advies 2e hands mengtafel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthiasVB
    • May 2007
    • 52

    advies 2e hands mengtafel

    Goeie avond,


    Ik zoek een nieuwe 2de hands mengtafel om de oude 8 kanaals en veel te kleine tascam te vervangen.

    Deze tafel moet dienen om in een (vrij grote) repetitieruimte de instrumenten te mixen en voor out-doors gebruik (eerder af en toe). Daarom is een tafel met toch een groot aantal kanalen gewenst, liefst ook een pak auxen, inserts, en alles wat een goede tafel te bieden heeft.

    Ik zie namelijk het bos door de bomen niet meer tussen alles wat 2de hands aangeboden wordt en zocht nu toch eens wat raad van professionals. Daar ik te weinig ervaring heb met verschillende merken en modellen wordt jullie raad ten zeerste geapprecieerd.


    Nu, ik heb op het internet al verschillende advertenties gezien voor yamaha pm 1800 mengtafels, vooral de 32 en 40 kanaals tafels. Zijn deze ok? Of hebben ze bepaalde irritante kantjes die ik beter niet heb? En wat is Bv. de prijs die ik hiervoor maximum mag bieden?

    Dat deze tafel niet recent moet zijn mag er ook bij gezegd worden, zolang deze groot is (genoeg kanalen voor vooral grotere bands), goed klinkt en genoeg mogelijkheden heeft is het in orde! Het budget laat namelijk geen splinternieuwe, grote en kwaliteitsvolle tafel toe.

    Het budget: 4000 euro maximum.


    Alvast bedankt voor de hulp
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

    #2
    Dat deze tafel niet recent moet zijn mag er ook bij gezegd worden, zolang deze groot is (genoeg kanalen voor vooral grotere bands), goed klinkt en genoeg mogelijkheden heeft is het in orde! Het budget laat namelijk geen splinternieuwe, grote en kwaliteitsvolle tafel toe.

    Het budget: 4000 euro maximum.
    Hoi MatthiasVB.
    Voor 4000 euro heb je al een hele mooie nieuwe tafel hoor.

    Musik Produktiv > mixer Soundcraft GB4 32

    Gr Ronnie
    U draait, Wij vragen.

    Comment

    • MatthiasVB
      • May 2007
      • 52

      #3
      Hai,

      Ik zeg er expleciet '2de hands' bij omdat het dus geen nieuwe hoeft te zijn en ik dan naar alle waarschijnlijkheid een betere 2de hands kan kopen.

      Allez, ik vermoed toch dat ik met 4000 euro beter en meer kan vinden in de 2de hands dan nieuw, lijkt me niet meer dan logisch. En omdat de huidige (tafels) 30 jaar is kan ik er wel mee leven dat de tafel al op leeftijd is gekomen


      Ik zal straks eens de specs van die GB4 32 bekijken (eerst een uurtje treinen )

      Ik hoop enkel dat de mensen voor wie ik werk snel over gaan tot de aankoop want hoe ik nu moet knoeien is geen mooi zicht meer, 3 mixers aan mekaar hangen, een hoop onnodige bekabeling etc etc etc... Om maar te zwijgen van de knoeiboel als we dan iets out-doors doen en als die rommel moeten mee nemen + het niet echt een visitekaartje is!

      Index of /petez/pispottenfestival <- dit zijn foto'tjes van het laatste wat ik met dit materiaal heb gedaan, wel even bij zeggen dat dit pas de nacht ervoor geregeld was omdat die nacht de vorige PA het had laten afweten voor deze mensen. + het was voor daklozen en dus hebben we het gratis gedaan (die mensen hebben sowieso al niks dus kon ik het niet weigeren) maar zoals je zelf kan zien is dit geen deftige toestand, wat moet doorgaan als FOH is eerder een verzameling van opeen gestapelde troep.

      mvg,

      mat
      Last edited by MatthiasVB; 07-05-07, 05:09.

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        De professionele geluidsbedrijven (Ampco bijvoorbeeld) verkopen regelmatig tafels (zie audiodeal.net). Misschien een idee om daar even te kijken?

        René
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • MatthiasVB
          • May 2007
          • 52

          #5
          Dankzij een simpel privé berichtje hier op het forum net nadat ik de vraag stelde heb ik uiteindelijk via deze persoon een nieuwe 2de hands tafel.

          Het is een Yamaha PM 1800 geworden, Fototjes:





          Dat werkt al een heel stuk fijner dan 3 aan elkaar gekoppelde kleine prullen

          Ik ben een blij man!

          Comment

          • sparky
            • Apr 2002
            • 2104

            #6
            Weinig mis met die dingen, heb er van het weekend nog weer eentje gehad. wel even wennen dat de gain en de pan omgewisseld zitten t.o.v. de meeste andere tafels. Ik begin meestal als ik zo'n ding tegenkom eerst met een paar grote stukken gaff naast deze rijen pots te plakken met GAIN en PAN erop, haha. Alleen jammer dat je alles per se via subgroepen moet routen en niet direct de mix in kan. Ach, zo is er altijd wat te wensen. Het is iig een enorme sprong van het aan elkaar knopen van losse tascam mixertjes..... veel succes en plezier ermee.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

            Comment

            • FiĂ«staLj
              • Oct 2000
              • 2068

              #7
              Mag ik vragen wat je hier nou voor betaald heb ? En ik neem aan dat hij dan in goede staat was ?

