J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wheeman
    ik stel voor dat je geen iem aankoopt maar gewoon repeteert op een side-fill(kan je je huidige monitors voor gebruiken)
    en je maakt gewoon dat de volumes van de versterkers op hetzelfde volume staan als dat de drum
    je steekt door je side fills de zang en klaar is kees
    monitors en iem word gebruikt op een podium om het storende geluid van de foh weg te krijgen en het repetitiegeluid te creeren op het podium
    je stelt dus voor niet met in ears te repeteren en er wel mee op te treden om "het repetitiegeluid te creeren op het podium"?????

Als je met in ears op gaat treden lijkt het mij juist dat je het in de oefenruimte al gebruikt om er gewoon mee te zijn. En juist dan is het geluid hetzelfde bij optredens en repetities.

Enige verschil in de oefenruimte kan zijn dat je dan meestal allemaal probleemloos aan een kabel kan hangen.

Je moet natuurlijk niet in-ear oefenen en dan live met monitorspeakers gaan werken. Dat is een stap terug doen tijdens het optreden en reuzelink.
    lekker belangrijk!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wheeman
    monitors en iem word gebruikt op een podium om het storende geluid van de foh weg te krijgen en het repetitiegeluid te creeren op het podium
    Sorry?????
    En dan vragen mensen mij nog wel eens waarom ik geen hoge pet op heb van opleidingen als podiumtechnieken 5+6TSO tegenover een MTS-er met ervaringen uit het veld.

Monitoring wordt gebruikt voor het afluisteren van jezelf (artiest/muzikant) omdat de FOH slecht is te horen als deze naar het publiek staat.

IEM is een andere manier van monitoren.
    De artiest/muzikant krijgt een directe mix, als het kan en mogelijk is naar eigen wens. Geen brullende kasten meer nodig dus als de IEM niet te hard staat op de oren beschermt het ook nog wat. Tevens door het weglaten van die brullende kasten heeft de FOH minder/geen last van de backline. Veel minder (snel) kans op feedback. Moet ik nog even doorgaan?

Wil je optreden met IEM ga er dan ook mee repeteren.
    Laatst gewijzigd door vasco; 22-05-07 om 12:42.

Forum Rechten