, want misschien is het maar een kleinigheidje.

    Om veel tijdverlies te voorkomen wil ik me wel alvast oriënteren op een nieuwe mic in het geval dat de Beta 91 niet meer gerepareerd kan worden.

    Ik wil het wel bij een vergelijkbaar model houden wat dus in de basedrum gelegd kan worden. Ik heb voor andere gevallen al een Beta 52 en een oude D12E dus dat is al prima voor de bakker.

    Mijn ervaringen met de Beta 91 zijn buitengewoon goed en ik zou met vertrouwen een nieuwe bestellen.

    Echter is het volgens mij altijd slim om verder te kijken, vandaar ook mijn interesse in de Sennheiser E901. Hierover kan ik echter alleen nog niet veel reacties vinden, dus vandaar mijn post hier.

    Eventuele andere vergelijkbare modellen, laat maar horen.
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    #2
    De beta91 is een lekkere kick micro, met een goede bassdrum een prachtige hifi kick als je daarnaast nogeen beta52 hebt liggen voor andere gevallen ben je eigenlijk klaar.
    watbetreft de tikken in de 91: waarschijnlijk de fantoomnaar de kl*te, heb ik ook gehad, nieuwe voeding en gaan met het beestje.
    Koste geloof ik ongveer 120 euri of zo.

    Comment

    • Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

      #3
      Ik heb de E901 al een keer gebruikt bij een opname van een metal band, vond hem erg fijn vergeleken met dezelfde uit de 600 serie. Ik heb nog niet zo veel ervaring met bandjes, dus ik heb ook nog niet zoveel microfoons vergeleken.

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #4
        Mijn Beta91 is na 3 keer gebruik al terug geweest voor reparatie.
        Het moertje van de mini-xlr chassisdeel scheen losgetrild te zijn.

        Na een week had ik de Beta91 al weer in mijn bezit, kosteloos

        Van een collega al eens gezien dat de capsule zelf los in de behuizing lag, even vastgeschroefd en klaar.

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #5
          Zijn er ondertussen al meer gebruikerservaringen met de Sennheiser E901 microfoon voor Base drum gebruik ??

          Comment

          • Stage-Q
            • Sep 2007
            • 389

            #6
            zag laatst iemand van Purple een 91 gebruiken in de bass van de drummer van Ellen ten Damme,

            't klonk verdomde goed.... maar waarom nou juist deze mic?.... vanmiddag maar ff de specs op zoeken, altijd interessant
            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #7
              Sja, ik geloof dat je dat zelf al in je post beantwoord he? ...'t klinkt goed..
              Jammer dat nog steeds niemand die sennheiser tegen de 91 af weet te zetten.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              • rolanddeg
                • Nov 2004
                • 337

                #8
                Ik heb de Sennh E901 liggen voor in de kick... Prima ding hoor, heeft een behoorlijk open klank! Hij heeft van zichzelf al een behoorlijke piek in het midhoog, waardoor de 'tik' goed te gebruiken is.

                Comment

                • Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

                  #9
                  Originally posted by sparky
                  Sja, ik geloof dat je dat zelf al in je post beantwoord he? ...'t klinkt goed..
                  Jammer dat nog steeds niemand die sennheiser tegen de 91 af weet te zetten.
                  dat klopt, binnenkort maar eens even zo'n dingetje ergens proberen
                  Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    Originally posted by rolanddeg
                    Ik heb de Sennh E901 liggen voor in de kick... Prima ding hoor, heeft een behoorlijk open klank! Hij heeft van zichzelf al een behoorlijke piek in het midhoog, waardoor de 'tik' goed te gebruiken is.
                    Da's mooi, want dat is het stukje van de 91 wat ik ook het liefst gebruik, klinkt zoveel opener en natuurlijker dan een bak 5/6K in een 52 te draaien.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    Working...