J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste

Standaard In-ear in de oefenruimte

----------
    Laatst gewijzigd door Rikvanderploeg; 23-08-11 om 01:34.

Ingeschreven
    Jul 2004

Standaard

Als je echt laag budget heb kan je eens naar het volgende setje kijken:

dB Technologies IEM500 + AKG K-324
    = ongeveer 300 euro

Ingeschreven
    Sep 2003

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rikvanderploeg
    Ik kan me voorstellen dat je als muziekant daar behoefte aan hebt, zeker toetsenisten en drummers.
    Waarom, kun je je antwoord beargumenteren?

Ingeschreven
    Sep 2003

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rikvanderploeg
    Zeker, als ik mijn hi-hat links heb en mijn ride rechts, dan komt het heel natuurlijk over om deze sounds ook links en rechts te horen.

Een toetsenist kan natuurlijk stereo sounds gebruiken en dan is het denk ik ook wel comfortabel om deze "op de juiste" plek te horen.
    dat ben ik met je eens,

maar verder vind ik persoonlijk stereo in-ear nergens voor nodig, als een bandje bij mij aankomt met een iem systeem dan zal ik em mono aansturen, tenzij er specifiek wordt gevraagd om een stereomix (en de tafel moet genoeg sends hebben)

Verder: ik neem aan dat je in de oefenruimte niet een dikke tafel hebt staan met een sloot aan sends, en wat als je eens op een lokatie moet spelen waar de monitortafel alleen maar genoeg sends heeft om alleen mono mixen te maken, dan krijg je je hihat op beide oren even hard binnen.... want als artiest dien je je ook aan te passen aan de techniek op die lokatie's, als jij een dikke tafel wil hebben met veel sends dan moet daar ook voor betaald worden
    Laatst gewijzigd door shure-fan; 19-04-07 om 13:36.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shure-fan
    maar verder vind ik persoonlijk stereo in-ear nergens voor nodig, als een bandje bij mij aankomt met een iem systeem dan zal ik em mono aansturen, tenzij er specifiek wordt gevraagd om een stereomix (en de tafel moet genoeg sends hebben)
    Stereo is een zwaar onderschat discussiepunt als het op in-ear monitoring aankomt. Wij draaien vijf stereo-systemen met 2-weg Variphone (aangemeten) doppen. Ik word persoonlijk knettergek van dat "midden-in-je-kop" geluid van een mono mix, zeker met die 30 dB demping van die Variphones. Wij hebben het auxen-tekort (8 stuks) opgelost door één set te voeden met het LR-signaal van de monitortafel. Dit bandlid heeft als bijkomend voordeel dus de luxe van kanaalfaders. Met deze constructie kun je met een vrij standaard tafel toch vijf volledige stereomixen in elkaar zetten.

Enkele weken geleden had ik in de eerste set van een optreden opeens een waardeloos monitorgeluid. In eerste instantie kon ik maar niet vaststellen wat er aan de hand was, totdat ik er achter kwam dat er in het monitorrack iets fout was gegaan; Een verdwaalde kabel had achterop mijn Garwood het mono/stereo schakelaartje omgetikt. Hierdoor werd ik er op pijnlijke wijze op gewezen dat mono geen optie is!

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

ik stel voor dat je geen iem aankoopt maar gewoon repeteert op een side-fill(kan je je huidige monitors voor gebruiken)
    en je maakt gewoon dat de volumes van de versterkers op hetzelfde volume staan als dat de drum
    je steekt door je side fills de zang en klaar is kees
    monitors en iem word gebruikt op een podium om het storende geluid van de foh weg te krijgen en het repetitiegeluid te creeren op het podium

Forum Rechten