J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Standaard kms 105

Het klopt dat het een kms 105 is van Neumann, maar in draadloze versie is deze alleen met een bodie( zender) van sennheiser te verkrijgen. aangezien Neumann van sennheiser is levert dit geen probleem.
    Er wordt dus een 105 kop op een bodie van sennheiser geschroeft.
    Ik heb zelf wel een paar keer met de draadloze 105 gewerkt voor een line array van alcon. is echt mooi. geen rondzingen niets.
    Ik heb zelf niet gekeken wat MB gebruikt, maar aan de verhalen te horen zal het dit wel zijn.

Standaard

Drie pagina's verder in dit topic en nóg heb ik niemand gehoord over het feit dat Marco volgens mij echt wel de nodige uurtjes in de studio heeft doorgebracht in de weken ná de opnames van zijn befaamde live-DVD's.

Op DVD's als "Zien" en "Symphonica In Rosso" staan genoeg momenten waarop eerdergenoemde zang- en compressietechnieken écht tekort zouden schieten hoor... Wanneer Borsato vol overgave, dramatiek en emotie zijn arm met microfoon bijna volledig strekt tijden een uithaal, zitten we toch echt naar een middagje Protools-knutselen in Zeezicht te luisteren. Een 105 is een prachtig stuk gereedschap, maar er zijn twee dingen waar ik écht niet in geloof: Sinterklaas en het feit dat een zangmicrofoon op 70 á 80 cm. afstand nog zo vet klinkt. In een R&R-situatie welteverstaan (50.000 man publiek, een dikke PA, grote band én een live-orkest op een paar meter afstand).
    Laatst gewijzigd door Robert H; 07-05-07 om 19:07.

Laatst gewijzigd door moderator; 20-07-08 om 22:30.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dokter dB Bekijk Posts
    ga nou niet vertellen dat marco een goede microfoontechniek heeft als hij uithaalt, want verschillende engineers (onlangs nog gewisseld) hebben al jaren problemen zijn stem eruit te tillen, vanwege dat wegtrekken. ik trek ook even weg als ik dat zie
    Vrij recent heeft een engelse geluidsman Borsato op zijn nummer gezet. Hij kreeg 1 waarschuwing van hem. Of hij trok zijn microfoon niet meer weg, of zijn microfoon werd aan zijn mond getaped. Wat ik begreep heeft hij hem niet meer weggetrokken
    Mjaaaa....

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJ_Compact Bekijk Posts
    Vrij recent heeft een engelse geluidsman Borsato op zijn nummer gezet. Hij kreeg 1 waarschuwing van hem. Of hij trok zijn microfoon niet meer weg, of zijn microfoon werd aan zijn mond getaped. Wat ik begreep heeft hij hem niet meer weggetrokken
    denk dat die engelse geluidsman dan een enkeltje P&O-ferries kon nemen... het reddingsvletje, wel te verstaan...

wel leuk, dat iedereen een mening heeft... Borsato is een italiaanse tenor, en voor degene die niet weet wat dat betekent: dagje Opera meedraaien.

Ooit wilde Henk Poort mij 15 voorstellingen lang doodsteken, op FF-volume, 6 cm van mijn oor af... vrienden, dat gaat Hard. Zei ik Hard? Ik bedoelde Hard!

Standaard

Beetje off-topic, maar DEZE wilde ik jullie niet onthouden... kijk vooral naar de reactie van de techneut als die gast begint te zingen ...

Mod, als ie te irritant is, bonjour hem maar weg
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Ingeschreven
    Apr 2002

Standaard

wel, gebrek aan overtuiging kun je hem niet ontzeggen
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Standaard

het is moeilijk om B. goed te laten klinken live, zeker als elke van de nieuwe singels zijn gewoon losse takes gedaan met verschillende mics,

dat kun je toch nooit zo laten klinken

Forum Rechten