              Ben zelf binnenkort ook op zoek naar een leuke mixer (al dan niet 2e hands) voor een oefenruimte.
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

              Comment

              • MatthiasVB
                • May 2007
                • 52

                #8
                Originally posted by sparky
                Weinig mis met die dingen, heb er van het weekend nog weer eentje gehad. wel even wennen dat de gain en de pan omgewisseld zitten t.o.v. de meeste andere tafels. Ik begin meestal als ik zo'n ding tegenkom eerst met een paar grote stukken gaff naast deze rijen pots te plakken met GAIN en PAN erop, haha. Alleen jammer dat je alles per se via subgroepen moet routen en niet direct de mix in kan. Ach, zo is er altijd wat te wensen. Het is iig een enorme sprong van het aan elkaar knopen van losse tascam mixertjes..... veel succes en plezier ermee.
                Bedankt, en plezier hebben zullen we

                Nu, op 8 juli komt de eerste groep (is even vakantie voor alles in orde te zetten) en ik ben benieuwd naar de verbaasde gezichtjes


                Originally posted by FiëstaLj
                Mag ik vragen wat je hier nou voor betaald heb ? En ik neem aan dat hij dan in goede staat was ?

                Ben zelf binnenkort ook op zoek naar een leuke mixer (al dan niet 2e hands) voor een oefenruimte.
                1800 euro zonder BTW. Voor zo'n toestel is dit imo geen geld, en ja hij is in zeer goede staat, buiten hier en daar het occasionele krasje.

                Verder kraakt of piept er niks aan en valt die ruis nog best mee, enkel als je rond de 0db en daarboven gaat met je master dan hoor je hem. En de eerste eigenaar (want wij zijn reeds de 3de) heeft er een master insert bij ingemonteerd, dus nog iets kleins extra ^^

                Comment

                • FiĂ«staLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

                  #9
                  Dat is goed om horen !

                  Ik heb zelf ervaring met de yamaha pm3000/4000, hier altijd met plezier op gemixt.
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                  Comment

                  • MatthiasVB
                    • May 2007
                    • 52

                    #10
                    Originally posted by FiëstaLj
                    Dat is goed om horen !

                    Ik heb zelf ervaring met de yamaha pm3000/4000, hier altijd met plezier op gemixt.
                    Ahja, die zijn nog majestueuser om zien hé?!

                    Maar hoe zit dat net met die geschiedenis van die PM tafels? Is de 1800, 2800/3000 de vooloper van de 3500 en 4000? Of hoe zit dat net?

                    En achter zulke tafels voel je je echt wel "kapitein van het schip"
                    Last edited by MatthiasVB; 20-06-07, 18:30.

                    Comment

                    • Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

                      #11
                      nu nog je randapparatuur in een mooi kistje met evt een snakeje bij en het is af
                      Hold on a second, relax and listen...

                      Comment

                      • MatthiasVB
                        • May 2007
                        • 52

                        #12
                        Originally posted by Funmaker
                        nu nog je randapparatuur in een mooi kistje met evt een snakeje bij en het is af
                        Yup, zeer zeker! Dat is dan ook het plan maar vermist wij een beperkt budget hebben gaat alles in stapjes.

                        Maar we komen er wel, hopende op een goed draaiende repetitieruimte!

                        Index of /matenhen/yamaha <- nog wat fototje, genomen met m'n gsm dus sorry voor de kwaliteit. op de eerste paar foto's moet je niet letten want dat is van een bizar radio station dat we door kregen net over de grens van Belgie en Nederland

                        Comment

                        • Techno_sapien
                          • Jun 2007
                          • 40

                          #13
                          m2500

                          Zelf ben ik in het bezit van een M-2500 32kan., het was een upgrade van mn Ga 24/12 die ik ook nog steeds heb. Het is wel een merkbaar verschil tss. de 2, kan natuurlijk ook niet anders als je de prijs vergelijkt. Heb de m2500 2dehands gekocht voor 4000 euro incl. Is wel handig tafeltje, zeker met zn 14 auxen is ie ook perfect voor monitormix inschakelbaar. Mix trouwens graag op yamaha mixers, klank is niet slecht en ze zijn altijd heel overzichtelijk. Nu nog wachten tot ik genoeg gespaard heb voor die mh3 van soundcraft.
                          Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

                          Comment

                          • MatthiasVB
                            • May 2007
                            • 52

                            #14
                            Dat is iets dat me ook op viel, deze tafel is (in vergelijking met onze andere kleine dingetjes) enorm uitgebreid, met veel mogelijkheden en vrij groot. En toch is ze zeer overzichtelijk en makkelijk te bedienen.

                            Ik had trouwens ook eerst gedacht aan een M3000 maar dat leek me wat overkill aan auxen.


                            Ik denk nu wel dat de eerst volgende aankoop een nieuw stel speakers en amps zal worden, met het opzicht om ook buiten iets deftig neer te kunnen zetten.

                            Weet iemand hier eventueel raad mee? In gedachten houdend dat we geen olie sjeiks zijn

                            Wij dachten aan beide kanten 1 Mackie SWA 2801z en 1 SA 1232z neer te zetten, heeft iemand hier ervaringen mee of eventueel soortgelijke oplossingen die eventueel beter zijn? Mag zeker 2de hands zijn!
                            Last edited by MatthiasVB; 20-06-07, 20:36.

                            Comment

                            • sd_2
                              • Dec 2005
                              • 134

                              #15
                              Originally posted by MatthiasVB
                              Dankzij een simpel privé berichtje hier op het forum net nadat ik de vraag stelde heb ik uiteindelijk via deze persoon een nieuwe 2de hands tafel.

                              Het is een Yamaha PM 1800 geworden, Fototjes:





                              Dat werkt al een heel stuk fijner dan 3 aan elkaar gekoppelde kleine prullen

                              Ik ben een blij man!
                              Hoi Matthias,

                              Ik ben ook blij hier te zien dat we jouw een goede aankoop hebben kunnen doen. De tafel zal het prima doen in jullie oefenruimte! Veel succes en plezier ermee....!

                              Gr, Dennis

                              Comment

                              Working...